printlogo


کد خبر: 208833تاریخ: 1398/2/8 00:00
اخبار

هزار فرصت شغلی در 4 استان سیل‌زده ایجاد می‌شود
ایجاد 10 هزار فرصت شغلی در 4 استان سیل‌زده فارس، خوزستان، لرستان و گلستان از اولویت‌های مهم این بنیاد برکت است. به گزارش ایرنا، هادی جوهری، معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سفر به این مناطق و دیدار با کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان‌ها شرایط آنان برای همکاری بنیاد و کمک به آنها بررسی می‌شود. جوهری ادامه داد: سال گذشته 10 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور توسط بنیاد برکت در کشور اجرا شده که با متوسط اشتغال‌زایی یک تا 5/1 فرصت شغلی هر طرح، حدود 15 هزار شغل در این زمینه ایجاد شد. وی افزود: امسال 18 هزار فرصت شغلی در مدل اجتماع‌محور ایجاد می‌شود که 10 هزار شغل آن مربوط به مناطق سیل‌زده است.


تشریح جزئیات رتبه‌بندی معلمان
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در طرح رتبه‌بندی ۴ طبقه برای معلمان تعیین شده است، درباره وضعیت تمام‌وقت‌شدن معلمان و ارتباط آن با رتبه‌بندی توضیحاتی ارائه داد. علی الله‌یارترکمن در گفت‌وگو با تسنیم، درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: کلیات رتبه‌بندی شامل طبقات حرفه‌ای و رتبه‌ای فرهنگیان است که 4 رتبه را تعیین کرده است؛ رتبه نخست برای همه اجرا می‌شود، در رتبه دوم افراد بر اساس عوامل عملکردی، گواهینامه‌ها و مستندات ارزیابی می‌شوند، رتبه سوم و چهارم نیز اکتسابی است و اینگونه نیست که همه افراد‌ را در این رتبه‌ها قرار دهیم و باید حتماً از آخرین رتبه‌ای که فرد می‌گیرد یک دوره زمانی گذشته باشد و شرایط و امتیازاتی را کسب کند تا به رتبه سوم و چهارم دست یابد. وی افزود: هر فردی که به رتبه‌های سوم و چهارم دست پیدا کند از عوامل انگیزش مادی و معنوی خوبی برخوردار خواهد شد. الله‌یارترکمن ادامه داد: تقریباً کار بررسی رتبه‌بندی در دولت تمام و ابهامات موجود برطرف شده است و امیدواریم در کوتاه‌مدت برای اجرا تصویب شود. وی تأکید کرد: اینکه رتبه‌بندی را به 30ساعته شدن معلمان نسبت دهیم بشدت تکذیب می‌شود و آموزش‌وپرورش هیچ برنامه‌ای در این‌باره ندارد.


توقف فعالیت تاکسی‌های  بدون پلاک تهران
خودروهای بدون پلاک تهران نمی‌توانند به عنوان تاکسی در شهر تهران فعالیت داشته باشند. پیروز حناچی با بیان این مطلب اظهار داشت: در شورای حمل‌ونقل و ترافیک سختگیری‌هایی برای ورود خودروها به حمل‌ونقل عمومی (تاکسی) در نظر گرفته می‌شود. وی در ادامه با اشاره به اینکه ماشین‌هایی که پلاک تهران ندارند حق ورود به ناوگان تاکسیرانی را ندارند، تصریح کرد: نوسازی تاکسیرانی از مواردی است که باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. در همین حال مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به اینکه در غالب شهرهای کشور نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی مبنای افزایش کرایه‌ها قرار می‌گیرد، گفت: با این وجود در برخی شهرها رانندگان پیشنهاد دادند کرایه‌ها افزایش داده نشود و آنان به منظور رقابت با سایر ارائه‌دهندگان خدمات در این بخش با همان نرخ کرایه قبلی به فعالیت خود ادامه دهند.
نوسازی تاکسیرانی صفر شد
از سوی دیگر محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: هیچ‌ نظارتی بر تاکسی‌های اینترنتی نیست و فقط صرف اینکه اشتغال ایجاد کرده‌‌‌‌‌ایم، هیچ ایراد، گلایه و نظارتی به آن نمی‌کنیم. وی افزود: در تاکسی‌های اینترنتی نوع کلاس خودرو مورد توجه قرار نمی‌گیرد و بیشتر خودروها پراید است، در صورتی که ما در تاکسیرانی اصلا برای پراید مجوز فعالیت صادر نمی‌کنیم. وی اضافه کرد: وضعیت فرسودگی تاکسی‌ها خوب نیست و مشکلاتی که در صنعت خودروسازی وجود دارد باعث شده نوسازی تاکسیرانی عملاً به صفر برسد.
 


Page Generated in 0/0062 sec