printlogo


کد خبر: 208731تاریخ: 1398/2/5 00:00
اخبار

 محدودسازی اینستاگرام  فعلا در دستور کار نیست
دبیر شورای عالی فضای مجازی می‌گوید رفتار اخیر اینستاگرام محکوم است ولی فعلا محدودسازی در دستور نیست. ابوالحسن فیروزآبادی‌ در گفت‌وگو با خانه ملت در این‌باره افزود: مردم باید توجیه شوند، زیرا آنها نمی‌توانند کارهای جدی خود را بر بستر پیام‌رسان‌های خارجی‌ انجام دهند که یک طرفه نسبت به فیلتر کردن برخی صفحات- فقط به دلیل شکل ظاهری لوگوی آن صفحات- اقدام می‌کنند. فیروزآبادی تصریح کرد: بحث ما این است که حتما باید پیام‌رسان ملی شکل گیرد؛ البته این کار سخت است ولی در آینده نزدیک انجام خواهد شد. فیروزآبادی‌ با بیان اینکه روبینو جایگزینی برای اینستاگرام است، افزود: پیام‌رسان‌ مشابه اینستاگرام در داخل کشور وجود دارد البته مردم هم باید استقبال کنند. وی درباره این نکته که تجربه فیلترینگ تلگرام با هدف کوچ دادن به پیام‌رسان‌های داخلی ناموفق بود، گفت: در حال حاضر فقط از مردم دعوت می‌کنیم.


تهاتر کالا با پول مجازی در بورس
مدیرعامل بورس کالا از بررسی طرحی مبنی بر تهاتر کالا در بورس با پول مجازی خبر داد و گفت: مشکلات شرعی این طرح در حال برطرف شدن است. حامد سلطانی‌نژاد در این‌باره افزود: اشکالاتی به لحاظ شرعی به این طرح وارد شده بود که از طریق کارشناسان شرعی به دنبال رفع آن هستیم. وی تصریح کرد: فعالان بازار در دوره‌هایی از تهاترهای کالایی بویژه در سال ۹۶ و اوایل سال ۹۷ بسیار استقبال کرده‌اند. سلطانی‌نژاد ادامه داد: اتفاقاتی که در حوزه بازار نقدی سال گذشته در بازار سکه رخ داد، منجر به توقف معاملات قرارداد آتی سکه شد اما قرار است با شکل و شمایلی جدید دوباره راه‌اندازی شود. سلطانی‌نژاد اضافه کرد: اوراق سلف موازی استاندارد در سال ۹۷ حدود 2 هزار میلیارد تومان معامله داشته است که این اوراق برای تأمین مالی شرکت‌ها طراحی شده و مبتنی بر تولید و پیش‌فروش محصولات آنهاست.

سکه طرح جدید؛ 4905000 تومان
قیمت سکه به ۴ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، دیروز در جریان معاملات بازار آزاد تهران قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۳۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۵۵ هزار تومان بود. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۷۱ دلار و ۹۳ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۳۸ هزار و ۶۱۵ تومان بود. از سوی دیگر قیمت هر دلار 14 هزار تومان، یورو 15 هزار و 800 تومان و پوند 18 هزار تومان بود.
 


Page Generated in 0/0445 sec