printlogo


کد خبر: 208994تاریخ: 1398/2/12 00:00
اخبار

برخی با بی‌مدیریتی خود مردم را به روحانیت بدبین می‌کنند
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی با انتقاد از بی‌توجهی به تذکرات رهبری و مراجع درباره معیشت مردم گفت: برخی با بی‌مدیریتی مردم را به انقلاب و روحانیت بدبین می‌کنند. به گزارش رسا، آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار جمعی از بانوان فرهنگی استان تهران  با ابراز نگرانی از وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم گفت: وضعیت معیشت مردم ما را شرمنده می‌کند، حق مردم ما این نیست که با بی‌مدیریتی برخی در رنج باشند. وی افزود: مردم بدانند حوزه علمیه و مراجع بیش از همه نسبت به وضع اقتصادی آنها نگران هستند و به مسؤولان تذکر می‌دهند اما عده‌ای با بی‌مدیریتی می‌خواهند مردم را نسبت به نظام و روحانیت و انقلاب بدبین کنند. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: درست است تحریم هستیم ولی اغلب مسائل مربوط به تحریم نیست و حل مشکلات کشور یک مدیریت انقلابی و جهادی می‌خواهد. وی ادامه داد: زمانی همه دلسوزان بویژه رهبر معظم انقلاب فریاد زدند که به آمریکا اعتماد نکنید الان هم می‌گویند به اروپا اعتماد نکنید اما باز زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد، خوش‌بینی به آمریکا یا جهل و ساده‌لوحی است یا اینکه خیانتی در کار است.

نه «مذاکره، مذاکره، مذاکره» نه «مقابله، مقابله، مقابله»
جانشین قرارگاه ثارالله تأکید کرد: زمانی دائم می گفتند «مذاکره، مذاکره، مذاکره»؛ خب! مذاکره انجام شد و نتیجه هم نداد. وی از کسانی که اکنون دائما فریاد «مقابله، مقابله، مقابله» سر می‌دهند هم انتقاد کرد و گفت آنها نیز باید محاسبات و منافع ملی را درک کنند. به گزارش جهان‌نیوز، سردار محمداسماعیل کوثری گفت: فضای مجازی باید کنترل شود اما متأسفانه دولت اقدامی نمی‌کند. در هر حال افراد نظر می‌دهند، لکن مردم آگاه و هوشیار هستند. سابقه جنایت‌ها، اقدامات ضدایرانی و قول‌‌‌هایی که آمریکایی‌ها دادند و به هیچ‌کدام آن قول‌ها پایبند نبودند بر کسی پوشیده نیست. با این اوصاف طرح موضوع مذاکره با آمریکا معنی پیدا می‌کند. وی افزود: هر کار و اتفاقی هم بیفتد روح برخی افراد با استکبار و شیطان است و الا اگر کسی الفبای سیاست و وفاداری به کشور را بداند قطعا و یقینا می‌گویند به هیچ‌وجه نباید دیگر با آمریکایی‌ها مذاکره کرد چون تاکنون چندین مرتبه آنها بدعهدی و بدقولی کرده اند. جانشین قرارگاه ثارالله تأکید کرد: زمانی دائم می گفتند «مذاکره، مذاکره، مذاکره»؛ خب! مذاکره انجام شد و نتیجه هم نداد. افراد می‌توانند نظر دهند اما بدانند ملت عزیز ایران دیگر هیچ‌وقت نخواهد گذاشت با آمریکایی‌‌های بدعهد و عهدشکن مذاکره‌ای انجام شود. سردار کوثری در پاسخ به کسانی که می‌گویند الان وقت مقابله با آمریکاست نه مذاکره، یادآور شد: کسانی هم که امروز می‌گویند «مقابله، مقابله، مقابله» واقعا الفبا را نمی‌دانند چون این کار همین جوری نمی‌شود، باید محاسبات منافع ملی و شناخت عمیق از طرف مقابل صورت گیرد. به عبارت دیگر هر اقدامی جای خود دارد، مقابله حساب و کتاب دارد و بموقعش لازم باشد انجام می‌شود.

رایزنی‌های ظریف با همتایان ترکیه‌ای و قطری
وزیر امور خارجه ایران در حاشیه شانزدهمین نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
(ACD) با وزرای خارجه ترکیه و قطر دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش فارس، محمدجواد ظریف که برای شرکت در شانزدهمین نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) در دوحه به سر می‌برد، دیروز (چهارشنبه) با همتایان قطری و ترکیه‌ای خود دیدار و گفت‌وگو کرد. محمدجواد ظریف و «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در این دیدار درباره روابط دوجانبه و مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

صفحه اینستاگرام سخنگوی وزارت امور خارجه از دسترس خارج شد
روابط عمومی وزارت امور خارجه در اطلاعیه‌ای از دسترس خارج شدن صفحه اینستاگرام سخنگوی این وزارتخانه به دلایل نامعلوم را تائید کرد. در این اطلاعیه آمده است: «پیرو اطلاعیه قبلی، به اطلاع می‌رساند صفحه اینستاگرام سخنگوی وزارت امور خارجه (که از شامگاه ۸ اردیبهشت ۹۸ راه‌اندازی شد) به دلایل نامعلوم از دسترس خارج شد و تلاش برای بازگرداندن آن ادامه دارد. از این رو تا زمان بازگرداندن آن صفحه یا ایجاد صفحه جدید، ایشان هیچگونه فعالیتی در اینستاگرام نخواهد داشت و هرگونه فعالیتی به نام ایشان یا مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه مورد تأیید نیست».


Page Generated in 0/0062 sec