printlogo


کد خبر: 208993تاریخ: 1398/2/12 00:00
اخبار

داد مردم از گرانی و تورم بلند است
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی با بیان اینکه داد مردم از گرانی و تورم بلند است،‌گفت: رئیس قوه‌قضائیه باید آستین بالا‌زده و با 2 مساله برخورد کند؛ مساله اول قاچاق و مساله دوم سوءاستفاده‌های کلان است. آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح دیروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار داشت: داد مردم از گرانی و تورم بلند است، دولت از یک سو و ملت از سوی دیگر در گرانی نقش دارند. مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: در تهران تعدادی از مراکز و رستوران‌ها تعطیل شده است، چرا که غذا گران شده و مشتری‌ها خرید نمی‌کنند و این مساله وحشتناک است. وی یادآور شد: کالاها که انبار نمی‌شود بلکه به خارج قاچاق شده و دست‌های مافیایی وحشتناکی برای قاچاق وجود دارد. آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاکید کرد: رئیس قوه‌قضائیه باید آستین بالا‌زده و با 2 مساله برخورد کند؛ مساله اول قاچاق و مساله دوم سوءاستفاده‌های کلان. وی ادامه داد: در اخبار آمده بود یک نفر 500 میلیون دلار ارز گرفته برای واردات ولی همه آن را در بازار فروخته است؛ چه کسی جرات می‌کند چنین کاری کند؟ این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اگر با اینها مبارزه شده و دولت دست از گرانی‌ها بردارد مساله خیلی فرق می‌کند؛ باید به جای مبارزه با معلول با علت مبارزه کرد. وی تاکید کرد: کسی که 500 میلیون ارز 4200 تومانی می‌گیرد و همه‌اش را در بازار می‌فروشد تنها نیست. عده‌ای همدست دارد که با شجاعتی که در آقای رئیسی سراغ داریم امیدواریم این دو موضوع بشدت و البته با سرعت انجام شده و نتیجه آن را مردم ببینند و جلوی این قاچاق‌ها و سوءاستفاده‌ها گرفته شود.

مسؤولان برای مشکلات فضای مجازی چاره‌جویی کنند
دبیر شورای نگهبان با اشاره به شهادت طلبه همدانی توسط یک شرور گفت: مسؤولان برای مشکلات فضای مجازی چاره‌جویی کنند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله احمد جنتی صبح روز گذشته در ابتدای جلسه شورای نگهبان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، روز معلم را به اهالی تعلیم و تعلم تبریک گفت. وی با اشاره به شهادت طلبه همدانی توسط یک شرور، اظهار داشت: شهادت مظلومانه این طلبه، مصیبتی تلخ برای مردم، بویژه جامعه روحانیت بود. دبیر شورای نگهبان افزود: گویا عامل این حادثه از بستر فضای مجازی برای اقدام جنایتکارانه خود استفاده کرده که مسؤولان باید برای رفع برخی مشکلات فضای مجازی چاره‌جویی و برنامه‌ریزی کنند.

احیای «جاده ابریشم» الگوی روابط بین‌الملل را تغییر می‌دهد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایده «یک کمربند، یک جاده» به معنی حضور کشورهای این مسیر در طرحی است که با اجرای آن روشی عادلانه جایگزین مناسبات ظالمانه حاکم بر روابط بین‌الملل شود. به گزارش مهر، عضو کمیته اصلی حزب حاکم چین و وزیر ارتباطات و تبلیغات این کشور در شانگهای با غلامعلی حدادعادل، رئیس هیات عالی‌رتبه مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد. حدادعادل در این دیدار ایده «یک کمربند، یک جاده» را به معنی حضور مردم کشورهای مسیر جاده ابریشم در طرحی دانست که امید می‌رود با اجرای آن سبک و روشی عادلانه جایگزین مناسبات ظالمانه حاکم بر روابط بین‌الملل شود.وی هماهنگی طبیعت و صنعت در شانگهای و رویکرد مدیریت این شهر به توسعه توأم با حفظ طبیعت را قابل توجه توصیف کرد و گفت: روابط فرهنگی و شناخت 2 ملت ایران و چین از یکدیگر کافی نیست و حضور هنرمندان 2 کشور در جشنواره‌های فرهنگی می‌تواند به این شناخت کمک کند.

دولت و مجلس آینده انقلابی‌تر از گذشته خواهند بود
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت و مجلس آینده، انقلابی‌تر از گذشته تشکیل خواهند شد. محسن رضایی در گفت‌وگو با مهر، در پاسخ به سوالی درباره تأثیر گروهک‌های ضدانقلاب در تصمیمات دولت آمریکا علیه ایران گفت: آمریکایی‌ها برنامه‌هایی دارند تا از تمام توانایی ضدانقلاب طی امسال و سال آینده استفاده کنند. وی افزود: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ما آماده هستند با تمام قوا در مقابل آنها بایستند. رضایی همچنین ضمن انتقاد از عملکرد دولت گفت: دولت و مجلس آینده، انقلابی‌تر از گذشته تشکیل خواهند شد.


Page Generated in 0/0060 sec