printlogo


کد خبر: 209008تاریخ: 1398/2/12 00:00
اخبار

مرگ862 نفر در تصادفات نوروز
بیشترین کشته‌‌های تصادفات در نوروز امسال در استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کرمان، خراسان‌رضوی، اصفهان، تهران و فارس بوده است. به گزارش پزشکی قانونی، پریچهر خزعلی، نماینده سازمان پزشکی قانونی در کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی اظهار داشت: بر اساس آمارهای اولیه در نوروز 98، کاهش 3/22 درصدی کشته‌های تصادفات رانندگی را داریم. به گفته خزعلی، در نوروز امسال
۸۶۲ نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند که ۱۷۸ نفر در حوزه برون‌شهری و ۶۰۵ نفر در حوزه درون‌شهری جان باختند. بیشترین کشته‌های تصادفات در نوروز امسال در استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کرمان، خراسان‌رضوی، اصفهان، تهران و فارس بوده است.


روحانی
 به شورای عالی استان‌ها نمی‌آید
رئیس شورای عالی استان‌ها نسبت به عدم توجه رئیس‌جمهور به جایگاه و شأن شوراها انتقاد کرد و گفت: در سال‌های حضور روحانی در مسند ریاست‌جمهوری هیچ توجهی به شوراها و حضور وی در بین شورایی‌ها نشده است. به گزارش تسنیم، مرتضی الویری در اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها افزود: در سال‌های گذشته روحانی در هیچ یک از همایش‌های شوراها حضور پیدا نکرده است و امسال نیز که از 44 ماه پیش پیگیری‌هایی به صورت کتبی با نهاد ریاست‌جمهوری برای دعوت و حضور روحانی در همایش شوراها کرده‌ایم و مسؤولان دفتر ریاست‌جمهوری نیز قول‌هایی را در ارتباط با حضور رئیس‌جمهور دادند اما در هفته‌های پایانی اطلاع دادند رئیس‌جمهور نمی‌تواند حضور پیدا کند.

مهدی چمران:
شاهد درجا زدن شورای شهر تهران هستیم
رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد ضعیف شورای شهر تهران در دوره اخیر گفت: در حوزه عمرانی و توسعه خدمات، فرهنگی ـ اجتماعی و دیگر حوزه‌های مرتبط شهری شاهد عقبگرد و درجا زدن شورای شهر تهران هستیم و مردم نیز از این شرایط ناراضی هستند. مهدی چمران در گفت‌وگو با تسنیم، به عملکرد شورای شهر تهران در دوره پنجم اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری ضعیفی را شاهد هستیم و مردم نیز از این شرایط ناراضی هستند. به گفته وی، سیاسی‌کاری شورای شهر تهران در این دوره ضربه بدی به این نهاد مردمی‌زده است، چرا که طیف اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران در دوره پنجم به دنبال اهداف سیاسی و جریانات حزبی خود هستند.


جشن «سپاس معلم» در مدارس
جشن «سپاس معلم» همزمان با سراسر کشور به صورت نمادین در مدرسه دخترانه کوثر منطقه 11 تهران برگزار شد. به گزارش ایسنا، جشن «سپاس معلم» در آستانه هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم، توسط دانش‌آموزان سراسر کشور برگزار شد. در این مراسم، دانش‌آموزان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی با اهدای گل و شیرینی به معلمان مدرسه و حضور گروه‌های ویژه تشکیلاتی در اداره‌های آموزش‌و‌پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها از مقام والای معلمان و فرهنگیان تجلیل کردند. عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران در این مراسم با بیان اینکه آموزش‌و‌پرورش از مهم‌ترین دستگاه‌های تولیدکننده سرمایه انسانی است، گفت: معلمان رکن رکین تولید سرمایه فرهنگی هستند.


انتشار گزارش صندوق بازنشستگی
با آغاز به کار کمیته شفافیت در صندوق بازنشستگی کشوری، این کمیته در گام نخست بررسی وضعیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه صندوق را در دستور کار قرار داد. به گزارش مهر، صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: در این راستا، پس از ساماندهی بانک اطلاعاتی مربوط به هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه صندوق، آمار تحلیلی اولیه از بانک اطلاعاتی یادشده استخراج شد. در این تحلیل‌ها وضعیت هرم سنی، نسبت جنسیتی و سطح تحصیلات در 3 سطح اعضای هیأت‌مدیره هلدینگ‌ها، اعضای هیأت‌مدیره شرکت‌ها و مدیران عامل شرکت‌های زیر مجموعه صندوق مورد بررسی قرار گرفته است.
 


Page Generated in 0/0055 sec