printlogo


کد خبر: 208864تاریخ: 1398/2/9 00:00
اخبار

حج عمره از سر گرفته می‌شود
«۶ میلیون نفر در انتظار سفر عمره هستند که در شورای عالی حج قرار شد رایزنی‌هایی با دولت عربستان ضمن حفظ کرامت ایرانیان انجام شود». به گزارش خبرگزاری‌ها، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در شبکه خبر اظهار داشت: اولین بازگشت حجاج ایرانی از حج تمتع 25 مرداد و آخرین پرواز آنها 13 شهریور خواهد بود. وی تصریح کرد: سال گذشته سفر حجاج با ارز 3‌ هزار و 800 تومانی انجام شد و امسال با ارز 7 هزار تومانی تأمین اعتبار شده است. وی درباره متقاضیان عمره افزود: تحقق این امر تابع موافقت دولت عربستان است.

وزیر کشور: 35 هزار میلیارد تومان خسارات سیل باید پرداخت شود
«تاکنون مجموع ارقام پیش‌بینی شده در حوزه تسهیلات و اعتبارات برای جبران خسارات سیل ۳۵ هزار میلیارد تومان است که از این رقم باید ۹ هزار میلیارد تومان به صورت بلاعوض پرداخت شود». عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل جلسات قرارگاه سازندگی سیل اظهار داشت: مراکز تخریب شده در استان‌های سیل‌زده شناسایی و شناسنامه برای آنها تشکیل شده است. وی افزود: اقساط اول برای بازسازی خانه‌ها به سیل‌زدگان پرداخت شده است، همچنین پرداخت خسارت به کشاورزان و تولیدکنندگان شروع شده و در کمتر از یک سال ساخت و سازها به نقطه مطلوبی خواهد رسید. به گفته رحمانی‌فضلی، تاکنون حدود 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات در دولت تصویب شده و بخشی از این رقم از طریق تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

بخاری‌های ناایمن در ۷۰ هزار کلاس درس
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی ۵۰ هزار کلاس درس دیگر، از وجود ۷۰ هزار کلاس درس غیرایمن به لحاظ تجهیزات گرمایشی خبر داد. مهرالله رخشانی‌مهر در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره افزود: مدارس باقیمانده در مناطقی هستند که از زیرساخت‌های لازم چون گاز برخوردار نیستند. وی با اشاره به وجود ۱۳۶ هزار کلاس درس غیراستاندارد به لحاظ سیستم‌های گرمایشی و برنامه‌ریزی برای خرید و نصب بخاری‌های هرمتیک استاندارد برای ۵۰ هزار کلاس درس، اضافه کرد: تا اسفند پارسال قرارداد خرید ۹۰۰۰ بخاری امضا و بخاری‌های هرمتیک نصب شدند و مابقی نیز بتدریج انجام می‌شود. رخشانی‌مهر ادامه داد: در سیستان و بلوچستان، ۸۸۰۰ کلاس غیرایمن داریم. وی تصریح کرد: اگر چه وجود بخاری نفتی در کلاس درس ممنوع است اما ناچاریم تا زمانی که گازرسانی انجام نشده حداقل بخاری‌های نفتی چکه‌ای را جمع‌آوری کرده و از بخاری پلار استفاده کنیم که استاندارد است.

مشکل درمان کارگران را حل کنید
عضو فراکسیون کارگری مجلس از وزارتخانه‌های بهداشت و تعاون خواست در قالب تفاهمنامه‌ای، مشکل درمان همه کارگران را با هر شرایط استخدامی به صورت ریشه‌ای حل کنند. زهرا ساعی در گفت‌وگو با «خانه ملت»، درباره پیشنهاد رئیس کل سازمان نظام پزشکی مبنی بر اینکه مطب‌های خصوصی همزمان با روز کارگر به ویزیت رایگان این قشر بپردازند، گفت: این پیشنهاد نمادین نشان‌دهنده ادای احترام و تکریم کارگران است. نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: هم‌اکنون با وجود مشکلات اقتصادی و تورم در کشور، پرداخت ویزیت برخی پزشکان توسط کارگران امکان‌پذیر نیست. ساعی تصریح کرد: بخشی از کارگران که به صورت قراردادی و روزمزد استخدام می‌شوند و از نظر امنیت شغلی در مخاطره هستند، در تامین هزینه‌های درمان خود با مشکل روبه‌رو می‌شوند و در این شرایط امکان مراجعه به مراکز درمانی و پیگیری بیماری خود را ندارند. وی یادآور شد: آنچه مسلم است باید مسؤولان مربوط فعال در وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان متولی در قالب تفاهمنامه‌ای مشکل درمان کارگران را به صورت ریشه‌ای حل کنند تا آنها با هر نوع شرایط استخدامی بتوانند از مزایای درمان کم‌هزینه بهره‌مند شوند؛ اگر این امر محقق شود، می‌تواند گره‌گشای وضعیت درمان کارگران باشد و مشکلات مرتبط با سلامت آنها را حل کند.


Page Generated in 0/0070 sec