printlogo


کد خبر: 208872تاریخ: 1398/2/9 00:00
گمانه‌زنی‌ها درباره جابه‌جایی مجیدی و شفر در استقلال
حکمی که امضا شده اما اعلام نه

و ناگهان شایعه تغییر شبانه سرمربی سراغ استقلال آمد؛ تیمی که تا قبل از بازی با پدیده شانس نزدیک شدن به صدر جدول را داشت با شکست یک بر صفر آب سردی بر پیکر هوادارانش ریخت تا حالا آنها برای قهرمانی منتظر چند معجزه باقی بمانند. در خاتمه بازی با پدیده منابع خبری نزدیک به باشگاه خبر دادند قرار است بزودی مجیدی جایگزین شفر شود اما روز گذشته مدیرعامل استقلال قضیه را شایعه انگاشت و مدعی شد این بازی رسانه‌هاست و باشگاه فعلا تصمیمی درباره شفر نگرفته است. آنچه موجب شده  باشگاه درباره پیرمرد آلمانی دست به عصا حرکت کند، مبلغ قرارداد او برای سال آینده است؛ مبلغی بالغ بر یک میلیون دلار، یعنی حدود 15 میلیارد تومان. اما در ابتدا بپردازیم به شانس مجیدی برای نشستن روی نیمکت تیم به عنوان سرمربی تا سپس به حرف‌‌های فتحی برسیم. مجیدی تا پایان دوران فوتبالش مهاجمی گریزپا و یک گلزن باهوش باقی ماند که چگالی شادی بعد از گل‌‌های او با هیچ بازیکن دیگری در استقلال قابل مقایسه نبوده و نیست. درست مثل فرشاد پیوس در پرسپولیس که هواداران دوست داشتند هیچ مسابقه‌ای بدون گلزنی او به اتمام نرسد. مجیدی البته یک خصیصه ویژه هم دارد؛ گلزنی در داربی‌ و البته نمایش دادن عدد 4 (هویت کرکری هواداران استقلال) در لحظه اخراج از بازی الغرافه و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی... اما همه اینها پشت‌سر گذاشته شده و (در صورت انتخاب) به عنوان سرمربی جدید استقلال، این 5 مسابقه (3 مسابقه در لیگ و 2 بازی در آسیا) می‌تواند همه آن لحظات خوش را زیر تلی از آوار طعنه و کنایه و توقع دفن کند، بویژه که نسل جدید هواداری کم‌حافظه و کم‌خاطره هم هست. مجیدی در صورت جانشینی وینفرد شفر باید در پنج 90 دقیقه تیم خود را مقابل الدحیل و العین و همین‌طور استقلال خوزستان، نفت آبادان و سپیدرود رشت هدایت کند؛ 5 مسابقه‌ای که اگر با کمترین اشکال ممکن نباشد، ادامه کار او را در استقلال با مساله مواجه خواهد کرد. مجیدی در حال حاضر در موقعیت اوله‌گونار سولسشر، سرمربی منچستریونایتد است. یک شاگرد ممتاز مکتب باشگاه که البته برخلاف سولسشر سابقه چندانی در مربیگری ندارد اما ممکن است استعداد نهفته‌ای داشته باشد که همه ما را در پست جدید مات و مبهوت کند. نکته مهم این است که این شغل جدیت، پایمردی، هوشمندی و البته تجربه‌ای گران را برای اداره یک مجموعه سی و چند نفره مدعی و البته تعامل با مدیران و هواداران میلیونی می‌طلبد. از لحظه اعلام شایعه  سرمربیگری فرهاد مجیدی، واکنش‌‌های هواداران مختلف و متفاوت است اما به هر حال ظاهرا استقلال قصد دارد متاثر از هیاهوی هواداران کم‌طاقت مدام راه‌حل‌‌های جدیدی را امتحان ‌کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. با این حال نکته مهم این است که در دوران حضور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس، استقلال پنجمین سرمربی خود را انتخاب کرده است: امیر قلعه‌نویی، پرویز مظلومی، علیرضا منصوریان، وینفرد شفر و حالا فرهاد مجیدی.
فتحی همه اخبار را رد کرد اما...
مدیرعامل باشگاه استقلال درج اخبار مربوط به برکناری یا تعلیق شفر را رد می‌کند و آن را به گمانه‌زنی‌‌های مطبوعاتی نسبت می‌دهد. امیرحسین فتحی یک چهره سیاسی- ورزشی است که تسلطش به بحث و کلام از او فردی متفاوت در بین مدیران ورزشی می‌سازد. خبری که مبنی بر تعلیق وینفرد شفر و حضور فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تا پایان لیگ در اغلب سایت‌ها منتشر شده از سوی فردی در خود باشگاه به رسانه‌ها داده شده و خبرگزاری‌ها هم بر اساس مکالمه با این فرد اقدام به انتشار خبری کرده‌‌اند که به نظر آنها موثق بوده است. فتحی در این باره می‌گوید: «ما در حال حاضر در مشهد هستیم و ان‌شاءالله وقتی به تهران برگشتیم در این باره تصمیم می‌گیریم. استقلال تیم شخصی من نیست و میلیون‌ها هوادار دارد و باید برای تک تک تصمیمات آن هم اقدام به این مهمی، بحث و تبادل نظر کامل شود و من به شما تاکید می‌کنم نه موضوع اخراج یا تعلیق آقای شفر حقیقت دارد و نه حضور آقای مجیدی به عنوان سرمربی. تا این لحظه ما هیچ تصمیمی نگرفته‌ایم».
البته گفته می‌شود شب شنبه جلسه‌ای بین اصل‌کاری‌‌های مدیریت استقلال در این باره برقرار شده، اگرچه برخی اعضای هیات مدیره از وجود چنین جلسه‌ای یا توافق‌‌های بعد از آن کاملا ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند. این در حالی است که شایعه منتشرشده از سوی مدیران استقلال هم آنقدرها مورد استقبال قرار نگرفته، هرچند انتقادها به وینفرد شفر کاملا به قوت خود باقی است. سرمربی استقلال که تیمش دیروز با تمام وجود و تهاجمی بازی کرد، اشتباهاتی در چیدمان داشته که مورد انتقاد کارشناسان است.
این را هم به یاد داشته باشید که درباره تصمیمات به این مهمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید وزارت ورزش نیز نظر بدهد. بنابراین فعلا و دست‌کم به مدت چند روز ویزای کاری شفر پابرجاست تا ببینند چه می‌شود.
استقلال در بازی بعدی مقابل استقلال خوزستان قرار خواهد گرفت و این 90 دقیقه اگر با حضور یک چهره جدید روی نیمکت برگزار شود یعنی محتوای جلسه شنبه مورد تایید بالادستی‌ها نیز بوده است. در عین حال شاید این شفر باشد که بازی را بازگرداند. او به پشتوانه قرارداد باقیمانده‌‌‌‌اش فعلا دست بالا را در مذاکرات دارد، چرا که توافق و صلح بر سر قرارداد سال بعد با وضعی که بین او و یکی از مدیران موثر استقلال رخ داده تقریبا غیرممکن است.
استقلالی‌ها زیر نظر شفر تمرین کردند
برخلاف شایعات مطرح شده وینفرد شفر دیروز در تمرین ریکاوری آبی‌پوشان در مشهد حضور داشت. شکست استقلال مقابل پدیده وضعیت آبی‌پوشان را به شکلی بحرانی کرد که خبر اخراج شفر بلافاصله در رسانه‌ها منتشر شد. البته دیدگاه مسؤولان باشگاه استقلال تغییر سرمربی آبی‌پوشان است اما شاید این موضوع چندان با سرعت انجام نشود، زیرا ابتدا مسؤولان این باشگاه باید به دنبال راهکار پرداخت رقم قرارداد فصل آینده شفر باشند. با این وجود شایعاتی پیرامون این موضوع که شفر از حضور در تمرینات تیم استقلال منع شده مطرح شد اما سرمربی آلمانی صبح دیروز در تمرین وزنه آبی‌پوشان در مشهد حضور داشت و نحوه ریکاوری بازیکنان را زیر نظر گرفت. استقلال روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی میزبان استقلال خوزستان است.
 


Page Generated in 0/0103 sec