printlogo


کد خبر: 208669تاریخ: 1398/2/4 00:00
اخبار

افزایش تعداد ملخ‌های مهاجم به ایران
تعداد ملخ‌های مهاجم به زمین‌های کشاورزی در حال افزایش است اما با اقداماتی که انجام شده تاکنون به محصولات کشاورزی آسیبی نرسیده است. به گزارش صدا و سیما، محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون در بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی با این آفت مبارزه شده اما همچنان بیش از ۱۵۰ هزار هکتار دیگر باقی است. حجتی ادامه داد: این حجم از آفت ملخ صحرایی در 50 سال گذشته بی‌سابقه است اما تمام تدابیر لازم برای مبارزه با این آفت اندیشیده شده است. وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: باوجود گستردگی آفت جای نگرانی نیست و تلاش می‌کنیم بدون آسیب به محصولات کشاورزی، این آفت دفع شود.


تعیین هیأت‌رئیسه دوره نهم اتاق تهران
گروه اقتصادی: در نخستین نشست هیات نمایندگان پارلمان بخش خصوصی در دوره نهم که با حضور 53 نفر از اعضای خصوصی و دولتی برگزار شد، اعضای هیات‌رئیسه اتاق تهران انتخاب شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، در این جلسه مسعود خوانساری به‌عنوان رئیس دوره نهم، علاء میرمحمدصادقی و محمد اتابک، نایب‌رئیس اول و دوم، ناصر ریاحی، خزانه‌دار و سیده‌فاطمه مقیمی به‌عنوان منشی هیات‌رئیسه انتخاب شدند. در ادامه این جلسه، مسعود خوانساری به بیان محور‌های برنامه اتاق در دوره جدید پرداخت و گفت: ارتقای عضویت و خدمات‌رسانی موفق به اعضا از جمله اهداف اتاق در دوره نهم است.  خوانساری همچنین تقویت استارت‌آپ‌ها را از اولویت‌های این دوره برشمرد و افزود: با توجه به اینکه نمایندگانی از این حوزه به عضویت هیات نمایندگان درآمده‌اند، احتمالا کمیسیونی مختص استارت‌آپ‌ها تشکیل خواهد شد تا در این زمینه اثرگذاری بیشتری حاصل شود.


دخل و خرج یارانه‌ها در سال ۹۶
بر اساس گزارش تفریغ بودجه ۹۶، مجموع منابع هدفمندی یارانه‌ها در سال 96 حدود
۵۲ هزار و ۲۰۴ میلیارد تومان و مجموع مصارف هدفمندی یارانه‌ها در این سال حدود ۵۲ هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان بوده است. به گزارش فارس، موجودی اول دوره برابر با ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان بوده است. همچنین مجموع منابع واریزی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت ملی گاز ایران و شرکت توانیر برابر با ۳۶ هزار و ۸۴۲ میلیارد و ۶۳ میلیون و ۸۹۶ هزار تومان و مجموع منابع واریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بالغ بر ۴ میلیارد و ۳۶۳ میلیون و ۲۷ هزار تومان بوده است. از سوی دیگر، مجموع مبالغ واریزی از محل ردیف‌های یارانه‌ای قانون بودجه 96 برابر با ۱۳ هزار و ۶۴۸ میلیارد و ۳۹۸ میلیون و ۷۷۳ هزار تومان بوده است.


Page Generated in 0/0157 sec