printlogo


کد خبر: 208981تاریخ: 1398/2/12 00:00
ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با دست پر به جنوب رفت
اهدای 10 هزار بسته لوازم خانگی به مردم خوزستان

گروه اجتماعی: رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در آیین اهدای 10هزار بسته لوازم خانگی به مردم سیل‌زده خوزستان و بهره‌برداری از ۱۸۸۶ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و ۴۲۳۷ پروژه عمرانی برکت اظهار داشت: ۳ هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم در نقاط مختلف استان توسط ستاد اجرایی فرمان امام ایجاد می‌شود. محمد مخبر در این مراسم رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران را کلیدواژه‌هایی دانست که امام راحل آنها را بازتعریف کرد. مخبر با بیان اینکه مردم، بسیج و مدیریت جهادی، اسلحه غیرقابل دفاع جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: 3 سال پیش قرار گذاشتیم به نیت ۲۳ هزار شهید خوزستان در این استان شغل ایجاد کنیم و در حال حاضر ۲۵ هزار شغل در ۳۲ منطقه استان خوزستان ایجاد شده است. وی خاطرنشان کرد: در حادثه سیل جزو نخستین دستگاه‌هایی بودیم که در استان حضور یافتیم و یک میلیون قلم جنس اعم از چادر، پتو و چکمه توسط قرارگاه مرکزی و ۱۴ پایگاه بین مردم توزیع کردیم. مخبر دغدغه اصلی ستاد را اقدامات پس از سیل دانست و تصریح کرد: ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی با معرفی استاندار بین سیل‌زدگان توزیع خواهد شد. وی تحویل ۲ هزار دام سبک و ۱۰ هزار بسته لوازم‌التحریر به سیل‌زدگان خوزستانی را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) عنوان کرد و گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم در نقاط مختلف استان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ایجاد خواهد شد که اگر غیرمستقیم نیز توسعه یابد، سرجمع به ۸ هزار شغل خواهد رسید. وی با اشاره به همکاری با بنیاد مسکن برای بازسازی و تعمیر ۲۰ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده سراسر کشور افزود: با تحویل‌گیری کالا تا پایان اردیبهشت به وعده خود درباره توزیع
لوازم خانگی و لوازم‌التحریر عمل می‌کنیم. مخبر درباره سفر خود به استان خوزستان تصریح کرد: افتتاح پروژه‌های عمرانی، بهره‌برداری از ۴ هزار منزل مسکونی با اعتبار 15 میلیارد تومان، افتتاح ۱۸۸۶ طرح‌ اشتغال‌زایی خرد مدل بنیاد برکت و ۶ هزار فرصت شغلی از برنامه‌های این سفر است.
این طرح‌های اشتغال‌زایی در قالب مدل اقتصادی اجتماع‌محور سحاب (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) و در روستاهای 32 شهرستان استان خوزستان، از جمله دشت آزادگان، حمیدیه، هویزه، باوی، خرمشهر، شادگان، هندیجان، شوش، شاوور، اندیمشک، شوشتر، گتوند، ایذه، آغاجاری، رامهرمز، میداوود، امیدیه، بهبهان، کارون و ... ایجاد شده است.  
این تعداد طرح اشتغال‌زایی در رشته‌هایی همچون پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، کشاورزی، صنایع دستی و ... راه‌اندازی شده است. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همچنین در سفر خود به استان خوزستان 4 هزار و 237 پروژه‌ عمرانی بنیاد برکت در استان خوزستان را نیز با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد تومان افتتاح کرد. این پروژه‌ها شامل ساخت مسکن محرومان، مرکز و کلینیک درمانی، خانه‌ بهداشت، مدرسه، مرکز فرهنگی - مذهبی، کتابخانه، آبرسانی، راه‌سازی، بهسازی روستا می‌شود. در این سفر همچنین عملیات اجرایی 36 پروژه‌ عمرانی شامل آبرسانی، ساخت بیمارستان و مدرسه با اعتبار 19 میلیارد تومان آغاز شد. همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت، با هدف محرومیت‌زدایی، مشارکت در توانمندسازی اقتصادی، توسعه‌ کارآفرینی و اشتغال‌زایی، ایجاد و راه‌اندازی 8400 فرصت شغلی را در استان خوزستان با اعتباری بالغ بر 298 میلیارد تومان برای سال 98 در دستور کار دارد.
 


Page Generated in 0/0066 sec