printlogo


کد خبر: 209068تاریخ: 1398/2/14 00:00
اخبار

مذاکره در این شرایط یعنی ذلت
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تهدیدات آمریکا گفت: در چنین شرایطی، مذاکره به معنای تسلیم است و تسلیم یعنی ذلت و ملت عاشورایی ایران ذلت‌ناپذیر است و شعار ملت عاشورایی ما، هیهات منا الذله است. به گزارش فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های دیروز نماز جمعه تهران با بیان اینکه آنچه مهم است مقاومت است و بس، تصریح کرد: ما با دیوانه‌ای طرف هستیم که اگر یک قدم عقب بنشینیم، 10 قدم جلو می‌آید؛ باید سر این دیوانه را به سنگ کوبید. تنها کسی هم که می‌تواند سر این دیوانه را به سنگ بکوبد، ملت بزرگ ایران است. وی با بیان اینکه ابزار این روزهای ترامپ، تهدید است، افزود: تهدیدهایی که بسیار نخ‌نما شده است و اگر در هر کشوری اثر داشته باشد اینجا اثر ندارد. 40 سال است گوش‌مان پر است از این تهدید‌ها.  آیت‌الله خاتمی ادامه داد: یکی از این تهدیدها به صفر رساندن صادرات نفت ایران است. آمریکا بخوبی می‌داند و خود را به نادانی می‌زند؛ به فضل خدا نظام ما هرچقدر بخواهد نفت تولید و به کوری چشم شما هرچقدر بخواهد صادر می‌کند. آمریکا این را هم بداند که این شیطنت‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند.

ایران و عراق  2 وزنه مهم جهان اسلام هستند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ایران و عراق، 2 وزنه مهم جهان اسلام و غرب آسیا هستند که با همکاری‌های دوجانبه، می‌توانند نقش مهمی را در تحکیم صلح، امنیت و ثبات منطقه ایفا کنند. به گزارش مهر، سرلشکر باقری در دیدار ارتشبد «حامد عطیه خوین» فرمانده هوانیروز ارتش عراق با بیان اینکه کشور عراق را کشور مقدس، دوست و برادر خود می‌دانیم، بر ضرورت و اهمیت توسعه روابط راهبردی، عملیاتی، فنی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران و عراق تأکید کرد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه امنیت و توسعه کشور عراق را امنیت و توسعه کشور خود می‌دانیم، گفت: ما با تمام قوا در کنار شما هستیم. سرلشکر باقری با اشاره به شرایط منطقه و تجربه همکاری‌های نظامی میان 2 کشور در مقابله با تروریسم، گفت: ایران و عراق، 2 وزنه مهم جهان اسلام و غرب آسیا محسوب می‌شوند که با همکاری‌های دوجانبه، می‌توانند نقش مهمی را در تحکیم صلح، امنیت و ثبات منطقه ایفا کنند.

نفت ایران در جهان جایگزین ندارد
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه نفت ایران در جهان جایگزین ندارد، گفت: ایران با قدرت و بدون محدودیت به صادرات نفت ادامه می‌دهد. به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: فشار فزاینده دولت آمریکا برای تغییر رژیم در کشور نفت‌خیز ونزوئلا اثبات می‌کند که نفت ایران در جهان جایگزین ندارد. ایران با قدرت و بدون محدودیت به صادرات نفت ادامه می‌دهد. مردم ونزوئلا به ترامپ تشنه «پترودلار» نه گفته و خود تصمیم می‌گیرند.

واکنش ایران به تهدید آمریکا  علیه ونزوئلا
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تأکید کرد ایران تلاش آمریکا برای انجام کودتا یا هرگونه اقدام نظامی در ونزوئلا و سخنان مقامات آمریکایی برای تحریک به اغتشاش و خشونت در آن کشور را بشدت محکوم می‌کند. به گزارش مشرق، سیدعباس موسوی روز پنجشنبه در واکنش به اخبار مربوط به اظهارنظر مقامات آمریکایی مبنی بر استفاده از زور و اقدام نظامی علیه کشور ونزوئلا اظهار داشت: «جمهوری اسلامی ایران تلاش آمریکا برای انجام کودتا یا هر گونه اقدام نظامی در ونزوئلا و سخنان مقامات آمریکایی برای تحریک به اغتشاش و خشونت در آن کشور را بشدت محکوم می‌کند. تهدید به استفاده از زور علیه کشورهای دیگر نقض آشکار حقوق بین‌الملل بویژه منشور ملل متحد است. از دبیرکل سازمان ملل متحد و همه اعضای جامعه بین‌المللی انتظار می‌رود این‌گونه اظهارات را محکوم کرده و نسبت به آن واکنش مقتضی نشان دهند».


Page Generated in 0/0056 sec