printlogo


کد خبر: 208958تاریخ: 1398/2/11 00:00
اخبار

تعلیق NPT در شورای عالی امنیت ملی مطرح است
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تهدیدات دولت آمریکا و عدم مسؤولیت‌پذیری اروپایی‌ها درباره برجام گفت: شورای عالی امنیت ملی در جلسات اخیر گزینه‌های بازگشت به وضعیت قبل از برجام، تعلیق اقدامات داوطلبانه در NPT و افزایش همکاری هسته‌ای را بررسی کرده است. محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به خروج آمریکا از برجام، فشارهای شدید و همه‌جانبه ترامپ به جمهوری اسلامی و اینکه هیچ نقطه امیدی برای اثبات عقلانیت بر سیاست‌های هیات فعلی حاکمه آمریکا دیده نمی‌شود، برنامه مشخصی برای طرف‌های مقابل و خود دارد. نماینده مردم فسا در مجلس تصریح کرد: حاکمیت جمهوری اسلامی علاوه بر موضوعات مذکور با توجه به اظهارات ظریف در رابطه با NPT و عدم مسؤولیت‌پذیری اروپایی‌ها به عنوان اجزای مهم معاهده برجام و به‌رغم خویشتن‌داری، کم‌کم در یک سال اخیر، به این نتیجه می‌رسد به وضعیت قبل از برجام بازگردیم و اقداماتی مانند تعلیق اقدامات داوطلبانه در NPT داشته باشیم. جمالی‌نوبندگانی یادآور شد: این موضوعات در شورای عالی امنیت ملی هم مطرح است.

انهدام یک باند قاچاق «طلا و نقره» توسط وزارت اطلاعات
وزارت اطلاعات ۹ نفر از عناصر اصلی از جمله سرکرده یک باند قاچاق طلا و نقره و عوامل مرتبط با آن را شناسایی و دستگیر کرد. به گزارش مهر، در پی اقدامات اطلاعاتی- عملیاتی سربازان گمنام امام زمان‌(عج) در اداره‌کل اطلاعات آذربایجان غربی، یک باند قاچاق سازمان‌یافته طلا شناسایی و متلاشی شد. طی این عملیات هوشمندانه ۹ نفر از عناصر اصلی از جمله سرکرده این باند قاچاق و عوامل مرتبط با آن شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر شدند. این باند قاچاق سازمان‌یافته با استفاده از افراد ایرانی و اتباع یکی از کشورهای همسایه، از طریق تبانی با برخی مسؤولان ادارات نظارتی، اقدام به قاچاق عمده طلا و نقره از مرزهای رسمی کشور کرده‌ است. در این رابطه شخص اصلی پرونده گروهی را متشکل از چندین نفر به وجود آورده که هر یک وظیفه مشخصی در دریافت، ورود و خروج طلا از کشور به صورت غیرقانونی را به عهده داشته‌اند. گفتنی است ارزش طلا و نقره قاچاق‌شده به داخل و خارج از کشور توسط این باند، بیش از ۶۱۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

همکاری ایران و روسیه ادامه دارد
وزیر دفاع گفت: ما با روسیه کار مشارکتی موفقیت‌آمیزی برای مقابله با تروریست‌ها در کنار دولت و مردم سوریه انجام دادیم و حتما در دوره بازسازی نیز همکاری مشابهی را انجام خواهیم داد. به گزارش مهر، امیر حاتمی در گفت‌وگو با شبکه خبری «راشاتودی»، درباره گمانه‌زنی‌ها پیرامون تنش میان تهران و مسکو درباره رقابت برای قراردادهای احتمالی در سوریه و حتی برخوردهایی میان روس‌ها و گروه‌های تحت حمایت ایران در این کشور، تصریح کرد: ما با روسیه کار مشارکتی موفقیت‌آمیزی برای مقابله با تروریست‌ها در کنار دولت و مردم سوریه انجام دادیم و حتماً در دوره بازسازی نیز همکاری مشابهی را انجام خواهیم داد که الگویی برای جهان خواهد شد. وی افزود: ما با روسیه توافقات و ارتباطات خوبی داریم و کاری به روابط و ارتباطات دیگر این کشور نداریم. ما یک همکاری صمیمانه و مؤثر با همدیگر داریم.

۱۰ تا ۱۶ آذر، زمان ثبت‌نام  برای انتخابات مجلس
سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: زمان ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۱۰ آذرماه لغایت ۱۶ آذرماه سال ۹۸ است. به گزارش مهر، سیدسلمان سامانی در نشست خبری پیرامون فرآیند برگزاری انتخابات مجلس گفت: سال ۹۸ مهم‌ترین رویداد سیاست داخلی، برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری است. سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: برنامه زمانبندی انتخابات امروز به فرمانداری‌ها ابلاغ می‌شود که این مهم مبتنی بر قانون فعلی است و البته با هماهنگی شورای نگهبان انجام می‌شود. سامانی با بیان اینکه در این برنامه ۱۷ اقدام قانونی پیش‌بینی شده است، افزود: تاریخ ثبت‌نام انتخابات بر اساس این برنامه، ۱۰ آذرماه لغایت ۱۶ آذرماه سال ۹۸ است.


Page Generated in 0/0048 sec