printlogo


کد خبر: 208769تاریخ: 1398/2/7 00:00
پیکر مطهر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی صبح دیروز با حضور پرشور مردم تهران در یافت‌آباد تشییع شد
وداع با داش مجید

گروه سیاسی: مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی صبح دیروز با حضور مسؤولان لشکری و کشوری و مردم شهیدپرور جنوب غرب تهران از میدان معلم تا گلزار شهدای یافت‌آباد برگزار شد.
به گزارش «وطن‌‌امروز»، شهید مدافع حرم مجید قربانخانی متولد ۳۰ مردادماه سال ۶۹ در تهران و ساکن محله یافت‌آباد بود که بعد از یک تحول درونی، داوطلبانه به سوریه اعزام شد تا از حریم عقیله بنی‌هاشم و مردم مظلوم سوریه دفاع کند. در نهایت بعد از دلاوری‌های فراوان در تاریخ ۲۱ دی‌ماه سال ۹۴ به‌دست تروریست‌های تکفیری در منطقه خان‌طومان به فیض شهادت نائل شد و پیکر مطهرش در منطقه ماند. سرانجام پیکر شهید توسط گروه‌های تفحص شهدا کشف و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.
پیکر مطهر این شهید که به «حر مدافعان حرم» معروف شده است، روز چهارشنبه گذشته به درخواست مادرش برای طواف ضریح مقدس حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) به شهر مشهد منتقل شد. همچنین مراسم وداع با پیکر مطهر شهید قربانخانی عصر روز پنجشنبه با حضور خانواده، دوستان، همرزمان و مردم شهید‌پرور در معراج شهدای مرکز برگزار شد. پیش از آغاز وداع مردمی در معراج شهدای تهران، مادر این شهید با پوشیدن لباس سفید و حضور بر سر سفره عقد نمادین فرزندش در معراج شهدا با بقایای به‌جا مانده از پیکر فرزندش دیدار کرد و استخوان‌های او را در آغوش گرفت و برایش لالایی خواند. این مادر شهید همچنین خطاب به حاضران در این وداع گفت: «استخوان‌های فرزندم سوخته است. این آثار سوختگی را ببینید و دیگر نگویید مدافعان حرم برای پول رفتند». فیلم سخنان جانسوز این مادر شهید طی 24 ساعت گذشته به صورت گسترده‌ای در فضای مجازی دست به دست و دیده شده است.
روز گذشته نیز مراسم تشییع از ساعت 10 صبح با مدیحه‌سرایی مداحان و دمام‌زنی از میدان معلم محله یافت‌آباد تا گلزار شهدای آن برگزار شد که به دلیل حضور گسترده و بی‌نظیر مردم، این مراسم تا ظهر به طول انجامید. عده زیادی از مردم محل نیز از چند ساعت قبل از رسیدن پیکر به گلزار شهدا، در این مکان حضور داشتند و منتظر فدایی عقیله بنی‌هاشم بودند. مادران شهدای همرزم شهید نیز کنار مزار حضور داشتند و بنر عکسی از شهید مدافع حرم جاویدالاثر «مرتضی کریمی» که فرمانده و همرزم شهید بود نیز کنار مزار قرار داشت. مداح حین مدیحه‌سرایی برای بازگشت پیکر همرزمان شهید بویژه شهید کریمی نیز دعا کرد.
خانواده شهید مثل مراسم روز وداع در معراج شهدا، کنار مزار فرزند شهیدشان، خنچه عقد آماده کرده بودند. هنگامی که پیکر به محل خاکسپاری رسید بعد از قرائت زیارت عاشورا، در حالی که پیکر بر دستان خانواده شهید گرداگرد مزار می‌چرخید، مادر شهید کله قند تزیین شده خنچه عقد را برداشت و به رسم دیرینه مراسم دامادی، آن را شکست. سپس گل‌های پرپر شده را روی پیکر و جمعیت حاضر در مراسم ریخت و شیرینی پخش کرد، گویی مادر در تمام این لحظات در مراسم دامادی پسرش شرکت کرده است. سپس پیکر مطهر شهید با ذکر «یا حسین» و نوای «یا رقیه» به خاک سپرده شد و مادر شهید اعلام کرد با بازگشت پسرم، عیدی خود را از علی‌اکبر امام حسین(ع) گرفته‌ام.
  زندگینامه داستانی «شهید قربانخانی» پرفروش شد
کتاب زندگی شهید مدافع حرم مجید قربانخانی همزمان با تشییع پیکر این شهید بزرگوار پرفروش شد.
به گزارش فارس، کتاب «پناه حرم» زندگینامه داستانی شهید مدافع حرم «مجید قربانخانی» به قلم کبری خدابخش‌دهقی توسط انتشارات دارخوین منتشر شد. کتاب حاضر، روایتی جذاب و خواندنی از جوان دهه هفتادی، شهید مدافع حرم مجید قربانخانی است.
بخش اول زندگی او، بخش تاریک و خاکستری آن است. او در یافت‌آباد تهران قهوه‌خانه‌دار بوده، و زندگی او سرشار از مواردی است که این‌جور آدم‌ها با آن درگیر هستند. از درگیری و دعواهای هر روزه تا به رخ کشیدن آمار قلیان‌های قهوه‌خانه‌اش.
اما بخش دوم زندگی او، عنایتی است که به او می‌شود و مسیر زندگی‌اش عوض می‌شود و او اگرچه تک پسر خانواده است و قرار نیست آنها به سوریه اعزام شوند، ولی عنایت بی‌بی(س) او را به سوریه می‌کشاند و می‌شود مدافع حرم.
مجید قصه ما اگرچه ناراحت خالکوبی‌های بر بازوهای خویش است اما سرنوشتش اینگونه می‌شود که در خان‌طومان از بدنش چیزی برنگردد تا نه نشانی از خودش باشد نه خالکوبی‌هایش. گفتنی است بنا به گفته ناشر، تمام تیراژهای این کتاب به‌طور کامل فروخته شده و چاپ پنجم کتاب به نمایشگاه کتاب تهران رسیده است.


Page Generated in 0/0063 sec