printlogo


کد خبر: 208817تاریخ: 1398/2/8 00:00
در درگیری میان هواداران پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی 295 نفر مصدوم شدند، یک هوادار نیز به‌دلیل ایست قلبی درگذشت
اوردوز آزادی
دستور ویژه برای برآورد خسارت‌های آزادی پرداخت هزینه‌ها توسط باشگاه‌ها

رئیس اورژانس تهران درباره فرد فوت‌شده در جریان بازی تیم‌های سپاهان- پرسپولیس در ورزشگاه آزادی توضیح داد. پیمان صابریان درباره فوت یک نفر در ورزشگاه آزادی گفت: یک جوان ۳۳ ساله به دلیل ایست قلبی- تنفسی جان خود را از دست داد و هیچ‌ ارتباطی به درگیری‌ها بین طرفداران 2 تیم پرسپولیس و سپاهان ندارد. بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، صابریان درباره حواشی مسابقه فوتبال بین 2 تیم سپاهان و پرسپولیس و خدمات ارائه‌شده اورژانس توضیح داد: متأسفانه از زمان آغاز این مسابقه
زد و خوردهایی بین طرفداران هر دو تیم رخ داد که طی آن ۲۹۵ نفر به نیروهای اورژانس مستقر در ورزشگاه آزادی مراجعه کردند که ۲۵۰ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند و ۴۵ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند.

 

سرپرست مجموعه ورزشی آزادی به معاونت‎های مربوطه این مجموعه دستور داده هرچه سریع‌تر خسارت‎های مالی اتفاقات دیدار پرسپولیس و سپاهان محاسبه و جهت پرداخت به سازمان لیگ اعلام شود. علی‌اکبر شعبانلو با تاکید بر اینکه دیدار تیم‌های پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان و حواشی این دیدار، خسارت‌های زیادی را به مجموعه ورزشی آزادی وارد کرده است، گفت: حواشی دیداری که شامگاه جمعه در ورزشگاه یکصد هزار نفری برگزار شد تا دیر وقت ادامه داشت طوری که بعد از آن فرصتی برای بررسی‌های دقیق و مشخص کردن میزان خسارت‌های وارد شده به این ورزشگاه نمانده بود اما این بررسی‌ها در نخستین فرصت باید انجام و نتیجه آن مشخص شود. وی تصریح کرد: به تمام بخش‌های ذی‌ربط و معاونت‌های مربوطه در ورزشگاه آزادی دستور داده شده خیلی سریع و ظرف مدت زمان دو، سه روز خسارت‌های ناشی از حواشی دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان را مشخص کنند و برآورد لازم برای هزینه‌های آن را داشته باشند. سرپرست مجموعه ورزشی آزادی با ابراز تأسف از حواشی ایجادشده در پایان این دیدار در پاسخ به این پرسش که «خسارت‌های ناشی از حواشی ایجاد شده تنها به استادیوم یکصد هزار نفری واردشده یا موضوع به خارج از این استادیوم هم کشیده شده است؟»، خاطرنشان کرد: همان طور که گفتم شب گذشته (جمعه شب) فرصتی برای بازدید کارشناسی از قسمت‌های مختلف باقی نمانده بود. آنچه مسلم است به داخل کاسه استادیوم یکصد هزار نفری خسارت‌های زیادی وارد شده است. از تصاویر ثبت‌شده هم مشخص است بویژه صندلی‌ها، محل ورود و خروج بازیکنان و میکسدزون آسیب زیادی دیده است. وی تاکید کرد تمام خسارت‌های داخل و خارج از استادیوم یکصد هزار نفری مشخص و برآورد مالی آن به صورت دقیق محاسبه خواهد شد.
«پرداخت هزینه‌های ناشی از خسارت‌های وارد شده به ورزشگاه آزادی برعهده چه کسی یا چه باشگاهی است؟» شعبانلو در پاسخ به این پرسش مهر گفت: نتیجه به دست آمده از برآورد مالی خسارت‌های وارد شده به ورزشگاه آزادی به صورت مکتوب به سازمان لیگ فدراسیون فوتبال اعلام می‌شود تا این سازمان پیگیر پرداخت آن شود. شعبانلو تصریح کرد: پیش از این روال کار به این صورت بود که تیم‌های میزبان مسؤول پرداخت هزینه‌های ناشی از خسارت‌های وارد شده به ورزشگاه بودند و این هزینه را سازمان لیگ از محل درآمدهای آنها کسر می‌کرد. اینکه درباره این بازی و حواشی آن، سازمان لیگ چه برخوردی خواهد داشت و هزینه‌های خسارت را از کدام تیم می‌گیرد، با خودشان است. ورزشگاه آزادی از طریق این سازمان پیگیر پرداخت خسارت‌ها خواهد بود. سرپرست مجموعه ورزشی آزادی ابراز امیدواری کرد از این پس دیدارهای برگزار شده در این مجموعه با حواشی اینگونه مواجه نشود بویژه که جبران خسارت‌های وارد شده علاوه بر هزینه، زمان زیادی را هم می‌گیرد.


Page Generated in 0/0066 sec