printlogo


کد خبر: 208783تاریخ: 1398/2/7 00:00
اخبار

ساماندهی ۳۰۰۰ کودک در مناطق سیل‌زده
رئیس بسیج زنان کشور از حضور مشاوران دینی به منظور حمایت روحی و روانی از سیل‌زدگان و ساماندهی بیش از ۳ هزار کودک خبر داد. مینو اصلانی در گفت‌وگو با مهر با اشاره بر راه‌اندازی مهدهای قرآنی در محل‌های اسکان اضطراری، اضافه کرد: به منظور حمایت روحی از خانواده‌های سیل‌زده، مهدهای قرآنی در این مراکز راه‌اندازی شده و مربیان آن نیز از میان خود بانوان تعیین شده‌‌اند تا علاوه بر تقویت روحیه بانوان، کودکان و نوجوانان نیز سرگرم شوند. اصلانی درباره کارآفرینی و اشتغال خانواده‌های سیل‌زده اظهار داشت: دوره‌های مهارت‌افزایی و آموزش مهارت‌های مختلف در سطوح اردوگاه‌ها پیش‌بینی شده و افراد با شرکت در دوره‌ها می‌توانند به اشتغال‌آفرینی‌های کوچک بپردازند. اصلانی افزود: کارگروه تولید محتوا در بحران نیز در مناطق تشکیل شده است. مشاوران دینی نیز به‌ منظور روانشناسی مذهبی، ارائه تکنیک‌های معنویت و روانشناسی و حمایت روحی و روانی از هموطنان به مناطق اعزام شده‌اند. در گلستان بیش از ۴۰ مشاور دینی برای ارائه این تکنیک‌های معنویت و مقابله در برابر بحران در مناطق حاضر شده‌اند و اعزام این افراد همچنان ادامه خواهد داشت.

اعزام ۸۱ هزار زائر به عربستان
امسال بدون احتساب عوامل و خدمه ۸۱ هزار زائر به حج اعزام می‌شوند. به گزارش مهر، علی قاضی‌عسکر، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در این‌باره گفت: درست است که ما در عربستان سفارت نداریم اما در توافقی که با مسؤولان سعودی داشتیم قرار شد حج خارج از روابط سیاسی باشد، البته باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که حج یک مسأله سیاسی است اما خارج از روابط سیاسی ما با عربستان برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه بعثه در عربستان دفتر دارد و عده‌ای در آنجا مشغول انجام کارها و فراهم کردن مقدمات هستند، ادامه داد: خوشبختانه در بقیع اهانت به مقدسات شیعه کمتر شده است که بخشی از آن به دلیل سیاست‌های ما و بخشی به دلیل تغییر مواضع آنهاست. زائران نگران نباشند؛ با آرامش می‌روند و با آرامش بازمی‌گردند و برنامه‌ریزی‌‌‌های انجام شده نشان می‌دهد مانعی بر سر راه نیست. وی با بیان اینکه در حوزه حج به هیچ‌وجه انتفاعی عمل نکردیم، گفت: با توجه به گرانی ارز نگرانی ما این بود که قیمت تمام شده ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومان باشد اما خوشبختانه با صرفه‌جویی‌هایی که شد از زائران در مجموع ۲۰ میلیون گرفته می‌شود. وی درباره برگرداندن گوشت‌های قربانی به کشور گفت: دولت عربستان چند سال پیش آماده بود ما گوشت‌های قربانی را به کشور بازگردانیم اما برخی در ایران اما و اگرهایی درباره این گوشت‌ها ایجاد کردند و گفتند ممکن است سالم نباشد. امسال تصمیم گرفتیم مذاکراتی را درباره برگشت ۸۱ هزار لاشه گوسفند را به کشور آغاز کنیم تا این ۸۱ هزار لاشه در کشور و در مراکزی مانند بهزیستی و کمیته امداد توزیع شود.

هوای فروردین تهران رکورد زد
تهرانی‌ها در فروردین 98 حدود ۲۱ روز هوای پاک و ۱۰ روز هوای سالم تنفس کردند که این آمار حداقل در ۸ سال اخیر بی‌سابقه بود. بر اساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در فروردین پارسال هوای پایتخت فقط 3 روز در شرایط پاک قرار داشت همچنین در این ماه تهرانی‌ها ۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس تنفس کردند. در سال‌های 95 و 96 نیز هوای تهران به ترتیب ۹ و ۱۰ روز در شرایط پاک قرار داشت، همچنین فروردین ۹۶ هوا 4 روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود. تعداد روزهای با هوای پاک نیز در فروردین سال‌های ۹۴، ۹۳ و ۹۲ نیز در تهران به‌ترتیب ۱۰، 7 و یک روز بود و در فروردین سال‌های ۹۰ و ۹۱ نیز هیچ‌ روزی با هوای پاک در تهران نداشتیم.


Page Generated in 0/0061 sec