printlogo


کد خبر: 208954تاریخ: 1398/2/11 00:00
اخبار

وجیهه سامانی در جشن امضای کتاب «نفس»:
مخاطب را فراتر از جوایز جشنواره‌ها بدانیم
وجیهه سامانی در جشن امضای «نفس»، نوشته بهزاد دانشگر گفت: اگر در داستان‌نویسی به دنبال گرفتن جوایز و جشنواره‌ها باشیم، آثار دیگر مخاطب‌پسند نخواهد شد. به گزارش «وطن‌امروز»، جشن امضای کتاب «نفس»، نوشته بهزاد دانشگر، با حضور نویسنده کتاب، وجیهه سامانی منتقد ادبی و میثم رشیدی‌مهرآبادی مجری و کارشناس این برنامه در غرفه ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد. رشیدی‌مهرآبادی درباره کتاب «نفس» گفت: این رمان فراز و نشیب‌های شخصیت زنی را روایت می‌کند و واقعاً خواندنش جذاب است؛ کتابی که در چاپ اول با استقبال خوبی روبه‌رو شده و گویا قرار است در نسخه‌ای ارزان‌تر نیز منتشر شود. در ادامه، وجیهه سامانی از داستان‌نویسان کشور که به عنوان منتقد در نشست حضور داشت، درباره آثار بهزاد دانشگر گفت: چند کتابی که از او خوانده‌ام، هم جریان‌ساز بوده‌ و هم مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته‌ است. درباره ژانر رمان «نفس» باید بگویم این کتاب، زندگینامه داستانی است که دارای قدمت زیادی در ادبیات داستانی دنیاست. اگر در داستان‌نویسی به دنبال گرفتن جوایز و جشنواره‌ها باشیم، دیگر آثار مخاطب‌پسند نخواهد شد. جای خوشحالی دارد که نویسندگانی مثل دانشگر، مخاطب را فراتر از جوایز می‌دانند و حرفی را می‌زنند که از جنس نیازهای مردم باشد. در ادامه نشست نیز بهزاد دانشگر، نویسنده کتاب «نفس» گفت: فضای مستند کتابم بر داستانی بودنش غالب است. فضا و شخصیتش واقعی است و تنها رگه‌هایی را که باعث می‌شود مخاطب، شخصیت‌ها را در عالم واقعیت بشناسد، به سمت داستان برده‌ام. در واقع فضای داستانی را برای جذاب‌تر کردن روایت به کار گرفتیم اما اصل محتوای کتاب را واقعی بدانید.


بازگشت «هزار راه نرفته» به آنتن تلویزیون
فصل ششم برنامه پرمخاطب و کاربردی «هزار راه نرفته» پس از یک فاصله ۱۰ ساله با ساختاری جدید از شنبه چهاردهم اردیبهشت در جدول پخش برنامه‌های شبکه 2 سیما قرار می‌گیرد. به گزارش «وطن امروز»، محور اصلی «هزار راه نرفته» خانواده است و این برنامه به صورت علمی، شفاف و مصداقی با حضور کارشناسان و اساتید هیات علمی دانشگاه‌های شهید بهشتی و تهران به موضوعات مربوط به روابط والدین با نوجوانان و تاثیر آن در آینده زندگی مشترک آنها، شاخصه‌های انتخاب صحیح همسر، حل مساله و مدیریت بحران، کنترل هیجانات، مدیریت طلاق و زندگی پس از آن و ... می‌پردازد. «هزار راه نرفته» کاری است از گروه خانواده شبکه 2 به تهیه‌کنندگی ناهید سادات‌شریفی که در 100 قسمت تهیه شده و از شنبه تا چهارشنبه ساعت 19:30 روانه آنتن می‌رود.


«چند نفس تا افق»  داستان یک کشتی امدادی
مستند «چند نفس تا افق» راوی ماجرای کشتی حامل آذوقه و مواد دارویی به غزه است. به گزارش
«وطن امروز»، مراحل تولید مستند «چند نفس تا افق» تازه‌ترین ساخته جمشید ابرازی به پایان رسید. این مستند روایتگر کشتی حمل آذوقه و مواد دارویی به کشور غزه است که 10 سال پیش به وسیله مصر و اسرائیل اجازه ورود به غزه پیدا نکرد و 40 روز بعد این محموله‌های امدادی توسط دولت بیروت به‌وسیله قایق به مردم غزه رسانده شد. جمشید ابرازی، کارگردان «چند نفس تا افق» درباره تولید این مستند گفت: «ساخت مستند «چند نفس تا افق» حدود یک سال به طول انجامید و در طول این یک سال ما با استفاده از تصاویر آرشیوی و روایت ناخدای کشتی حامل کمک‌ها به غزه، توانستیم این مستند را تولید کنیم». مستند «چند نفس تا افق» روز قدس روی آنتن شبکه‌های مختلف تلویزیون می‌رود. ابرازی پیش از این مستندهایی همچون «درخت بی‌سایه»، «از جان تا جانان» و «من خودم هستم» را کارگردانی کرده است.


Page Generated in 0/0048 sec