printlogo


کد خبر: 208832تاریخ: 1398/2/8 00:00
اخبار

مرگ ۱۶۸ نفر با منواکسیدکربن
در 12 ماه 97 حدود ۱۶۸ مورد فوت ناشی از مسمومیت با گاز منواکسیدکربن به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده‌‌‌ است. به گزارش فارس، پزشکی قانونی استان تهران در این‌باره گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ که تعداد فوت ناشی از گاز مونواکسیدکربن ۱۹۱ نفر اعلام شده بود ۱۲ درصد کاهش یافته است. همچنین از این تعداد فوتی‌ بالغ ‌بر ۱۱۸ نفر مرد و ۵۰ نفر زن بوده‌اند.

اطلس مشاغل شهر تهران رونمایی شد
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش‌وپرورش شهر تهران گفت: اطلس مشاغل شهر تهران پس از ۱۰ سال تدوین و رونمایی شد. عبدالرسول کریمی در گفت‌وگو با فارس، در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه دانش‌آموزی هفته مشاغل گفت: هدف اصلی این است که به دانش‌آموزان کمک کنیم تا بتوانند در راستای علایق خود انتخابی آگاهانه و با بصیرت داشته باشند. کریمی درباره اینکه چه اقداماتی می‌شود تا دانش‌آموزان بتوانند بیشتر به وضعیت تحصیل خود برسند و حین تحصیل درگیر شغل نباشند، گفت: معتقدیم انسان‌ها باید رشد متعادل و متوازنی داشته باشند؛ یعنی بهتر است در کنار دانش‌ نظری، دانش عملی خود را نیز افزایش دهند.

افزایش مصرف گل در میان جوانان
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از کشف ۲۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد. به گزارش ایسنا، محمد بخشنده درباره وضعیت محله هرندی و اقدامات انجام شده در این‌باره گفت: پلیس در منطقه هرندی، شوش و مولوی حضور جدی دارد؛ به طوری ‌که سال ۹۷ بیش از ۱۰ هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند که حدود ۸۵ درصد آنها به مراکز بازپروری منتقل شده‌اند. بخشنده همچنین با اشاره به ۹۲ پاتوقی که سال گذشته به دلیل عرضه مواد مخدر و تبدیل آن به محلی برای استعمال این مواد، پلمب شدند، خاطرنشان کرد: 2 خانه از این ۹۲ باب خانه، فک پلمب شد اما مابقی همچنان پلمب است. بخشنده درباره مصرف گل نیز تصریح کرد: متأسفانه مصرف گل در پایتخت افزایش داشته که این شیوع بیشتر در میان جوانان است، از این رو خانواده‌ها باید نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند.

عامل قتل یک روحانی در همدان دستگیر شد
رئیس ‌کل دادگستری استان همدان با اشاره به دستگیری عامل قتل یک روحانی در همدان، گفت: متهم در کمتر از چند ساعت از وقوع قتل، در قروه کردستان در حالی که قصد حرکت به سمت مرز‌های غربی کشور را داشت، دستگیر شد. توکل حیدری، رئیس ‌کل دادگستری استان همدان در گفت‌وگو با میزان با اشاره به دستگیری عامل قتل یک روحانی در همدان، گفت: با دستورات اکید قضایی و همکاری نهاد‌های مختلف و نیروی انتظامی، متهم در کمتر از چند ساعت از وقوع قتل، در قروه کردستان در حالی که قصد حرکت به سمت مرز‌های غربی کشور را داشت، دستگیر شد. وی افزود: پرونده به صورت فوق‌العاده و با دقت و سرعت رسیدگی خواهد شد.

بررسی مدارک طرح ترافیک در کمیته ۷ نفره
مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک با اشاره به اینکه خبرنگاران تا شنبه 7 خرداد فرصت داشتند با مراجعه به سایت تهران من نسبت به ثبت مشخصات و مدارک طرح ترافیک خبرنگاری اقدام کنند، گفت: مدارک خبرنگاری آنها توسط کمیته ۷ نفره مورد بررسی قرار می‌گیرد. عمار سعیدیان‌فر در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به فرآیند ثبت‌نام از سهمیه‌بگیران خاص از جمله خبرنگاران اظهار داشت: این ثبت‌نام به معنای صدور طرح ترافیک برای خبرنگاران نیست، چرا که پس از پایان زمان ثبت‌نام، شرایط و مدارک خبرنگاری آنها توسط کمیته 7 نفره مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد. سعیدیان‌فر ادامه داد: این کمیته شامل افرادی از کمیسیون عمران و کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر تهران، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و یک نفر از جامعه عکاسان و یک نفر از رسانه‌های مستقل غیردولتی است و در واقع پس از بررسی مدارک مشخصات خبرنگاران، آنها می‌توانند نسبت به اخذ آرم طرح ترافیک اقدام کنند. وی تصریح کرد: افرادی که طرح نمی‌خواهند می‌توانند برای دریافت کارت بلیت مترو و اتوبوس به صورت رایگان اقدام کنند.


Page Generated in 0/0053 sec