printlogo


کد خبر: 209060تاریخ: 1398/2/14 00:00
سیدحسن نصرالله:
آمریکا در پی فعال کردن دوباره داعش است

رهبر معنوی مقاومت لبنان در سومین سالگرد شهادت شهید مصطفی بدرالدین، فرمانده جهادی حزب‌الله معروف به «سید ذوالفقار» به اشغالگران اسرائیلی هشدار داد مقاومت مسؤولیت آزادسازی بخش‌‌های اشغال‌شده لبنان یعنی مزارع شبعا و تپه‌های کفربا را بر عهده خود می‌داند. به‌گزارش شبکه المنار، در این سخنرانی که روز پنجشنبه در سالن شهید سیدباقر صدر در مدرسه امام مهدی(عج) در منطقه الحدث در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، سیدحسن نصرالله همچنین فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفته و به مناسبت روز جهانی کارگر پیامی برای کارگران و مجاهدان در راه کسب روزی فرستاد. او زندگی شهید بدرالدین را به عنوان یکی از پیشگامان هوشمند و متدین جبهه مقاومت در لبنان درس‌آموز خواند و او را سید ذوالفقار معرفی کرد؛ جوانی که از ابتدا  دغدغه فلسطین داشت و اینکه «چگونه ثروت امت ما  از سوی آمریکایی‌ها به‌غارت می‌رود و چگونه ملت‌های ما از جمله ملت لبنان فقر و اهمال و سهل‌‌انگاری را تحمل می‌کنند».
او از برخی جناح‌‌های سیاسی در لبنان به‌خاطر رواج فرهنگ بی‌توجهی به مشکلات و محرومیت‌‌های دیگران و فقط به خود  توجه‌کردن انتقاد و آنها را چنین محکوم کرد: «می‌خواهند انسان فقط دغدغه حزب یا منطقه یا طایفه خود را داشته باشد و به دیگران اعتنایی نکند».
دبیرکل حزب‌الله دستاوردهای سیدذوالفقار و برادرانش در مقاومت آن هم با وجود امکانات محدود و اندک از نظر نیرو و تجهیزات را بر شمرد و یکی از آنها را چنین شرح داد: «دستاوردهای سید ذوالفقار، عملیات معروف در انصاریه است که با تکیه بر اطلاعات مشخص و بررسی وضعیت و استفاده از کمین انجام شد. او و برادرانش به منطقه عملیات رفتند. این طرح برای روزها و شب‌های طولانی ادامه داشت تا آن رویارویی منحصربه‌فرد بزرگ رخ داد. همان ویژگی‌ها بود که سبب پافشاری سید ذوالفقار برای رفتن به سوریه شد. با همان شیوه، بسیاری از فرماندهان فعالیت می‌کنند و آن را به شاگردان مجاهدان‌شان از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌کنند؛ نسلی که در سال‌های 2000 و 2006 و در سوریه ظهور یافت».
نصرالله با اذعان به اینکه تحریم‌ها هرگز نخواهد توانست به قدرت مقاومت و آمادگی آن خدشه‌ای وارد کند، از آمادگی حزب‌الله برای وارد شدن به الجلیل (در فلسطین اشغالی) و ترس دشمن در این باره صحبت کرد و گفت: «لشکرها و تیپ‌های اسرائیلی که فکر ورود به جنوب لبنان را (در صورت جنگ جدید) در سر بپرورانند، در برابر شبکه‌های ماهواره‌ای جهانی ان‌شاءالله درهم خواهند شکست».
او ادامه داد: «روز به روز درستی تصمیم ما مبنی بر رفتن به سوریه بیشتر ثابت می‌شود؛ جایی که سید ذوالفقار در آن به شهادت رسید، سوریه در معرض توطئه آمریکایی، اسرائیلی و سعودی قرار داشت که از برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) استفاده شد و هدف‌شان تغییر دموکراتیک مسالمت‌آمیز نبود. اغلب تروریست‌های انتحاری در سوریه، عراق و سعودی بودند».
سیدحسن سپس به تشریح اهداف تأسیس داعش توسط دشمنان پرداخت و مهم‌ترین هدف آن را مقابله با حزب‌الله و نظام سوریه برشمرد که در مقابل آمریکایی‌ها تسلیم نشده بودند. او پروژه داعش را چنین تشریح کرد: «از نظر داعش، انتخابات به‌معنای کفر است؛ هر کس در انتخابات شرکت کند کافر است و خونش مباح است. اینها تصمیم‌گیرندگان آینده هستند؟ اینها دست‌پرورده‌های آمریکا هستند و به‌ اعتراف سران‌شان، هدف‌شان جنگ با هر کسی است که در مقابل آمریکا و طرح اسرائیلی ایستادگی کند».
رهبر مقاومت لبنان هشدار داد داعش همچنان تهدید به‌شمار می‌رود، اگرچه خلافت و دولت موهوم و ادعایی‌اش در عراق و شام پایان یافته باشد. او گفت: «برای فعال کردن دوباره داعش در سوریه و عراق تلاش می‌کنند و به همین سبب همکاری سوریه و عراق در مرزها برای مقابله با داعش واجب است. پادشاهی سعودی در پس‌زمینه فکر داعش است و باید محکوم شود و آمریکا و عربستان سعودی در قبال جنایاتی که داعش مرتکب شده و مرتکب می‌شود، مسؤول اول هستند».


Page Generated in 0/0070 sec