printlogo


کد خبر: 208966تاریخ: 1398/2/11 00:00
اخبار

نخست‌وزیر عراق:
آفتابی شدن البغدادی برای روحیه دادن به داعشی‌هاست
عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق به موضع‌گیری درباره فایل ویدئویی پخش شده از ابوبکر البغدادی سرکرده داعش پرداخت. وی گفت: توان داعش افول کرده اما همچنان خطر محسوب می‌شود. عبدالمهدی بیان کرد: هدف از آفتابی شدن البغدادی و پخش ویدئویی از وی تلاشی از سوی او برای حمایت از داعشی‌هاست. این در حالی است که گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئویی از ابوبکر البغدادی که گفته می‌شد به هلاکت رسیده است بار دیگر اما و اگر‌ها درباره حیات وی را مطرح کرده است. روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» در گزارشی درباره فیلم منتشر شده از ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش نوشت: اکثریت غربی‌ها معتقدند  البغدادی در یک منطقه در صحرای عراق واقع در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه پنهان شده است. در ادامه این گزارش آمده است: سرویس‌های اطلاعاتی غربی تلاش می‌کنند از هر ثانیه از این فیلم ویدئویی بفهمند که البغدادی کجا پنهان شده است. در این گزارش تاکید شده است: این فیلم ویدئویی با تکنیک‌های پیچیده و دوربین‌های بسیار با کیفیت گرفته شده و نورپردازی آن بسیار حرفه‌ای بوده است. در ادامه این گزارش آمده است: البغدادی که گفته می‌شد در جریان حملات هوایی آمریکا مجروح شده، در این فیلم کاملاً سرحال دیده می‌شود.

هلاکت 22 داعشی در ننگرهار افغانستان
22 نفر از اعضای گروه تروریستی داعش بر اثر عملیات ویژه نیروهای امنیتی افغان در استان ننگرهار به هلاکت رسیدند. دفتر مطبوعاتی اداره امنیت ملی افغانستان دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی افغان دیشب عملیات ویژه‌ای را در شهرستان «خوگیانی» استان ننگرهار اجرا کردند که بر اثر آن 3 سرکرده و 19 عضو گروه داعش کشته شدند. در این عملیات 4 مخفیگاه تروریست‌های داعش به همراه تعدادی سلاح، مقادیری مهمات و تجهیزات جنگی و مواد منجره نابود شد. همچنین نیروهای امنیتی افغان در این عملیات 8 حلقه مین جاسازی شده را نیز کشف و خنثی کردند. اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد: در این عملیات به نیروهای افغان و غیرنظامیان آسیبی وارد نشده است.

9 زخمی در ورود یک بنز به مرکز خرید هامبورگ
یک دستگاه خودروی سواری بنز با ورود به داخل یک مرکز خرید در شهر هامبورگ آلمان باعث مصدومیت چند نفر شد. به گزارش راشاتودی، گزارش‌های اولیه منابع امنیتی آلمان از مجروح شدن حداقل ۹ نفر در این حادثه که به گفته یکی از مسؤولان آتش‌نشانی ۵ تا ۸ ثانیه بیشتر طول نکشید، حکایت دارد. بازرس پلیس هامبورگ که مسؤول بررسی این حادثه است بعد از بررسی‌ها مشخص کرده این یک سانحه رانندگی بوده و اقدامی تروریستی در نظر گرفته نمی‌شود. مرکز خرید «آلسترتال» بعد از وقوع حادثه تخلیه شد و پلیس محل را محاصره کرد. ارزیابی‌های اولیه حاکی از آن است که راننده یک خودروی مرسدس در حال پارک کردن مقابل این ساختمان بوده که ناگهان کنترل آن را از دست می‌دهد و به داخل مرکز خرید می‌رود.

کوربین شام با ترامپ را تحریم کرد
جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس با رد دعوت به حضور در ضیافت شام دولت با حضور دونالد ترامپ، گفت ترزا می ‌نباید برای فردی مانند ترامپ فرش قرمز پهن کند. وی در بیانیه‌ای گفت: «ترزا می، نباید برای ملاقاتی رسمی با رئیس‌جمهوری که معاهدات مهم بین‌المللی را پاره می‌کند، از نفی تغییرات اقلیمی دفاع می‌کند و سخنان نژادپرستانه و ضد زن می‌زند، فرش قرمز پهن کند». کوربین گفت از ملاقات با ترامپ برای «بحث درباره منافع مختلف» استقبال می‌کنم اما حفظ روابط با واشنگتن نیاز به «ریخت‌وپاش و ضیافت برای یک دیدار رسمی» ندارد. ترامپ قصد دارد  ۳ تا ۵ ژوئن امسال به بریتانیا سفر کند. این در حالی است که پیش از این و در دیدار اروپایی ترامپ که لندن هم بخشی از آن بود بزرگ‌ترین تظاهرات ضد یک رئیس‌جمهور آمریکا در انگلیس برگزار شد که خشم و نفرت علیه آمریکایی‌ها را به اوج رساند.


Page Generated in 0/0066 sec