printlogo


کد خبر: 209130تاریخ: 1398/2/16 00:00
اخبار

تصویب تحقیق و تفحص  از عملکرد بانک مرکزی
نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی در ۵ سال گذشته موافقت کردند. به گزارش تسنیم، محورهای تحقیق و تفحص از بانک مرکزی شامل عدم نظارت صحیح بر بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری اعم از مجاز یا غیر‌مجاز، نقش و تأثیر نیروهای ضعیف جهت مدیریت عاملی و عضویت در هیات‌مدیره بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری، عدم تصمیم‌گیری درباره عده‌ کثیری از سپرده‌گذاران و بلاتکلیفی سپرده‌های آنان در مؤسسات بانکی، عدم اعمال سیاست‌های پولی و عدم هماهنگی با نظام مالی و ارزی، عدم رتبه‌‌بندی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، انتقال مدیران بانک مرکزی به بانک‌های خصوصی، عملکرد بانک مرکزی در اجرای قانون پولی و بانکی کشور، بررسی نحوه تخصیص ارز و نحوه مدیریت بازار ارز، نحوه صدور مجوز برای بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری، لیزینگ‌ها و صرافی‌ها، نحوه پرداخت حقوق و مزایا به مدیران ارشد بانک مرکزی و بانک‌های عامل از 1380 تاکنون، پنهانکاری در ارائه اطلاعات مربوط به مشتریان درباره تسهیلات دریافتی و دلایل پرداخت پاداش به عنوان تراز پایان سال بانک مرکزی به مدیران و کارکنان و بازنشستگان است.


معرفی کتاب بیست گفتار در علم و فناوری
گروه اقتصادی: عصر حاضر بر پایه اقتصاد دانایی‌محور و دانش‌بنیان استوار است. بی‌تردید علم و فناوری و تولیدات و دستاوردهای دانش‌بنیان و خوداتکایی در صنایع گوناگون از مهم‌ترین زیرساخت‌های بنیادین  پیشرفت پایدار و رسیدن به تمدن نوین اسلامی‌ است. به گزارش «وطن امروز»، غلامعلی صفایی‌بوشهری در کتاب «بیست گفتار در علم و فناوری» با مبنا قرار دادن کاربرد علم و فناوری در صنایع و مشاغل مختلف، تلاش کرده نقشه راهی برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان پیش روی مدیران کشور قرار دهد. این کتاب
در برگیرنده 20 سخنرانی و مقاله است که در سال‌های اخیر و متناسب با موضوعات مهم اقتصادی ارائه شده تا مسیری را برای گذار از اقتصاد مبتنی بر منابع طبیعی به اقتصاد مقاومتی و نو‌آور هموار کند. صفایی‌بوشهری در این کتاب نگاه ویژه و ممتازی به خلیج‌فارس و ظرفیت‌های بسیار غنی و فو‌ق‌العاده دریا و ساحل داشته، بویژه در فصل‌های‌ « تجارت الکترونیک در منطقه خلیج‌فارس»، «خلیج‌فارس، تاریخ و جایگاه بین‌المللی آن»، «دریانوردی و نقش آن در توسعه پایدار» و «ضرورت تحول دانش‌بنیان در شیلات ایران» به این مهم پرداخته است. وی در هر یک از گفتارهای خود به موقعیت جغرافیایی و پتانسیل‌های بوشهر نیز اشاره موثری داشته و توانسته با معرفی زیرساخت‌ها و منابع انسانی، طبیعی و تاریخی این شهر و استان، جایگاه آن را در بهره‌گیری از دریا و اقتصاد دریانوردی و شیلات به مسؤولان و سرمایه‌گذاران گوشزد کند. وی در فصل «دریانوردی و نقش آن در توسعه پایدار» آورده است: ایران یکی از معدود کشورهای دارای دریا در 2 منطقه جنوب و شمال است و بیش از5800 کیلومتر خط ساحلی دریایی و دریاچه‌ای دارد. هر دوی این آبراه‌ها دارای موقعیت بسیار مهم جغرافیایی و ذخایر متنوع و غنی دریایی در عرصه‌های آبزیان و میادین نفت و گاز هستند. این کتاب دارای فصول دیگری از جمله شهر الکترونیک و مدیریت شهری، معماری نشان تمدن، آینده محیط‌زیست، تهاجم نرم،‌ اقتصاد مقاومتی- مدیریت جهادی و نقش صنعت و معدن در توسعه پایدار ایران است.   


همراه اول ۳۱۲ تومان سود داد
مجمع عمومی عادی سالانه همراه اول با تقسیم سود ۳۱۲ تومانی به ازای هر سهم موافقت کرد. در مجمع عمومی عادی سالانه همراه اول که با حضور سهامداران حقیقی و حقوقی همراه اول برگزار شد، اعلام شد همراه اول در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ بالغ بر ۲۰ درصد رشد درآمد داشته است. گفتنی است سود سال96، ۳۱۸ تومان بوده است. پاداش هیات‌مدیره نیز همچون سال گذشته تعیین شد و به اعضای حقوقی همراه اول پرداخت خواهد شد.


Page Generated in 0/0061 sec