printlogo


کد خبر: 208851تاریخ: 1398/2/8 00:00
اخبار

تفاوت کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» موجود با «حلقه سوم» چیست؟
انتشارات صهبا در متنی کتاب «حلقه سوم انسان ۲۵۰ ساله» را که حاوی تفاسیر رهبر معظم انقلاب از سیره مبارزاتی ائمه(ع) است معرفی و نسبتش را با کتاب معروف «انسان ۲۵۰ ساله» روشن کرده است. به گزارش مهر، خبر انتشار کتاب «حلقه سوم انسان ۲۵۰ ساله» روز جمعه منتشر شد و بسیاری از مخاطبان، درباره تفاوت‌های این کتاب، با کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» مشهور پرسیدند. انتشارات صهبا ناشر این کتاب در توضیح تفاوت میان این دو کتاب آورده است: «کتاب انسان ۲۵۰ ساله 8 سال پیش با استفاده از ۷۰ سخنرانی از حضرت آقا درباره سیره مبارزه و سیاسی ائمه(ع) منتشر شد. بعد از آن، با جمع‌آوری‌ها، تعداد این سخنرانی‌ها به ۷۰۰ رسید! برای ارائه این سخنرانی‌های بی‌نظیر، 3 حلقه (3 سطح) برای انسان ۲۵۰ ساله در نظر گرفتیم. حلقه یک، کتابی مخصوص نوجوان‌ها؛ حلقه دو، کتابی مناسب عموم مردم بویژه جوان‌ها؛ و بالاخره حلقه سوم، کتابی برای محققان و کسانی ‌که علاقه‌مند آشنایی بیشتر و دقیق‌تر با زندگی ائمه(ع) هستند. اولین نکته اینکه این دو حلقه، هیچ اشتراک لفظی و محتوایی ندارند، اگرچه موضوع هر دو بررسی زندگی انسان ۲۵۰ ساله است. حلقه سوم مکمل حلقه دوم است، با جزئیات و تحلیل‌های ریزتر و بیشتر، در ۹۰۰ صفحه. بسیاری از حوادث و جریانات تاریخ معصومین(ع) که در حلقه دوم نیامده، یا اجمالی از آن عبور شده، در حلقه سوم مفصل مطرح شده‌، مانند تک‌تک جنگ‌های امیرالمؤمنین(ع)، رفتار امیرالمؤمنین(ع) با کارگزارانش، جزئیات پذیرش آتش‌بس از طرف امام مجتبی(ع)، بیان تحلیل و برخی مصادیق حرکت حماسی و هوشمدانه امام سجاد(ع) در احیای دوباره تشکیلات شیعه، بیان برخورد مقتدرانه امام باقر(ع) با خلفای بنی‌امیه، ترس مأمون از اوج‌گیری مبارزات ائمه(ع) و تدابیر هوشمندانه امام رضا(ع) در برخورد با دسیسه مأمون. دوستان و همراهانی که کتاب انسان ۲۵۰ ساله را خوانده و از آن لذت معنوی برده‌اند، با مطالعه حلقه سوم، مبهوت و شیفته نگاه و تحلیل رهبر دانشمندمان خواهند شد و معرفتی عمیق و دقیق و حرکت‌آفرین خواهند یافت به حیات نورانیِ ائمه علیهم‌السلام».


«عصر جدید» مدرس جدید گرفت
چند چهره تازه به فینالیست‌های «عصر جدید» مهارت می‌آموزند که از بازیگر تا ریاضیدان و روانشناس را شامل می‌شوند. به‌گزارش «وطن‌امروز»، ریما رامین‌فر، «بازیگر»، امیر کربلایی‌زاده «استندآپ کمدین»، بهرام عظیمی «انیماتور»، علی بیات‌موحد «ریاضیدان»، علی میرصادقی «روانشناس» و مهرداد نصرتی «آهنگساز»‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این ترکیب جدید را تشکیل می‌دهند تا فینالیست‌های «عصرجدید» در بازه‌ای یک هفته‌ای تحت آموزش آنها قرار گرفته و مهارت‌های تازه فرا بگیرند و مهیاتر از مرحله مقدماتی، راهی فینال شوند.


معرفی مدیر جدید مرکز مستند سوره
مراسم تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید مرکز مستند سوره سازمان سینمایی حوزه هنری برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در این مراسم محسن یزدی ضمن تشکر از حضور مستندسازان و مدیران در این مراسم گفت: «ما از اعتبار مستندسازان استفاده کرده‌ایم تا به موفقیت برسیم. از محبت و لطف شما مستندسازان است که موفق بوده‌ام و این موفقیت یکطرفه نیست». او علت انصراف از این مدیریت را اهمیت پخش آثار معرفی کرد و یادآور شد: «در 2 سال اخیر احساسی بر من غالب شد که سیستم پخش مهم‌تر از تولید شده که زحمات تولید را در مرحله پخش به هدر می‌دهد. بنابراین تصمیم به فعالیت در سیستم پخش گرفته‌ام». یاسر فریادرس، مدیر جدید مرکز مستند سوره نیز گفت: «در مرکز مستند سوره ریل‌گذاری صحیحی انجام شده و سیستمی چیده شده که می‌توان در آن بدرستی حرکت کرد.


Page Generated in 0/0064 sec