printlogo


کد خبر: 208675تاریخ: 1398/2/4 00:00
اخبار

سخنگوی سازمان تعزیرات  خبر داد
آغاز طرح ویژه رمضان تعزیرات  از ۹ اردیبهشت‌ماه
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور با اشاره به کشف ۳۶ هزار کولر قاچاق از یک شرکت در خوزستان، گفت: طرح ویژه رمضان سازمان تعزیرات حکومتی از نهم اردیبهشت امسال در سراسر کشور آغاز می‌شود. به گزارش فارس، سیدیاسر رایگانی افزود: با توجه به گزارش نیروی انتظامی درباره کشف ۳۶ هزار و ۵۱۲ کولر قاچاق از انبار یک شرکت و ارائه گزارش به اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان، شعبه نهم اداره تعزیرات اهواز برای رسیدگی وارد عمل شد. وی گفت: این شعبه پس از اخذ دفاعیات متهمان و استعلامات لازم اقدام به صدور رای کرد و علاوه بر ضبط کالای مکشوفه، این شرکت را به مبلغ یک هزار و ۴۹۳ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و ممانعت از فعالیت شرکت به مدت 2 سال محکوم کرد. رایگانی افزود: متهمان به این رای اعتراض کردند اما این رای در شعبه تجدیدنظر هم تایید شد و هم‌اکنون در مرحله اجراست. رایگانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و روند افزایشی قیمت خرما چه برنامه‌ای برای تعدیل قیمت آن دارید؟ افزود: طرح ویژه رمضان سازمان تعزیرات حکومتی از نهم اردیبهشت امسال در سراسر کشور آغاز می‌شود و انتظار داریم بازرسان اتحادیه و اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت همکاری بیشتری با تعزیرات داشته باشند.


اعلام لیست ۳ خوراکی غیرمجاز
اداره کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، لیستی از خوراکی‌های غیرمجاز را به‌منظور جمع‌آوری از سطح عرضه اعلام کرد. به گزارش فارس، وحید مفید، مدیرکل امور غذایی، بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو در نامه‌ای خطاب به رئیس مرکز سلامت محیط و کار، ضمن اعلام لیست محصولات خوراکی غیرمجاز در سطح عرضه، خواست در صورت مشاهده این اقلام در سطح عرضه، ضمن جمع‌آوری محصولات عنوان شده، اقدام قانونی لازم اعمال شود. این محصولات شامل آب آشامیدنی «آتاسو»، آلوچه فرآوری شده«گیلاندیس میشو» و «شکر برادران براهین» بوده که تمام آنها فاقد پروانه و جعلی است.


کاهش ۲۰ درصدی هزینه سفر عتبات
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: رایگان شدن صدور ویزای زائران عتبات، کاهش ۲۰ درصدی هزینه سفر زمینی و ۱۵ درصدی هزینه سفر هوایی و همچنین افزایش تعداد زائران را به دنبال داشته است. مرتضی آقایی درباره صدور ویزای رایگان برای زائران عتبات عالیات عراق به مهر گفت: ۴۸۶ هزار تومان مبلغی بود که برای صدور ویزا از زائران دریافت می‌شد که با رایگان شدن آن، این مبلغ از هزینه سفر زائران کم شده است. وی افزود: به همین دلیل
۲۰ درصد از هزینه اعزام زمینی عتبات و ۱۵ درصد از هزینه اعزام هوایی کاهش پیدا کرده است. آقایی با اشاره به اینکه رایگان شدن صدور ویزا برای زائران عتبات باعث رونق این سفرها شده است، گفت: با توجه به اینکه در ایام اعیاد شعبانیه هستیم، به همین دلیل شاهد افزایش سفرهای زائران به عتبات عالیات بوده‌‌‌‌‌ایم به‌طوری که میزان اعزام‌ها نسبت به ایام نوروز هم بیشتر بوده است. وی با اشاره به اینکه رایگان شدن هزینه روادید به معنای لغو روادید نیست، گفت: برخی علاقه‌مندان تشرف، برداشت‌شان از رایگان شدن این بوده که کلاً روادید لغو شده است به همین دلیل بدون داشتن ویزا به مرزها سفر کرده‌‌اند که همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای آنها شده است. وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۱۰ هزار ویزای رایگان توسط سفارت عراق صادر می‌شود، گفت: از ۱۷ فروردین‌ماه هزینه صدور ویزا لغو و تقریباً تاکنون ۲۰۰ هزار ویزا برای زائران صادر شده است.


Page Generated in 0/0067 sec