printlogo


کد خبر: 208999تاریخ: 1398/2/12 00:00
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران پیشنهاد کرد
تحویل نفت به جای پول کالا
زنگنه: صفر شدن صادرات نفت خیال واهی آمریکاست

«شرکت‌های خارجی می‌توانند در تجارت با ایران، در صورت تمایل، به ازای کالاهایی که به ایران می‌فروشند و هر نوع تجارتی که با کشور دارند، متقاضی خرید نفت‌خام شده و نفت‌خام تحویل بگیرند». مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در گفت‌وگو با تسنیم تصریح کرد: همچنین شرکت‌‌های خارجی می‌توانند در طرح‌‌های توسعه‌ای صنعت نفت کشور سرمایه‌‌گذاری کرده و بخشی از نفتی را که تولید می‌کنند، به ازای بازگشت هزینه‌‌های سرمایه‌‌گذاری و سود این سرمایه‌گذاری، با خود ببرند. وی در پاسخ به اینکه آیا این روش، روش مشارکت در تولید است؟ گفت: خیر، مشارکت در تولید نیست، بلکه بر اساس مدل قراردادهای IPC می‌توان این مدل را اجرایی کرد تا به جای پول نقد، فروش نفت به این شرکت‌ها انجام شود.
صفر شدن صادرات نفت خیال واهی است
در همین حال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیژن نامدارزنگنه، وزیر نفت گفت: صفر کردن صادرات نفت ایران آرزوی آمریکایی‌هاست اما این آرزو خیال واهی است و کسانی که از نفت به عنوان ابزار سیاسی استفاده می‌کنند باید تبعات آن را هم بپذیرند. وی افزود: ادامه صادرات نفت اولین نکته در رونق تولید است و صادرات نفت کشور با قوت ادامه پیدا خواهد کرد. وی افزود: ما به روش‌های جدید و افکار جدید برای فروش نفت نیاز داریم و هر سرمایه‌داری که منابع مالی اجرای طرحی را تأمین کند، طرحی که پیشنهاد می‌دهد در اولویت خواهد بود. وی تصریح کرد: امور دنیا به این سادگی که آمریکا فکر می‌کند نیست و نمی‌توان بازار نفت را با بیانیه اداره کرد.
افتتاح نمایشگاه بیست‌وچهارم نفت
دیروز بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد که تا 14 اردیبهشت ادامه دارد. به گزارش «وطن‌امروز»، این نمایشگاه با حضور نمایندگان 21 کشور و با برپایی 1047 غرفه به نمایندگی از شرکت‌های داخلی و 106 غرفه به نمایندگی از شرکت‌های خارجی برگزار می‌شود. در نمایشگاه امسال، نفت و صنایع بالادستی در سالن‌‌های 8 و 9، پالایش و صنایع پایین‌دستی در سالن 41، پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی در سالن‌‌های 14 و 15، گاز و صنایع میان‌دستی در سالن 38B، سازندگان تجهیزات صنعت نفت در سالن‌‌های 31 و 6، صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در سالن 7 و شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و سازندگان 10 گروه کالایی در سالن 27 مستقر هستند.
 


Page Generated in 0/0053 sec