printlogo


کد خبر: 209062تاریخ: 1398/2/14 00:00
آخرین وضعیت پرونده شکایت طلبه مازندرانی از خانم سلبریتی
مهناز افشار خارج از کشور است

گروه اجتماعی: اظهارات وکیل مهناز افشار درباره «ایران نبودن» وی، پرونده شکایت طلبه مازندرانی از این سلبریتی را  به‌خاطر ریتوئیت صفحه مجعول منتسب به این روحانی، وارد فاز جدیدی کرد.
به گزارش «وطن‌امروز»، بعد از اینکه مشخص شد مهناز افشار، بازیگر سینما، صفحه مجعول ضدانقلاب را که با استفاده از تصویر یک طلبه مازندرانی مطالب دروغین و زشتی را عنوان کرده بود، منتشر کرده، آن طلبه از افشار شکایت کرد. هفته گذشته دادیار شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب بابل از دادسرای تهران خواست مهناز افشار را احضار و در صورت عدم حضور جلب کند. با این وجود وکیل مهناز افشار عنوان کرده موکلش در خارج از کشور است و پس از بازگشت حتما خود را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.
عبدالصمد خرمشاهی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: موکلم در خارج از کشور است و در صحبتی که با من داشت گفته تابع قوانین و مقررات است و اصلا فکر نمی‌کرده اتهامی متوجه او باشد و مشکلی ایجاد کند و به محض اینکه به ایران بازگردد، در اولین فرصت در مرجع قضایی مربوط حاضر خواهد شد. وی افزود: آنچه در ظاهر شنیدیم این است که آقای دریاباری (طلبه مازندرانی) و وکیلش از موکلم شکایت کرده‌‌اند و اتهامش تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب ذکر شده که با نیابت قضایی، پرونده به دادسرای فرهنگ و رسانه ارسال شده است. خرمشاهی تصریح کرد: تشخیص اینکه نوشته و اظهارنظر خانم افشار وصف مجرمانه دارد یا خیر با مرجع قضایی است، یعنی استقلال دستگاه قضا حکم می‌کند دیگران درباره این پرونده نه مداخله و نه اظهارنظر کنند و طبیعتا قاضی مربوط در این‌باره رسیدگی خواهد کرد و موکلم دفاعیاتش را انجام خواهد داد. وی یادآور شد: فعلا پرونده در مرحله دادسراست و شنبه (امروز) بنده به دادسرا مراجعه می‌کنم و وکالتنامه را ارائه می‌دهم و با قاضی صحبت خواهم کرد و اگر لازم باشد در دادسرای رسانه توضیحات لازم را ارائه می‌دهیم. تابع مقررات آیین دادرسی کیفری هستیم و باید این مقررات اجرا شود. ابتدا باید احضار باشد و اکنون هم که موکلم در ایران نیست و بازگردد حتما توضیح خواهد داد.
توضیحات وکیل طلبه مازندرانی
وکیل مدافع شاکی مهناز افشار نیز درباره شکایت موکلش از این بازیگر و تصویر درخواست نیابت صادره از سوی دادسرای بابل مبنی بر احضار افشار توضیحاتی ارائه کرد. احسان خاکزادشاهاندشتی، وکیل مدافع سیدغفار دریاباری، طلبه مازندرانی و شاکی مهناز افشار افزود: متهم با بازنشر نابخردانه تصویر و متنی جعلی که از موکلم در فضای توئیتری منتشر و تا قبل از آن هم دیده نشده بود، باعث شد این طلبه از همه جا بی‌خبر مورد هجمه افراد و تهدید و توهین قرار گیرد. شاهاندشتی اضافه کرد: بر همین اساس از مهناز افشار به اتهام نشر اکاذیب و انتشار بدون اجازه تصویر افراد حسب مواد 17 و 18 قانون جرائم رایانه‌ای شکایت کردیم که به دنبال این شکایت، دادسرای بابل برای احضار و انجام تحقیقات به دادسرای تهران نیابت داد. این وکیل دادگستری همچنین درباره بند پایانی درخواست نیابت مبنی بر مطرح بودن پرونده دیگری به اتهام تشویق به فساد و فحشا برای مهناز افشار در دادسرای فرهنگ و رسانه نیز گفت: این بخش مربوط به اعلام جرم یک شخص حقیقی در بابل علیه مهناز افشار به‌خاطر اقدامات او در فضای مجازی است که این مسأله نیز به تهران نیابت داده شده است.


Page Generated in 0/0063 sec