printlogo


کد خبر: 208965تاریخ: 1398/2/11 00:00
اخبار

معاون اول اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه هشدار داد
طرح خطرناک آمریکا برای حمله پیش‌دستانه هسته‌ای
هشدار شوک‌برانگیز اخیر یکی از ژنرال‌های ارشد عملیاتی  ارتش روس درباره انگیزه‌های خطرناک آمریکایی‌ها برای حمله هسته‌ای غافلگیرانه به رقبای خود، جهان را هر چه بیشتر در وضعیت جنگ سرد فرو برد. ژنرال «ویکتور پوزنیخیر» معاون اول اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه هفته گذشته حین سخنرانی در نشست بین‌المللی امنیتی در مسکو گفت: «استقرار سامانه‌های دفاع موشکی نزدیک مرزهای ما یک توان بالقوه هجومی برای آمریکا  جهت انجام حمله غافلگیر‌کننده علیه روسیه فراهم می‌کند». به گزارش «تاس» او توضیح داد که آمریکا ایده‌ای را توسعه داده که بر مبنای آن موشک‌های قاره‌پیمای روسیه، چین و دیگر کشورها زمانی رهگیری می‌شوند که هنوز در پرتاب‌کننده هستند.  به عبارت دیگر پنتاگون در طرحی دیوانه‌وار همانند آنچه در دهه 1980 باعث به اوج رسیدن جنگ سرد بین آمریکا و شوروی شده بود به بهانه حمله پیش‌دستانه، قصد دارد علیه هر کشور غیرمطلوب خود حمله هسته‌ای غافلگیرانه انجام دهد. تهدیدی که قطعا کشورهای رقیب یا مخالف آمریکا در مقابل آن بی‌کار نخواهند نشست و در نتیجه شاهد موج شدیدی از رقابت تسلیحاتی هسته‌ای در جهان خواهیم بود. به گفته ژنرال «پوزنیخیر»، روسیه با ساخت موشک‌های «سرمت» و «آوانگارد» که سال پیش رونمایی شدند، تمهیدات لازم علیه سپر موشکی پیش‌دستانه آمریکا را انجام داده است. آوانگارد موشک بین‌قاره‌ای مجهز به سامانه پرواز فرا صوت در جو زمین و گذر از هرگونه سامانه دفاع ضد موشکی است که سال گذشته با حضور پوتین رونمایی شد. سرمت نیز موشک سوخت مایع بین قاره‌ای است که 200 تن وزن دارد و قابلیت گذر از هرگونه سامانه دفاع موشکی موجود در جهان را داراست.  به گفته این ژنرال روس، طرح حملات غافلگیر‌کننده هسته‌ای توسط آمریکا در کنار استقرار سلاح‌های تدافعی و تهاجمی نزدیک مرزهای روسیه، این اجازه را به مسکو می‌دهد تا توان برخورد هسته‌ای خود را افزایش دهد. تسلیح  نیروهای تهاجمی راهبردی این کشور به سامانه‌های پیشرفته موشکی  همراه با افزایش قابلیت‌ غلبه بر سپر موشکی با کمک موشک‌های «سرمت» و «آوانگارد»  است که در همین راستا قرار دارد.


مرگ ۳۶۷ مأمور صندوق در انتخابات اندونزی!
انتخابات سراسری هفدهم آوریل (28 فروردین) در اندونزی به قیمت جان نزدیک به 400 نفر از عوامل برگزاری‌‌‌‌اش تمام شده است. «عارف رحمان حکمی» سخنگوی کمیسیون ملی انتخابات اندونزی با اعلام اینکه برگزاری همزمان انتخابات ریاست‌جمهوری، پارلمانی و نمایندگی محلی و منطقه‌ای در این کشور باعث مرگ  ۳۶۷ مامور و بیماری ۲۱۵۱ کارگر و مامور دیگر در جریان اخذ، انتقال و شمارش آرا شده است، شوک بزرگی به جامعه جهانی وارد آورد. به گفته حکمی 70 درصد از این فوت‌‌شدگان بالای 40 سال داشته و مرگ آنها در نتیجه خستگی ناشی از ساعت‌های طولانی کار بوده است. دولت جاکارتا در این کشور 255 میلیون نفری برای برگزاری انتخابات تجمیعی اخیر
7 میلیون نفر را برای رسیدگی به اداره ۸۱۰ هزار صندوق رأی به کار گرفته بود. به گفته سخنگوی کمیسیون انتخابات اندوزی، همچنین حدود ۲۰ نیروی پلیس نیز به دلیل بیماری و حوادث دیگر ناشی از خستگی، جان خود را از دست داده‌اند. دولت که با انتقادهای گسترده احزاب اپوزیسیون مواجه شده، پیش‌تر اعلام کرده بود به خانواده هر جان‌باخته ۲۵۰۰ دلار غرامت پرداخت می‌کند.

تعرض وحشیانه شهرک‎نشینان به مسجدالاقصی
صهیونیست‌ها همچنان به سلسله تعرض‌های روزمره خود به مسجدالاقصی ادامه می‌دهند. بر اساس گزارش‌ها، آخرین اخبار از قدس اشغالی حاکی از آن است که مسجدالاقصی بار دیگر مورد تعرض ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست قرار گرفته است. رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند تعرض شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی با چراغ سبز نظامیان این رژیم اتفاق افتاده است. شهرک‌نشینان پس از یورش هتاکانه به مسجدالاقصی اقدام به سر دادن شعارهای ضد اسلامی کردند.
 


Page Generated in 0/0046 sec