printlogo


کد خبر: 208828تاریخ: 1398/2/8 00:00
اخبار

 افزایش جزئی قیمت‌ها در بازار ارز
بازار ارز دیروز شنبه با افزایش جزئی نسبت به پنجشنبه گذشته کار خود را آغاز کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، قیمت دلار دیروز در بازار آزاد با افزایش ۱۰۰ تومانی نسبت به پنجشنبه، ۱۴ هزار تومان فروخته و ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان خریداری می‌شد. همچنین هر یورو بدون تغییر نسبت به پنجشنبه ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان فروخته و ۱۵ هزار و ۶۵۰ تومان خریداری می‌شد. به گفته فعالان بازار ارز، این بازار دیروز با افزایش جزئی قیمت‌ها آغاز به کار کرد اما همچنان آرام و منطقی روند خود را طی می‌کند.
حباب سکه ۵۷۰ هزار تومان شد
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با بیان اینکه حباب سکه ۵۷۰ هزار تومان شده است، گفت: قیمت سکه نسبت به هفته قبل، ۱۹۵ هزار تومان افزایش یافته است. محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: قیمت طلا و سکه دیروز به دلیل افزایش 15 دلاری قیمت جهانی طلا افزایش یافت. وی افزود: قیمت سکه نسبت به روز شنبه هفته قبل، 195 هزار تومان و قیمت طلای 18 عیار نیز 14 هزار تومان افزایش یافته است. گفتنی است در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز با افزایش نسبت به آخرین قیمت‌های روزکاری هفته قبل با قیمت 4 میلیون و 921 هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 777 هزار تومان معامله می‌شود.

بستنی ۲۰ درصد گران شد
رئیس اتحادیه بستنی و آبمیوه از افزایش ۲۰ درصدی قیمت بستنی به علت افزایش بیش از ۳۰ درصدی مواد اولیه آن خبر داد. اسکندر آزموده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت بستنی سنتی سوپر ویژه مغزدار کیلویی ۳۰ هزار تومان، بستنی ویژه خامه‌دار زعفرانی کیلویی ۲۴ هزار تومان، بستنی سنتی ممتاز ۱۷ هزار تومان، بستنی سنتی ساده ۱۶ هزار تومان، بستنی میوه‌ای ویژه مغزدار ۳۰ هزار تومان، بستنی میوه‌ای اعلا و ممتاز کیلویی ۲۴ هزار تومان و فالوده شیرازی اعلا کیلویی ۱۵ هزار تومان است. آزموده با بیان اینکه قیمت آبمیوه نرخ مشخصی ندارد، اظهار کرد: قیمت آبمیوه متناسب با کیفیت و ظرف آن، متفاوت است.

بورس ۱۵۱۰ واحد رشد کرد
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش ۱۵۱۰ واحدی به ۲۰۵ هزار و ۲۸۷ واحد رسید. به گزارش فارس، براساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش ۷۵۱ واحدی به رقم ۴۱ هزار و ۸۵۹ واحد رسید. ارزش روز بازار دیروز هم به بیش از ۷۸۶ هزار میلیارد تومان رسید. دیروز معامله‌گران بورس اوراق بهادار بیش از 6/4 میلیارد برگه بهادار اوراق حق تقدم و سهام در قالب ۲۹۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۰۰۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند. شاخص بازار اول بورس نیز با افزایش ۱۳۴۲ واحدی به رقم ۱۵۴ هزار و ۲۴۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم با افزایش ۹۳۰ واحد به رقم ۳۹۴ هزار و ۵۷۱ واحد رسید. دیروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۲۶ واحد رشد کرد و به رقم ۲۵۱۹ واحد رسید.

دلار کشش افزایش قیمت ندارد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بازار کشش افزایش قیمت دلار بیش از رقم کنونی را ندارد، گفت: ابزار مدیریت ریسک باید در بازار سرمایه آورده شود تا افرادی که ریسک‌گریز هستند، وارد بورس شوند. محمد حسن‌نژاد در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به رشد شاخص‌های بورس در ماه ابتدایی سال 98، گفت: رشد بازار سرمایه 2 عامل داشت که عامل نخست افزایش نرخ دلار بود، چرا که فروش کالاهای شرکت‌ها براساس دلار بوده و این موضوع سبب شد شاخص‌های بورس افزایش یابد. وی افزود: همیشه زمانی که در آستانه برگزاری مجامع شرکت‌ها در پایان تیرماه قرار می‌گیریم شرکت‌ها تعدیلِ نسبت قیمت بازار هر سهم به فروش هر سهم را انجام می‌دهند که این تعدیل‌ها سبب می‌شود روند شاخص‌های بورس مثبت شود. وی با بیان اینکه شیطنت‌های آمریکایی‌ها سبب افزایش و رشد شاخص‌های بورس شده است، ادامه داد: در حال حاضر قیمت دلار بالاست و این قیمت بالا بر ریسک زیاد تحریم‌ها غالب شده و بر این اساس شاخص‌های بازار سرمایه دوباره مثبت می‌شود.


Page Generated in 0/0050 sec