printlogo


کد خبر: 209064تاریخ: 1398/2/14 00:00
اخبار

وزیر بهداشت از داروخانه‌داران پرسید:
داروخانه هستید یا فروشنده لوازم آرایشی؟
«شیوه سنتی توزیع و عرضه دارو در شرایط امروز کشور، شیوه کارآمدی نیست، بنابراین نظام توزیع و عرضه دارو نیازمند تحول بنیادی است تا مبادا بیماری در این روزها، دغدغه دارو داشته باشد». به گزارش ایسنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش معاونان غذا و دارو اظهار داشت: معاونان غذا و داروی دانشگاه‌ها باید روزانه بر توزیع و موجودی دارو نظارت کنند و اگر کمبودی در استانی وجود دارد از استان‌‌های مجاور تامین شود. نمکی تاکید کرد: هزینه‌‌های نقل و انتقال دارو بسیار زیاد است و باید در نظام توزیع چه در سطح پخش و چه در اتصال سازمان غذا و دارو به داروخانه‌ها، به گونه‌ای برنامه‌‌ریزی شود که در پرونده الکترونیک سلامت، جای داده شود تا همه موارد را بتوانیم به روز کنترل کنیم. وی تصریح کرد: نظام عرضه دارو در برخی داروخانه‌ها مناسب نیست، زیرا در برخی داروخانه‌ها، تکریم ارباب رجوع بی‌رنگ و حتی فراموش شده و  برخی از آنها  به سمت توسعه موارد آرایشی- بهداشتی رفته‌اند. مسؤولان داروخانه‌ها باید تکلیف خود را روشن کنند که آیا داروخانه هستند یا مرکز عرضه لوازم آرایشی - بهداشتی، چون متاسفانه سود در فروش لوازم آرایشی- بهداشتی است و قسمت داروخانه هر روز کوچک‌تر می‌شود.


بی‌خانمانی یک میلیون هندی
دیروز توفانی قدرتمند سواحل نواحی شرقی هند را همراه با باران‌های سیل‌آسا و بادهای قوی با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت درنوردید اما با توجه به تخلیه یک میلیون نفر پیش از وقوع آن، هنوز گزارشی از میزان خسارات وارده دریافت نشده است. به گزارش ایسنا، اداره دولتی هواشناسی هند اعلام کرد پس از روزها و قدرت گرفتن توفان «فانی» در مناطق شمالی حیطه خلیج «بنگال» این توفان حدود ساعت ۸ صبح دیروز به وقت محلی به مناطق ساحلی ایالت «اودیسا»ی هند رسید. این توفان به همراه بادهای با سرعت نزدیک به ۶۰ کیلومتر بر ساعت در خشکی، موجب ریشه‌کن شدن درختان و سقوط تیرهای برق در بوبانسور،‌ مرکز ایالت اودیسا، به تعلیق افتادن برنامه پروازی فرودگاه‌ها و نیز تعطیلی مدارس و دانشکده‌ها شد.


تخلفات رانندگی خود را ببینید
شهروندان تهرانی در صورت اعتراض به ثبت تخلفات توسط دوربین‌های سطح شهر، برای دیدن عکس تخلف مربوطه می‌توانند به آدرس‌های هفتگانه واحدهای رسیدگی به اعتراضات در سطح شهر تهران مراجعه کنند. نصیر ملا، رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور تهران با اشاره به امکان مشاهده تصاویر تخلفات توسط رانندگان تصریح کرد: برخی شهروندان به صورت وضعیت خلافی خودروی خود اعتراض دارند که پس از مراجعه به واحدهای رسیدگی به تخلفات می‌توانند عکس ثبت شده از هنگام بروز تخلف خودروی خود را مشاهده کنند. وی از شهروندان خواست در صورت اعتراض به صورت وضعیت خلافی خودروی خود به نزدیک‌ترین  واحد رسیدگی در محل سکونت خود مراجعه کنند. در همین حال، سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جزئیات شکایت پلیس راهور از شهرداری تهران درباره دریافت عوارض علاوه بر جریمه به دلیل تردد غیرمجاز در محدوده زوج و فرد را تشریح کرد و گفت: تصمیمی که در شورای شهر تهران و معاونت حمل‌و‌نقل درباره گرفتن عوارض در محدوده زوج و فرد گرفته شده خلاف قانون است و فرمانداری تهران این تصمیم را نقض کرده و مغایرت با قانون هم دارد. وی افزود: شهرداری به طور شفاهی و رسمی گفته که تا اول تیر عوارضی دریافت نمی‌کنیم اما از اول تیر طرح جدیدی اجرا خواهد شد، این در حالی است که در قانون پیش‌بینی عوارض نشده و فقط جریمه باید اعمال شود.


Page Generated in 0/0057 sec