printlogo


کد خبر: 208826تاریخ: 1398/2/8 00:00
ساخت 5 هزار واحد مسکونی در سیروس و پیکان‌شهر

معاون وزیر راه‌وشهرسازی از آغاز عملیات بازآفرینی شهری در 2 منطقه سیروس و پیکان‌شهر در تهران خبر داد و گفت: هر چند هنوز پروانه‌ای صادر نشده و پس از امضای قراردادها می‌توان عدد دقیق میزان ساخت واحدهای مسکونی را اعلام کرد اما به طور تقریبی در هر یک از این پروژه‌ها امکان ساخت 2 هزار و 500 واحد مسکونی وجود دارد. محمد پژمان، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های بازآفرینی در تهران اظهار داشت: برای آغاز عملیات اجرایی پروژه منتظر بررسی‌های شهرداری تهران هستیم و قراردادها باید به امضای شهردار تهران برسد. پژمان با بیان اینکه هنوز تعداد دقیق واحدهای مسکونی قابل احداث در این 2 محدوده مشخص نیست، اظهار داشت: معماری این 2 منطقه در جریان عملیات بازآفرینی محله‌محور نهایی نشده است و هنوز تراکم نهایی آن مشخص نیست. وی همچنین درباره بازسازی مناطق سیل‌زده اظهار داشت: بازسازی مناطق سیل‌زده در قالب پروژه بازآفرینی را آغاز کرده‌ایم، عملیات اجرایی در چند نقطه از سعدیه شیراز به اجرا درآمده و در خرم‌آباد هم 60 هزار متر زمین برای بازسازی مناطق سیل‌زده در حال آماده‌سازی است و عملیات طراحی از سوی مشاور پروژه شروع شده است.
کاهش معاملات مسکن در فروردین ۹۸
 از سوی دیگر رئیس اتحادیه املاک استان تهران گفت: میزان معاملات مسکن کشور در فروردین امسال نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش یافته است. مصطفی قلی‌خسروی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بازار مسکن با ایجاد جو روانی افزایش قیمت دچار نوسان می‌شود، گفت: بازار اجاره در صورتی که نرخ‌های ارز و سکه به ثبات برسد دچار جهش قیمتی نمی‌شود و باید منتظر باشیم شرایط اقتصادی کشور به آرامش برسد. وی درباره آخرین نرخ معاملات مسکن کشور در فروردین امسال گفت: از تاریخ اول تا ۳۱ فروردین  ۹۸، ۵۱ هزار و ۶۹۰ قرارداد خرید و فروش، رهن و اجاره در کشور منعقد شده است. خسروی تعداد مبایعه‌نامه‌های منعقدشده کشور طی فروردین امسال را ۳۲ هزار و ۲۱ قرارداد و تعداد اجاره واحد‌های مسکونی را ۱۹ هزار و ۸۳ قرارداد اعلام کرد. وی با اشاره به اینکه در فروردین سال گذشته کل قرارداد‌های کشور ۵۴ هزار و ۳۶۴ مورد بوده است، بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد میزان قرارداد‌ها طی یک سال گذشته نه‌تنها رشد نکرده، بلکه
۵ درصد هم کاهش یافته است. رئیس اتحادیه املاک استان تهران درباره میزان معاملات مسکن در استان تهران گفت: در فروردین امسال کل قرارداد‌ها ۹ هزار و ۷۷ عدد  و میزان مبایعه‌نامه‌ها  ۳ هزار و ۹۳۸ مورد بوده است. وی افزود: کل قرارداد‌های اجاره منعقدشده در تهران طی فروردین ۹۸، ۵ هزار و ۷۳ مورد بوده است. خسروی گفت: کل قرارداد‌های منعقدشده تهران در مقایسه با سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته است.


Page Generated in 0/0048 sec