printlogo


کد خبر: 208732تاریخ: 1398/2/5 00:00
اخبار

 الزام کد رهگیری برای معاملات مسکن‌مهر
رئیس اتحادیه مشاوران املاک پردیس از تعامل با مرجع قضایی و شرکت عمران این شهر برای ساماندهی خرید و فروش مسکن‌مهر خبر داد و گفت: از این پس معاملات مسکن‌مهر فقط با کد رهگیری انجام می‌شود تا باعث حذف دلالان سرپایی شود. علی مختاری‌آذر در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: در خلأ خرید و فروش این واحدها، اصرار دولت و همکاری مشاوران املاک باعث شد یک شبکه زیرزمینی و خارج از شبکه خرید و فروش ایجاد شود تا به این ترتیب با اصرار مالکان از راه‌های غیرقانونی خرید و فروش مسکن‌مهر انجام شود. وی از همه خریداران و فروشندگان مسکن‌مهر خواست برای جلوگیری از تبعات منفی خرید و فروش از کانال دلالان سرپایی حتما از شبکه مشاوران برای دریافت کد رهگیری اقدام کنند.


ال‌جی و سامسونگ در ایران می‌مانند
رئیس اتاق مشترک ایران و کره‌جنوبی اخبار منتشر شده درباره قطع همکاری ۲ برند بزرگ «ال‌جی» و «سامسونگ» با ایران را تکذیب کرد. حسین تنهایی در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به انتشار خبری مبنی بر صفر شدن تولید سامسونگ و ال‌جی در ایران و قطع همکاری این 2 برند معروف با ایران با تکذیب این خبر اظهار داشت: چنین موضوعی دروغ است و قطع شدن همکاری این شرکت‌ها با ایران به هیچ‌وجه درست نیست. گفتنی است برخی کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرده بودند تولیدات 2 شرکت بزرگ لوازم خانگی کره‌ای در ایران به صفر رسیده و این 2 شرکت بزرگ با ایران قطع همکاری کرده‌اند.

کاهش شدید تولید لوازم خانگی در سال ۹۷
وزیر صنعت، معدن و تجارت در اولین نشست شورای مشورتی جوانان، روایتی از روزهای تلخ سال ۹۷ مطرح کرد که قطعه‌سازان را به حالت تعطیلی درآورده و تولید لوازم خانگی را نیمه تعطیل کرده بود. رضا رحمانی افزود: روزی که به عنوان وزیر انتخاب شدم، صنعت خودروسازی به دلیل اشتباهات رخ داده، اعتبار خود را از دست داده بود. تولید 70 درصد نسبت به برنامه عقب بود. یک میلیون دستگاه خودروی داخلی و 100 خودروی خارجی تحویل شده بود اما قطعه‌‌‌سازان در حال تعطیلی بودند و امکان تامین قطعات را نداشتند. وی درباره مشکلات پیش‌آمده در تولید لوازم خانگی نیز یادآور شد: تولید لوازم خانگی نیمه تعطیل شده بود. فولاد و آلومینیم هم با مشکل روبه‌رو شده و دشمن فکر می‌کرد این صنایع تعطیل می‌شود.

۹ میلیارد دلار کالا به عراق صادر شد
بر اساس آمارهای تجارت خارجی، در سال 97 صادرات به عراق با رشد ۳۶درصدی روبه‌رو شد. به گزارش تسنیم، بررسی آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد از 44 میلیارد دلار صادرات ایران در سال 97 حدود 14 میلیارد دلار آن به محصولات پتروشیمی تعلق داشته است. در این سال 2/9 میلیارد دلار انواع کالا به کشور چین صادر شده که نسبت به سال 96 حدود 2 درصد رشد کرده است. همچنین صادرات به عراق شاهد یک رکورد جدید بوده و با
9 میلیارد دلار صادرات رشد 36درصدی داشته است. همچنین در یک سال گذشته حدود
3 میلیارد دلار صادرات به افغانستان انجام شده که 5 درصد رشد داشته است.


سفر با قطار 25 درصد گران می‌شود
مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا از ارائه پیشنهاد افزایش متوسط ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطارهای پرسرعت (ترن‌ست)، حومه‌ای و بین‌شهری (واگن‌های خواب و اتوبوسی) خبر داد. محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: در انتظار تصمیم شورای عالی ترابری هستیم تا قبل از تابستان قیمت‌ها اعلام و ابلاغ شود. وی با اشاره به اینکه متوسط افزایش قیمت‌ها از ۱۰ تا ۶۰ درصد است، اضافه کرد: در صورت موافقت با این پیشنهاد به طور متوسط قیمت‌ها حدود ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت و احتمال افزایش حداقل
۵۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای وجود دارد؛ قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای حدود
 3 هزار تومان است. گفتنی است از ابتدای تیر 98 قیمت بلیت قطارهای تندرو و بین‌شهری ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.


Page Generated in 0/0304 sec