printlogo


کد خبر: 208941تاریخ: 1398/2/11 00:00
اخبار

3کشته در حادثه ریزش  تونل آزادراه تهران- شمال
بر اثر ریزش تونل البرز در آزادراه تهران – شمال  ۸ نفر حبس شدند. به گفته مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور، این حادثه حدود ساعت 8:58 دیروز در حوالی سیاه‌بیشه، قبل از پل زنگوله، در آزادراه تهران- شمال رخ داد. خالدی افزود: در این حادثه 2 نفر در محل درمان و متاسفانه 8 نفر در تونل محبوس شدند. در همین‌باره منوچهر خواجه‌دلویی،‌ معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان از نجات ۵ نفر محبوس شده در حادثه انفجار تونل البرز آزادراه تهران - شمال خبر داد و گفت: هیچ ریزشی در تونل البرز قطعه 2 آزادراه تهران - شمال روی نداده و در واقع یک انفجار رخ داده است. وی با بیان اینکه این منطقه مملو از گاز است و حادثه یک انفجار بوده، تصریح کرد: در این حادثه 8 نفر در تونل محبوس شده بودند که 5 نفر نجات پیدا کردند و 3 نفر نیز کشته شدند.


درآمد ۱۵هزار میلیاردی شهرداری تهران از تغییر کاربری‌ها
زهرا نژادبهرام با انتقاد از صدور بی‌رویه مجوزهای تغییر کاربری مسکونی به تجاری و اداری گفت: طی سال‌های ۱۳۹۴، 95، 96 و 97 نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان از منابع درآمدی شهرداری تهران از  ردیف «تغییر کاربری مسکونی به تجاری و اداری» تحقق یافت. زهرا نژادبهرام در جریان برگزاری صدوسی‌وهشتمین جلسه شورای شهر تهران با استناد به ماده 83 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال 1375 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن در تذکری به شهردار تهران اظهار کرد: مسؤولیت سازمان شهرداری یا مرکز نظارت همگانی (1888) به پاسخگویی، ریشه در مفهوم نظارت همگانی و تحقق شعار «شهروند مسؤول- مدیر پاسخگو» دارد و نقش تعاملی «شهروند مطالبه‌گر و مدیر پاسخگو» در  بهبود زیست شهری، اهمیت مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و الزام مدیران به پاسخگویی است که نتیجه آن در افزایش کارآمدی و سلامت سازمانی متبلور می‌شود.


تشکیل پرونده برای مقصران سیل اخیر
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: برای هر کسی که در رابطه با سیل اخیر قصور و تقصیر داشته باشد، پرونده تشکیل می‌شود. به گزارش فارس، ناصر سراج در بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده استان گلستان از حضور کم‌رنگ مسؤولان در مناطق سیل‌زده انتقاد کرده و گفته بود: به مردم عزیزمان قول می‌دهیم اگر قصور و تقصیری در این رابطه وجود داشته باشد قطعاً رسیدگی خواهد شد.


آزادی ۷۹۳۲ زندانی جرائم غیرعمد
مدیرعامل ستاد دیه کشور از آزادی ۷۹۳۲ زندانی بدهکار مالی و دیه در سال گذشته خبر داد. به گزارش مهر، سیداسدالله جولایی اظهار داشت: به همت خیران نوع‌دوست ۲۶۰ زندانی زن و ۷۶۷۲ محکوم بدهکار مرد، با مجموع بدهی بالغ بر ۱۵ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال از بند حبس آزاد شدند. وی با بیان اینکه در فرآیند آزادی زندانیان تا ۴۸ درصد بدهی از سوی اولیای دم و طلبکاران گذشت شده است، افزود: اعتبار لازم برای آزادی مددجویان یاد شده از محل کمک‌های مقام معظم رهبری، سران 3 قوه و وجوهات اهدایی خیرین در بیش از 500 جشن گلریزان تأمین شده است. گفتنی است ۵۷۲ نفر از این افراد را بدهکاران ناشی از دیات حوادث کارگاهی و رانندگی، تعداد ۴۶۴۱ مددجو را بدهکاران مالی ناشی از صدور چک و ۲۶۲۲ زندانی را نیز متعهدان پرداخت مهریه و نفقه تشکیل می‌دادند که میانگین مدت حبس آنها 3 ماه گزارش می‌شود.
 


Page Generated in 0/0049 sec