printlogo


کد خبر: 208987تاریخ: 1398/2/12 00:00
روحانی: اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکردند
دشمنان به دروغ می‌گویند در مذاکرات هسته‌ای سرشان کلاه رفته است

رئیس‌جمهور گفت: در مذاکره در برابر 6 قدرت بزرگ جهانی تنها بودیم اما توانستیم در این مذاکره پیروز شویم؛ البته دشمنان به دروغ می‌گویند در این قرارداد سر آنها کلاه رفته و دولت آمریکا بدترین قرارداد تاریخی را امضا کرده است.
به گزارش «وطن‌امروز»، حسن روحانی عصر دیروز در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه گفت: این قرارداد به نفع منطقه و به نفع همه بوده و دشمنان در این‌باره دروغ می‌گویند.
وی افزود: ما به تعهدات خودمان پایبند بودیم اما آنها تخلف کردند. در راس آنها آمریکا بود که تعهدات خود را زیر پا گذاشت و اروپایی‌ها هم بسیاری از تعهدات خود را در زبان و ظاهر خوب اعلام کردند اما به آنها عمل نکردند، دیگران هم همین‌طور.
روحانی در ادامه گفت: آمریکا در عمل به تعهدات خود بیشترین تخلف را داشت و بقیه طرف‌ها هم آن مقداری که تعهد کردند، به تعهدات خودشان عمل نکردند.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه امروز دشمنان، جنگ بزرگ اقتصادی و روانی را علیه ملت ایران آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: آنچه دشمنان ملت ایران می‌خواهند چیزی نیست که برای یک ایرانی غیور قابل قبول باشد و باید برابر سخنان ناروا، غیرمنطقی، زورگویی‌ها و یاوه‌گویی‌ها ایستادگی کنیم و راهی جز ایستادگی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در سایه فداکاری، اتحاد و باور به شرایط توانستیم در جنگ تحمیلی پیروز شده و دشمن را شکست دهیم، تصریح کرد: امروز هم باید باور کنیم در شرایط عادی قرار نداریم. روحانی همچنین خاطرنشان کرد: آمریکا با نقض قوانین بین‌المللی، نفی حقوق ملت فلسطین، تروریست خواندن سپاه و ایجاد مانع برای رساندن دارو به مردم ایران، خود در راس تروریسم جهانی است.


Page Generated in 0/0055 sec