printlogo


کد خبر: 208957تاریخ: 1398/2/11 00:00
اخبار

ابلاغ قانون اقدام متقابل در برابر آمریکا
رئیس‌جمهور در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان «سازمان تروریستی» توسط ایالات متحده آمریکا را برای اجرا، ابلاغ کرد. به گزارش فارس، حسن روحانی این قانون را که در جلسه علنی سوم اردیبهشت‌ماه مجلس شورای اسلامی تصویب شد و یک روز بعد نیز به تایید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارتخانه‌های اطلاعات، خارجه و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین به شورای عالی امنیت ملی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

باید نسبت خودمان را با مفاد بیانیه گام دوم مشخص کنیم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قبل از همه کارها تعیین نسبت خودمان با مفاد بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب و مشخص کردن وظیفه خود در این راه ضروری است. به گزارش «وطن امروز»، سعید جلیلی با حضور در اجتماع بزرگ جوانان چهارمحال و بختیاری و فعالان فرهنگی این استان به سخنرانی با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت. جلیلی در این اجتماع تصریح کرد: نگاه به 40 سال گذشته اینجا اهمیت پیدا می‌کند که برای حرکت در مسیر  40 سال آینده باید از موفقیت‌ها و تجارب 40 سال اول استفاده کرد. باید موفقیت‌ها و نارسایی‌ها را تحلیل کرد و نسبت آنها را دریافت تا گام دوم انقلاب اسلامی محقق شود. قبل از همه کارها نیز تعیین نسبت خودمان با مفاد گام دوم و مشخص کردن وظیفه خود در این راه لازم و ضروری است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون تحریم نفتی خاطرنشان کرد: در قضیه تحریم فروش نفت، کسی که خریدار است امروز می‌خواهد تحریم کند! در صورتی که او باید نگران تحریم ما باشد. او باید نگران آن باشد مبادا ایران دیگر نفت را به صورت خام نفروشد و خود کشور از آن به بهترین شکل استفاده ببرد؛ پس این موضوع نشان
می‌دهد نیازمند تغییر در سیاست‌های اقتصادی خود هستیم.

لزوم همکاری ایران و چین در مقابله با تروریسم
هیأت عالی‌رتبه مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست غلامعلی حدادعادل در چین به سر می‌برد، از مرکز مطالعات بین‌المللی شانگهای دیدار کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی حدادعادل، رئیس هیأت عالی‌رتبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست مشترک هیأت ایرانی با رئیس مرکز مطالعات بین‌المللی شانگهای، مدیران و اعضای هیأت علمی این مرکز گفت: «در آمریکا پس از روی کار آمدن ترامپ، بسیاری از اهداف آمریکا صراحت یافته و از جمله دشمنی دولت این کشور با ایران و چین شدت بیشتری پیدا کرده است
به طوری که آمریکایی‌ها چین را خطر اول برای منافع خود در جهان و ایران را خطر نخست برای منافع خود در خاورمیانه می‌دانند». وی افزود: «آمریکا همان‌قدر که از پیشرفت اقتصادی چین نگران است، به همان میزان از نفوذ اعتقادی انقلاب اسلامی نگرانی دارد». حدادعادل وجود ایرانی مستقل در غرب آسیا را به نفع منطقه و جهان برشمرد و اضافه کرد: «ایران با نفوذ خود در عراق، سوریه، لبنان، یمن و بسیاری دیگر از کشور‌های خاورمیانه، مانع از هجوم تروریسم به شرق شده و با سرکوب داعش به عنوان خطرناک‌ترین پدیده تروریستی، ضریب امنیت شرق را ارتقا داده است». وی با اشاره به نزدیک شدن داعش از طریق افغانستان به مرز‌های چین، اجرای طرح «یک کمربند، یک جاده» را مستلزم دنیایی خالی از تروریسم خواند و افزود: ایران و چین می‌توانند در مقابله با تروریسم به عنوان لازمه اجرای طرح یک کمربند، یک جاده (احیای جاده ابریشم) همکاری کنند.

ادامه محاکمه متهمان پرونده پتروشیمی
نهمین جلسه رسیدگی به پرونده پتروشیمی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی برگزار شد. به گزارش فارس، نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ۱۳ متهم دیگر روز گذشته در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد.
 


Page Generated in 0/0050 sec