printlogo


کد خبر: 208931تاریخ: 1398/2/10 00:00
رهبر انقلاب در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران:
وزرای فرهنگ و صنعت مسأله کاغذ را حل کنند

رهبر انقلاب اسلامی صبح دیروز با حضور در مصلای امام خمینی(ره) از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند. به گزارش تسنیم، در این بازدید که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ضمن گفت‌وگو با ناشران، در جریان تازه‌های نشر قرار گرفتند. بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در جریان بازدید از غرفه‌ها و گفت‌وگو با ناشران به این شرح است:
صورت‌ وضعیت نشان‌دهنده این است که مردم هنوز کتاب می‌خرند و برای خواندن، می‌خرند. دنیای کتاب، دنیای پیچیده‌ای است و این نکته‌ای است که آقای صالحی [وزیر ارشاد] باید توجه کند. باید مساله کاغذ را حل کرد؛ این‌طور نمی‌شود. وزیر فرهنگ و وزیر صنعت بنشینند و این مساله را حل کنند.
  ابلاغ دستور رهبر معظم انقلاب برای ساماندهی وضع کاغذ
معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری فرمایشات ایشان مبنی بر پیگیری وضع کاغذ و ساماندهی این موضوع را به وزرای ارشاد و صنعت ابلاغ کرد.
به گزارش ایسنا، سید وحید حقانیان، معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری، پس از پایان بازدید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از نمایشگاه کتاب، با حضور در جلسه مشترک وزرای صنعت و ارشاد که در ابتدای بازدید وزیر صنعت از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تشکیل شده بود، دغدغه‌های رهبر انقلاب درباره موضوع کاغذ و اثرات آن بر حوزه نشر را به اطلاع وزرای صنعت و ارشاد رساند. پس از ابلاغ دستور مقام معظم رهبری، جلسه‌ای با حضور رحمانی و صالحی، وزرای صنعت و ارشاد و مسؤولان مرتبط در 2 وزارتخانه و نمایندگانی از صنف نشر در محل نمایشگاه کتاب برگزار شد.
 


Page Generated in 0/0045 sec