printlogo


کد خبر: 208821تاریخ: 1398/2/8 00:00
اخبار

تأکید بر احیای ظرفیت‌های دیوان عالی کشور
رئیس قوه‌قضائیه احیای ظرفیت‌های دیوان عالی کشور و تسریع و دقت در رسیدگی‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: در بحث رسیدگی‌ها نه دقت فدای سرعت شود و نه سرعت فدای دقت. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در مراسم تکریم و معارفه حجت‌الاسلام کریمی و حجت‌الاسلام مرتضوی‌مقدم روسای قدیم و جدید دیوان عالی کشور با بیان این مطلب افزود: در بحث رسیدگی‌ها، نه باید دقت فدای سرعت و نه سرعت فدای دقت شود؛ بلکه اصل و اساس بر کیفیت رسیدگی‌ها در تمام مراحل رسیدگی است، بویژه در دیوان عالی کشور و به‌خصوص نسبت به پرونده‌هایی که به نحوی قلوب مردم را در یک منطقه جریحه‌دار کرده است. وی در ادامه با تقدیر از قضات دیوان عالی کشور گفت: رسیدگی خارج از نوبت به این پرونده‌ها، عین عدالت است و هیچگونه خلاف عدالت نیست.

انتخاب مجدد آیت‌الله یزدی به ریاست شورای عالی جامعه مدرسین
در انتخابات جدید هیأت‌رئیسه جامعه مدرسین، آیت‌الله یزدی به عنوان رئیس شورای عالی جامعه و آیات سیدهاشم حسینی‌بوشهری و سیداحمد خاتمی به عنوان نواب اول و دوم انتخاب شدند. حجت‌الاسلام ابراهیمی، رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیروز شنبه از برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خبر داد. رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: پس از برگزاری جلسه رأی‌گیری حضرت آیت‌الله محمد یزدی به عنوان رئیس شورای عالی جامعه، حضرات آیات آقایان سیدهاشم حسینی‌بوشهری و سیداحمد خاتمی به عنوان نواب اول و دوم، حضرات آیات شیخ محسن اراکی و محمود عبداللهی به عنوان منشی و حضرت آیت‌الله ابوالقاسم وافی به عنوان امین مالی با کسب اکثریت آرای اعضای شورای عالی جامعه، به‌عنوان اعضای هیات‌رئیسه دوره جدید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای مدت 2 سال انتخاب شدند.

انتقاد مهدی چمران از استانی شدن انتخابات
نایب‌رئیس جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب می‌گوید استانی ‌شدن انتخابات، شهر‌های کوچک را از داشتن نماینده محروم می‌کند. به گزارش فارس، مهدی چمران با اشاره به تصویب طرح استانی شدن انتخابات در مجلس گفت: اگرچه مسأله استانی و تناسبی شدن را با هم مخلوط کرده‌اند اما به طور کلی، استانی‌شدن انتخابات، شهر‌های کوچک را از داشتن نماینده محروم می‌کند و قاعدتاً کسانی که در استان‌ها و شهر‌های بزرگ هستند و توان مالی و قدرت مانور بیشتری دارند رأی می‌آورند. وی ادامه داد: یک نفر یا حزب، لیستی را اعلام می‌کند و مردم هم رأی می‌دهند، در حالی که ممکن است اصلا آن لیست را نشناسند. همانطور که می‌بینیم در تهران مردم نماینده‌ها را نمی‌شناسند و اگر به آنها بگویید نماینده‌های خود را نام ببرید ممکن است یکی  دو نفر را بشناسند. این جالب نیست.

واکنش بازار به تحریم‌ نفت ایران غیرقابل پیش‌بینی است
رئیس‌جمهوری روسیه با بیان اینکه واکنش بازار انرژی جهانی به تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود، ابراز امیدواری کرد چنین وضعیتی پیش نیاید که لازم شود جایگزینی برای حجم صادرات نفتی ایران پیدا شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «ولادیمیر پوتین» در پایان سفر به پکن در پاسخ به سؤال خبرنگاران، گفت: «اگر اشتباه نکنم تصمیمات ایالات متحده درباره اعمال تحریم‌های مختلف علیه ایران باید در اوایل ماه مه به مورد اجرا گذاشته شود. من واقعاً نمی‌توانم تصور کنم بازار انرژی جهانی به این رویداد چه واکنشی نشان خواهد داد. ما دارای توافقاتی در چارچوب سازمان اوپک هستیم و به اجرای آنها پایبند خواهیم بود». رئیس‌جمهوری روسیه با یادآوری اینکه همه شرکت‌کنندگان در توافقات اوپک قصد دارند به توافقات انجام‌شده پایبند باشند، افزود: «بسیار سخت است بتوان گفت که چه اتفاقی در بازار جهانی انرژی خواهد افتاد». پوتین در تفسیر سخنان «دونالد ترامپ» که گفته است توانسته عربستان سعودی را متقاعد کند استخراج نفت خود را افزایش دهد، ابراز امیدواری کرد چنین وضعیتی اصلاً پیش نیاید که لازم شود جایگزینی برای حجم صادرات نفتی ایران به بازار جهانی پیدا شود.


Page Generated in 0/0060 sec