printlogo


کد خبر: 209019تاریخ: 1398/2/12 00:00
اخبار

مخالفت رئیس‌جمهور گرجستان با ایجاد پایگاه نظامی آمریکا
رئیس‌جمهور گرجستان می‌گوید در حالی که روابط با روسیه روند رو به بهبودی دارد، هر گونه اقدام تحریک‌آمیزی که توجه مسکو را به سوی این کشور جلب کند غیرمنطقی است. گفته می‌شود آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد پایگاه نظامی در گرجستان هستند و این اقدام آنها در حالی است که روسیه نیز در ونزوئلا در حال تثبیت موقعیت خود است.  نباید از نظر دور داشت که «سالومه زورابیشویلی» رئیس‌جمهوری گرجستان اعلام کرد ساخت پایگاه نظامی آمریکایی در خاک این کشور اقدامی غیرمنطقی و نادرست بوده و می‌تواند به‌عنوان یک اقدام تحریک‌آمیز محسوب شود. زورابیشویلی در مصاحبه با رادیو «صدای آمریکا» در پاسخ به سوالی در این باره گفت: «من هرگز چنین توصیه‌ای را نخواهم کرد، چرا که گرجستان در منطقه بسیار حساسی قرار دارد و نیازمند تقویت امنیت است. ضرورتی برای چنین اقداماتی که می‌تواند تحریک‌آمیز محسوب شود، وجود ندارد. علاوه بر این، فکر نمی‌کنم ایالات متحده حاضر باشد چنین پایگاهی در گرجستان داشته باشد تا نه‌تنها توجه روسیه را به سمت خود جلب کند، بلکه مورد توجه گروه‌های تروریستی که در منطقه ما بسیار فعال هستند نیز قرار بگیرد».  

جو بایدن:  ترامپ را استیضاح کنید!
معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا معتقد است چنانچه کاخ سفید و جمهوری‌خواهان در تلاش دموکرات‌ها برای انجام تحقیقات به دست بازرس رابرت مولر روی مسائل «حل نشده» مانع‌تراشی کنند، کنگره باید استیضاح را به جریان بیندازد. جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به برنامه «صبح بخیر آمریکا» در شبکه ای‌بی‌سی گفت دموکرات‌ها «هیچ جایگزینی» ندارند جز اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را استیضاح کنند و این در صورتی است که او تحقیقات کنگره با موضوع «مانع‌تراشی در اجرای عدالت» از طریق اخراج جیمز کومی و تلاش برای اخراج رابرت مولر را متوقف کند. بایدن که رسما به رقابت انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا ورود کرده است، گفت: مواردی در این گزارش وجود دارد، 7 یا 8 مورد که حل نشده باقی مانده است و او تمایلی ندارد تحقیقاتی روی آنها انجام شود. کنگره باید آن را پیگیری کند. در حقیقت اگر آنها مانع تحقیقات شوند، چاره‌ای نیست جز اینکه قانونگذاران به راهکار دیگری طبق قانون اساسی متوسل شوند که استیضاح است. اما وظیفه من در حال حاضر این است که اطمینان حاصل کنم او به‌عنوان رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا بازنمی‌گردد.

تلفات تیراندازی دانشگاه آمریکایی بیش از کودتای ونزوئلا
عصر سه‌شنبه گذشته در جریان یک تیراندازی‌ در دانشگاه کارولینای شمالی ۲ نفر کشته و ۴ نفر دیگر مجروح شدند. منابع اورژانس منطقه شارلوت - مکلنبرگ اعلام کرده‌اند که هر 6 قربانی حادثه تیر خورده‌اند و حال 3 نفر از مجروحان وخیم است. به گفته مدیر دانشگاه کارولینای شمالی، در پی وقوع این حادثه دانشگاه و کمپ شارلوت که در محدوده آن قرار گرفته تعطیل خواهد بود و از دانشجویان خواسته شده پیام‌های هشدارآمیز را از طریق ایمیل‌های‌شان پیگیری کنند. منابع خبری همچنین از دستگیری ضارب 22 ساله این غائله خبر داده‌اند، هرچند اف بی‌آی هنوز انگیزه‌های او را اعلام نکرده است. کشته و زخمی شدن 6 نفر در تیر‌اندازی در دانشگاه مزبور، تنها یکی از خشونت‌های مرگبار روز سه‌شنبه در سراسر ایالات متحده محسوب می‌شود و به طور میانگین در آمریکا روزانه 7 نفر در درگیری‌های انجام شده با سلاح گرم کشته می‌شوند. این در حالی است که روز سه‌شنبه طی کودتای نظامی عوامل آمریکایی در ونزوئلا که توسط ارتش این کشور مهار شد، آمار تلفات حتی کمتر از تیراندازی دانشگاه کارولینای شمالی بود.


Page Generated in 0/0048 sec