printlogo


کد خبر: 209127تاریخ: 1398/2/16 00:00
اخبار

مجلس پیگیر تخلف اجرای سند 2030 در دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرای سند ۲۰۳۰ را ممنوع کرده است اما کمیسیون آموزش این موضوع را پیگیری کرده تا اگر تخلفی در این‌باره انجام شده است، رسیدگی شود. به گزارش مهر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی با استناد به ماده ۱۰۶ قانون اساسی خطاب به لاریجانی اظهار داشت: شما امروز نکات مهمی را در نطق پیش از دستور، از فرمایشات مقام معظم رهبری مطرح کردید اما یکی از مباحث بسیار مهم که رهبر انقلاب به آن پرداختند سند ۲۰۳۰ بود که ایشان فرمودند دشمنان با این سند دنبال تربیت سرباز برای غرب هستند که ‌ای کاش شما به این مسأله هم اشاره می‌کردید. لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: درباره سند ۲۰۳۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم‌‌‌گیری شد و آن را منع کردند و سپس به وزارت آموزش‌وپرورش اعلام شد. رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود این، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این موضوع را پیگیری و اگر در جایی تخلف شده است، رسیدگی کند.

بود و نبود برجام دیگر برای ایران فرقی نمی‌کند
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به لغو برخی معافیت‌های هسته‌ای ایران گفت: اروپایی‌ها در این مدت رفتار غیرمسؤولانه از خود نشان دادند. محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، درباره عملکرد اروپایی‌ها در مقابل لغو معافیت تحریم‌های هسته‌ای ایران گفت: مسؤولان و مقامات جمهوری اسلامی در دیدارها و مذاکرات مختلف به صراحت اعلام کردند رفتارهای اروپایی‌ها در برابر اقدامات آمریکا علیه ایران غیرمسؤولانه است. نماینده مردم فسا در مجلس تصریح کرد: اروپایی‌ها به نظر از سر ضعف اینچنین با ایران برخورد می‌کنند یا به قول عده‌ای اروپا و آمریکا طبق هماهنگی از پیش تعیین شده، جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دادند. وی افزود: پیام‌ها و اظهارات اروپایی همه سراسر غیرمسؤولانه است، ساز و کار مالی INSTRX هم بسیار ناچیز است، متاسفانه از برجام به عنوان ساختمانی چهارگوش چیزی باقی نمانده و ایران تنها در این میان باقی مانده است لذا اندرونی و بیرونی برجام دیگر تفاوتی ندارد.

حمله اخیر صهیونیست‌ها نشان از خوی سفاک این غارتگران دارد
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حملات اخیر صهیونیست‌ها به مردم مظلوم و در محاصره غزه ناشی از خوی سفاک و خونریز این غارتگران و حمایت رئیس‌جمهور نژادپرست آمریکا از این رژیم است. به گزارش مهر، حسین امیرعبداللهیان طی اظهاراتی، ضمن محکوم کردن تجاوز بی‌رحمانه رژیم اشغالگر قدس به غزه، سکوت مجامع بین‌المللی و مماشات و سکوت برخی کشورهای عربی را علت دیگری برای تداوم بمباران کودکان، زنان و مردان غزه عنوان کرد و از مجامع بین‌المللی و مجالس کشورهای اسلامی و بین‌المجالس جهانی خواست با محکوم کردن این حملات ضدانسانی در حمایت از ملت فلسطین اقدام کنند. دبیرکل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین به رژیم صهیونیستی هشدار داد حمایت دولت آمریکا نمی‌تواند سرنوشت محتوم و حتمی رژیم صهیونیستی را تغییر دهد و مقاومت فلسطین با قدرت و صلابت به دوران اشغالگری و دولت منحوس صهیونیستی پایان خواهد داد و قدس و سرزمین‌های اشغالی به حول و قوه الهی آزاد خواهند شد.

رسیدگی به قاچاق عمده ارز در استان هرمزگان
جلسه رسیدگی به پرونده متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به ارزش بیش از 3 هزار میلیارد ریال در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی استان هرمزگان به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری برگزار شد. به گزارش میزان، در جلسه رسیدگی به پرونده متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق عمده ارز، اتهامات «عقیل مبارکی» مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق عمده ارز (درهم و دلار) به ارزش 3 هزار و 582 میلیارد و 993 میلیون و 341هزار و 162ریال قرائت شد و متهم به دفاع از خود پرداخت.


Page Generated in 0/0513 sec