printlogo


کد خبر: 208940تاریخ: 1398/2/11 00:00
اخبار

معاون منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش:
بدهکاری ۹۰۰ میلیاردی به معلمان
معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش از بدهی ۹۰۰ میلیاردی به معلمان برای مطالبات مربوط به 3 ماه پایانی سال ۹۷ خبر داد و گفت: تقاضای جذب ۳۰ هزار نیرو از طریق آزمون استخدامی و ۲۵ هزار‌ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان را ارائه داده‌ایم.  علی الهیارترکمن در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه امسال در احترام به خواست فرهنگیان، ریز جزئیات پرداخت مطالبات آنها را از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی نخواهیم کرد، گفت: فرهنگیان می‌توانند وضعیت پرداخت مطالبات را از سایت وزارت آموزش‌وپرورش به عنوان یک خبر داخلی پیگیری کنند. وی درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان اضافه کرد: 261 میلیارد تومان به همراه 566 میلیارد تومان دیگر در اختیار وزارت آموزش‌وپرورش قرار گرفت که برای مواردی مانند حق‌التدریس معلمان، حق‌الزحمه امتحانات، حق‌الزحمه نیروهای خرید خدمات، هزینه‌های اداری، سرانه دانش‌آموزی و سرانه مدارس شبانه‌روزی به استان‌ها ابلاغ شده است.


نماینده کارگران:
قدرت خرید کارگران جبران نشد
رقم سبد معیشت که مورد تایید دولت و کارفرما نیز هست، 3 میلیون و ۷۶۰ هزار تومان تعیین شد اما مزد دریافتی به زحمت به 2 میلیون تومان می‌رسد. به گزارش تسنیم، علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در این‌باره گفت: آمار نشان‌دهنده شرایط نامساعد است؛ ما به شادی و نشاط احتیاج داریم. وی ادامه داد: قدرشناسی کارگران موجب نشود که دولت و کارفرما فکر کنند کار بزرگی در حوزه دستمزد صورت گرفته است. رقم سبد معیشت که مورد تایید دولت و کارفرما نیز هست، 3 میلیون و 760 هزار تومان تعیین شد اما مزد دریافتی به زحمت به 2 میلیون تومان می‌رسد. مزد ما نصف قدرت خرید است. ما حتی نتوانستیم قدرت خرید از دست رفته سال 97 را جبران کنیم اما پای دستمزد مصوب را امضا کردیم، چون پای عهدمان هستیم. به این موضوع راضی نیستیم اما به علت شرایط کشور به آ‌ن رضایت دادیم.


استاندار تهران اعلام کرد:
افتتاح پلاسکو جدید در موعد مقرر
بنیاد مستضعفان اقدامات لازم برای تامین مالی ساختمان پلاسکو انجام داده است
 بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ساخت ساختمان جدید پلاسکو با معماری ایرانی و اسلامی تا 2 سال ‌آینده به پایان می‌رسد. انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران در حاشیه بازدید از کارگاه ساختمانی ساختمان پلاسکو اظهار داشت: 800 تن آهن‌آلات و بتون در 2 ضلع شرقی و غربی این ساختمان به کار گرفته شده است و مراحل ساخت ساختمان جدید پلاسکو بر اساس برنامه پیش می‌رود. وی گفت: معماری ساختمان جدید پلاسکو بر اساس یک مسابقه علمی و بهره‌گیری از معماری ایرانی و اسلامی استفاده شده و از آخرین دستاوردهای علم روز بویژه برای تأمین ایمنی بهره گرفته شده است.  وی درباره اتمام این پروژه نیز گفت: تأمین منابع مالی برای پروژه انجام شده است و بنیاد نیز اقدامات لازم را انجام داده و بر اساس برنامه پیش‌بینی شده ظرف 2 سال آینده به اتمام می‌رسد.


Page Generated in 0/0048 sec