printlogo


کد خبر: 208827تاریخ: 1398/2/8 00:00
اخبار

پرداخت وام اشتغال با یک سال امهال
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت وام جدید اشتغال با یک سال امهال در بازپرداخت برای بنگاه‌های آسیب‌دیده در سیل اخیر خبر داد.  محمد شریعتمداری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان بندهای پانزده‌گانه مصوبات ماه گذشته این ستاد را تشریح کرد و گفت: واحدهای تولیدی که در سیل سال 98 خسارت دیده‌اند با اولویت وام جدید اشتغال دریافت می‌کنند و برای بازپرداخت این وام یک سال امهال قائل می‌شویم. وی افزود: چنانچه استفاده از تسهیلات و سرمایه‌های در گردش و استفاده از تسهیلات برای فعالیت‌های توسعه‌ای است، می‌توان در دفتر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در مرکز با همکاری شورای پول و اعتبار، برنامه ویژه صیانت از اشتغال موجود را با کمک سیستم بانکی واحدهای تولیدی موجود معین و این گونه درخواست‌ها را در  استان‌ها دنبال کرد.

‎دسته‌بندی بانک‌ها برای رونق تولید
مدیرعامل بانک صادرات از دسته‌بندی بانک‌ها از سوی بانک مرکزی برای کمک به رونق تولید در سال 98 خبر داد. حجت‌الله صیدی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره برنامه‌های نظام بانکی برای کمک به رونق تولید در سال جاری اظهار داشت: یک برنامه کلی با بانک مرکزی برای تحقق شعار رونق تولید داریم و براساس آن بانک‌ها باید هر کدام در این باره فعالیت کرده و گزارش عملکرد خود را به دستگاه‌های مربوط نیز ارائه دهند. اما برنامه دیگری بین بانک‌ها با هماهنگی بانک مرکزی در حال اجراست که بانک‌ها برای کمک به رونق تولید در بخش‌های مختلف تعیین شده‌اند، به‌عنوان نمونه چند بانک مسؤول حمایت از رونق تولید مسکن، خودرو، کشاورزی و... شده‌اند. مدیرعامل بانک صادرات گفت: در این بانک با تأمین اعتبار نقدی 15 تا 20 هزار میلیارد تومانی می‌توان به حدود 100 هزار واحد کوچک و بزرگ صنعتی از چرخه تولید کمک کرد.

تبدیل وضعیت نیروی قراردادی نداریم
«چیزی به نام تبدیل وضعیت نیروی قراردادی در بدنه دولت وجود ندارد، چرا که نیروی رسمی دولت شدن باید طی آزمون در شرایط برابر انجام شود». جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی در این‌‌‌باره اظهار داشت: نیروی انسانی که جذب دولت می‌شود باید فردی برخوردار از عالی‌ترین سطح دانش باشد. انصاری اضافه کرد: سال‌های ۹۸ و ۹۹ سخت‌ترین دوران مدیریتی کشور است که اگر ابتکار مدیریتی نداشته باشیم کنترل شرایط دشوار خواهد بود. وی با اشاره به سهم دولت از بازار اشتغال خاطرنشان کرد: حدود ۱۵ درصد از نیروی کار کشور در بخش عمومی شامل دستگاه‌های دولتی و نیروی مسلح است. به‌گفته وی، از حدود ۲۳ میلیون نفر نیروی کار کشور حدود 3 میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در بخش عمومی مشغول به کار هستند.


اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای عشایر
رئیس سازمان امور عشایر گفت: از محل اعتبارات مدیریت بحران سازمان امور عشایر، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به عشایر سیل‌زده اختصاص خواهد یافت. کرمعلی قندالی در حاشیه همایش گردهمایی مدیران عشایر افزود: از محل اعتبارات مدیریت بحران سازمان امور عشایر، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده و به جامعه عشایری که در سیل اخیر خسارت دیده‌اند اختصاص خواهد یافت. وی گفت: بر این اساس، به هر فرد خسارت‌دیده ۵۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد و دوره بازگشت ۴ ساله پرداخت می‌شود. قندالی گفت: بیشتر خسارت‌ها به زیرساخت‌هایی مثل راه، تأسیسات آبی و استقرارگاه‌های عشایر و دامداران آنها وارد و در مجموع برآورد شده که ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت در استان‌های درگیر سیل، به بخش عشایر کشور وارد شده است. به گفته وی، این رقم به مراجع ذی‌صلاح اعلام شده تا مصوبات لازم در این زمینه تصویب شود.  قندالی افزود: بنا بر مصوبه دولت، به ازای هر دام سبک ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات و ۵۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض و به ازای هر دام سنگین 3 میلیون تومان تسهیلات و 3 میلیون تومان کمک بلاعوض به دامداران خسارت‌دیده پرداخت می‌شود.
 


Page Generated in 0/0177 sec