printlogo


کد خبر: 208787تاریخ: 1398/2/7 00:00
اخبار

اعلام سهمیه برنج، شکر  روغن و گوشت استان‌ها
«برای تنظیم بازار ماه رمضان سهمیه برنج، شکر، روغن، گوشت قرمز و گوشت مرغ را به همه استان‌ها اعلام کردیم و با نظارت و عرضه بیشتر، اجازه نمی‌دهیم مشکلی برای مصرف‌کنندگان ایجاد شود». به گزارش تسنیم، عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه با آغاز صادرات، قیمت تخم‌مرغ در بازار داخلی قرار نیست افزایش یابد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان این محصول، نیاز داخلی را برای تغییر نکردن قیمت تامین می‌کنند؛ در حال حاضر در هر کیلوگرم،  قیمت تخم‌مرغ 1000 تا 1500 تومان زیر قیمت واقعی است. قبادی درباره تصمیمات تنظیم بازار ماه رمضان اظهار داشت: بالغ بر 30 هزار تن برنج سهمیه ماه مبارک رمضان است که با تزریق آن به بازار، قیمت این محصول تعدیل می‌شود. برای کاهش قیمت خرما نیز قرار شد با افزایش عرضه این محصول به بازار و ایجاد غرفه توزیع مستقیم در میادین تره‌بار، قیمت این محصول کنترل شود. وی درباره مرغ مازاد تولید کشور نیز اظهار داشت: برای رفع نگرانی تولید‌کنندگان قرار شد شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ مازاد تولید را از مرغداران خریداری کند و در زمانی که مازاد مصرف ایجاد شد این مرغ‌ها را به صورت یخ‌زده به بازار عرضه کند. دبیر ستاد تنظیم بازار درباره افزایش قیمت پیاز نیز تصریح کرد: پیاز حدود 20 تا 30 درصد در مقایسه با ابتدای سال،  افت قیمت داشته است. قبادی با اشاره به واردات گوشت با ارز نیمایی اضافه کرد: گوشت‌هایی که پیش‌تر با ارز 4200 تومانی وارد شده همچنان در حال توزیع به جامعه هدف است و از سوی دیگر نیز واردات این محصول در شکل جدید با ارز نیمایی ادامه دارد. وی تصریح کرد: در حال حاضر نرخ ارز نیمایی برای واردات گوشت بین 8 تا 9500 تومان و قیمت متوسط گوشت لاشه قرمز در سطح کشور 87 هزار تومان است.


تحویل همه خودروهای پیش‌فروش شده
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از طرح سختگیرانه این وزارتخانه برای خودروسازان به منظور افزایش تولید خبر داد و گفت: اگر تولید افزایش نیابد، اجازه پیش‌فروش نمی‌دهیم. فرشاد مقیمی در گفت‌وگو با مهر با تاکید بر ضرورت انجام به موقع تعهدات از سوی 2 خودروساز در حوزه پیش‌فروش‌های خودرو مربوط به سال ٩٧، گفت: بر اساس دستوری که به ایران‌خودرو و سایپا داده شده، باید نسبت به ایفای به‌موقع تعهدات اقدام شود که بر این اساس برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که کل تعهدات خودروسازان در سال ٩٧ حداکثر تا مهرماه سال جاری ایفا شود. وی افزود: این برنامه به طور قطع در سال ٩٨ اجرایی خواهد شد و جای نگرانی از بابت ایفای تعهدات خودروسازان وجود ندارد. به‌گفته مقیمی، تعهدات جدید خودروسازان مبنی بر پیش‌فروش‌های صورت گرفته در سال ٩٨ نیز به طور قطع به موقع انجام می‌شود که بر این اساس، هر یک از خودروسازان مکلف هستند حداقل ٥٥٠ هزار دستگاه خودرو را در سال جاری تولید کنند که در مجموع یک میلیون و ١٠٠ هزار دستگاه خودرو در سال جاری تولید و روانه بازار خواهد شد. به گفته وی، چنانچه خودروسازان به این برنامه سختگیرانه تولید پایبند نباشند، دیگر اجازه پیش‌فروش خودرو نخواهند داشت و به تناسبی که افزایش تولید داشته باشند، می‌توانند خودرو در بازار پیش‌فروش کنند. وی درباره تأمین قطعات لازم برای افزایش تولید خودرو نیز گفت: عمده تمرکز خودروسازان در حوزه تأمین قطعه، بر قطعات تولید داخلی بوده و بر این اساس، واردات قطعاتی که داخلی‌‌سازی می‌شوند، ممنوع خواهد شد.


بیمه بیکاری برای  کارگران سیل‌زده گلستان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برقراری بیمه بیکاری برای کارگران واحدهای تولیدی آسیب‌دیده در سیل استان گلستان خبر داد. به گزارش مهر، محمد شریعتمداری در سفر به استان گلستان با اشاره به اینکه در برخی واحدها به صورت موقت و در بخشی دیگر به صورت دائم، اشتغال از دست رفته است، اضافه کرد: در حوزه کشاورزی، برخی اراضی کشاورزی اطراف رودخانه‌ها از دست رفته و زمان طولانی‌تری برای احیای آنها لازم است و در دوره بیکاری، بیمه بیکاری به افراد تعلق می‌گیرد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: آن دسته از افراد که حق بیمه می‌پرداختند بیمه بیکاری برای‌شان برقرار می‌شود. آنها که قرارداد دائم نداشتند نیز شناسایی و برآورد ماه‌هایی که باید از بیمه بیکاری استفاده کنند با کمک واحدهای تولیدی انجام خواهد شد. برای این دسته نیز دولت منابع لازم را از محل بودجه عمومی تأمین می‌کند و آنها برای یک دوره زمانی مشمول بیمه بیکاری خواهند شد.


Page Generated in 0/0165 sec