printlogo


کد خبر: 208899تاریخ: 1398/2/10 00:00
ژنرال اسرائیلی: قدرت موشکی حماس زندگی ما را فلج می‌کند!

فرمانده عملیاتی پیشین ارتش رژیم صهیونیستی در مرز با غزه درباره قدرت فلج‌کننده موشک‌‌های مقاومت فلسطین به اسرائیلی‌ها هشدار داد. ژنرال «اسرائیل زیو» با ارائه گزارشی درباره قدرت رو به رشد مقاومت در این باریکه، اعلام کرد حماس همچنان برای تقویت قدرت موشکی خود کار می‌کند و با این قدرت می‌تواند زندگی ساکنان اراضی اشغالی را مختل کند.
به گزارش روزنامه «اسرائیل هیوم»، این فرمانده پیشین تیپ غزه ارتش عبری در گزارش خود آورده است: «18 سال از شلیک موشک‌های مقاومت در غزه به سمت «سدیروت» می‌گذرد و حماس به «ارتشی سازماندهی شده» با توانایی‌های بالا تبدیل شده که در سایه اهداف راهبردی کار می‌کند. آنها در زمینه هجومی برای تقویت قدرت موشکی کار می‌کنند، قدرتی که به آنها اجازه می‌دهد زندگی در «اسرائیل» را فلج کنند. در زمینه دفاعی نیز دنبال بازداشتن تل‌آویو از مقابله فراگیر هستند تا بهایی خونین ندهند... حماس به تحقق اهداف خود نزدیک می‌شود؛ آزادی عملی که در تظاهرات (بازگشت) اتخاذ کردند، به‌علاوه شلیک هر از چند گاه موشک‌ها، نشان‌دهنده اعتقاد فرماندهان این جنبش به «موازنه وحشت با اسرائیل» است. آنچه حماس به آن رسیده نتیجه سیاسی تأخیر اسرائیل و موضع‌ آن در قبال حماس است. این سیاست «درست یا غلط» باید تغییر کند. ‌«تصمیم به ترسیم خطوط قرمز در سوریه که در قبال ایرانی‌ها و متحدان آنها حتی طی شلیک ناگهانی به سمت بلندی‌های جولان اتخاذ شد، باید درباره جنوب (غزه) نیز در  پیش گرفته شود... حماس به تهدیدی غیرقابل تحمل تبدیل شده که باید جلوی آن گرفته شود».
هشدار ژنرال زیو متعاقب اعلان ماه گذشته «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه است که  گفته بود این جنبش در راستای دفاع از ملت فلسطین همچنان دستش را روی ماشه نگه خواهد داشت و تهدید کرده بود در صورت آغاز جنگ دیگری توسط صهیونیست‌ها اشغالگران نه‌تنها باید از شهرک‌های اطراف نوار غزه فرار کنند، بلکه باید اشدود، نگب، عسقلان و حتی تل‌آویو را تخلیه کنند.
 

نتانیاهو جولای محاکمه می‌شود
مشاور حقوقی کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد نشست تفهیم اتهام نخست‌وزیر اسرائیل درباره اتهامات مربوط به دریافت رشوه و فساد مالی در جولای آینده برگزار می‌شود. بر اساس اعلام هیأت رسانه‌ای رژیم صهیونیستی، آویغای مندلبلت دیروز اعلام کرد بنیامین نتانیاهو بار دیگر حداکثر تا 10 جولای آینده در نشست تفهیم اتهام شرکت خواهد کرد. بر اساس این گزارش، مندلبلت به وکلای مدافع نخست‌وزیر اسرائیل تا دهم ماه آینده فرصت داد تا زمان برگزاری این جلسه را هماهنگ کنند. پس از برگزاری این جلسه و شنیدن پاسخ وکلای نتانیاهو مشخص خواهد شد که دادستانی کل رژیم صهیونیستی لیست اتهام رسمی علیه نتانیاهو صادر خواهد کرد یا خیر.
 


Page Generated in 0/0144 sec