printlogo


کد خبر: 209065تاریخ: 1398/2/14 00:00
اخبار

برگزاری دومین دوره‌  انتخاب تسهیل‌گران برکت
روز گذشته دومین دوره انتخاب و آموزش تسهیل‌گران اقتصادی و اجتماعی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به‌طور همزمان در تهران و 24 استان دیگر برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت، این بنیاد نهضت فراگیری را برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستاها راه‌اندازی کرده و در سال 97 بالغ بر 40 هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده و برنامه‌های گسترده‌تری را برای سال جاری در نظر گرفته است. دومین دوره‌ انتخاب و آموزش تسهیل‌گران اقتصادی و اجتماعی بنیاد برکت با حضور 1350 شرکت‌‌کننده به شکل همزمان و سراسری در 25 استان کشور برگزار شد. از میان این تعداد شرکت‌کننده، 150 نفر پس از قبولی در آزمون و انجام مصاحبه‌های تخصصی و روان‌شناسی و حضور در دوره‌ آموزشی 15روزه، به عنوان تسهیل‌گران بنیاد برکت انتخاب شدند و در روستاها و مناطق محروم کشور در فعالیت‌های اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی بنیاد برکت مشارکت خواهند کرد. در دوره‌های آموزشی، پذیرفته‌شدگان با تکنیک‌های تسهیل‌گری، رهیافت‌های مشارکت با مردم و دستورالعمل‌ها و آیین‌های اجرایی طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت آشنا شده و سپس متناسب با نیاز در نقاط هدف به همکاری دعوت خواهند شد. بر اساس این گزارش، توانایی ارتباط با مردم، برخورداری از روحیه‌ مشارکت‌پذیری، داشتن رویکرد حل مسائل، قابلیت بسیج و راهبری جوامع محلی و بهره‌ بردن از ویژگی‌های مدیریتی از جمله ملاک‌ها و معیارهای انتخاب تسهیل‌گران اقتصادی و اجتماعی بنیاد برکت به‌شمار می‌رود. تسهیل‌گران بنیاد برکت در مقام رابط میان این بنیاد و مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی از میان افراد بومی و ساکن هر استان انتخاب می‌شوند و قرار است آیین‌نامه‌‌های اجتماع‌محور در مبحث طرح‌های اشتغال‌زایی برکت را اجرایی کنند. شناسایی جامعه‌ هدف برای مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی، ارتباط و تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط، شناسایی افراد مشمول، پیگیری، نظارت و پایش طرح‌های اشتغال‌زایی و آموزش مجریان و تسهیل‌گران مطابق با آیین‌نامه‌های مصوب بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از دیگر وظایف و مسؤولیت‌های این تسهیل‌گران است. آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، تهران، قم، همدان، یزد، هرمزگان، لرستان، ایلام، گیلان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، خوزستان، کردستان، فارس، چهارمحال‌وبختیاری، کرمان، گلستان، اردبیل و مازندران استان‌هایی هستند که روز جمعه دومین دوره‌ انتخاب و آموزش تسهیل‌گران اقتصادی و اجتماعی بنیاد برکت را برگزار کردند. گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اولین دوره‌ انتخاب و آموزش تسهیل‌گران اقتصادی و اجتماعی را سال گذشته برگزار و 200 تسهیل‌گر را جذب کرد که
10 هزار طرح اشتغال‌زایی با ایجاد 40 هزار فرصت شغلی ایجاد شده توسط این بنیاد در سال 97 با مشارکت این تسهیل‌گران به سرانجام رسید؛ رابطه‌ بنیاد برکت با این تسهیل‌گران به شکل پیمانکاری است و در یک فرآیند سه‌ساله، به ازای ایجاد هر شغل حق‌الزحمه دریافت خواهند کرد.


شهرداری تعدیل نیرو ندارد
«در شرایط اقتصادی فعلی به دنبال تعدیل نیستیم و در پی ایجاد کار بیشتر هستیم و برنامه‌ای برای تعدیل نیروهای شهرداری تهران نداریم». پیروز حناچی، شهردار تهران اظهار داشت: به هر صورت وضعیت در شهرداری تهران را لازم نیست بگوییم و در محافل گفته شده است؛ در چنین وضعیتی هستیم و دخل و خرج‌مان با یکدیگر به طور کامل نمی‌خواند که البته تغییر سیاست‌هایی نیز داده‌ایم و قرار هم نیست شهر را به شیوه گذشته اداره کنیم. وی ادامه داد: اینکه  فضاهای شهری را به حراج بگذاریم و از محل آن کسب درآمد کنیم، معنایش این است که شهری داشته باشیم که نتوانیم در آن زندگی کنیم. حناچی افزود: تلاش خواهیم کرد به‌رغم شرایط سخت، خدمات رفاهی به کارکنان و بازنشستگان شهرداری کاهش پیدا نکند. وی همچنین گفت: آمارها نشان می‌دهد در روزهای جمعه بعد از ساعت 10 شب، ذرات معلق در هوا یکی از عوامل اصلی ایست قلبی در تهران است که تلاش می‌کنیم این موضوع را کنترل کنیم.


Page Generated in 0/0069 sec