printlogo


کد خبر: 209131تاریخ: 1398/2/16 00:00
اخبار

تشکیل کارگروه ساماندهی بازار رمضان
نوده فراهانی: دولت تاجر است
جلسه کارگروه ویژه ماه رمضان با حضور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور، رئیس اتاق اصناف تهران و رؤسای اتحادیه‌های صنف لبنیات، سوپرمارکت، بنکداران موادغذایی، خواربار و فروشندگان مرغ و ماهی تهران برگزار شد. غلامرضا حسن‌پور، عضو هیأت عالی نظارت بر اصناف با تأکید بر لزوم توجه به اقشار مختلف جامعه بویژه قشر آسیب‌پذیر در ماه رمضان گفت: این کارگروه باید به‌طور منظم در ماه رمضان هر چهارشنبه تشکیل شده و موضوعات مربوط به گرانی، گران‌فروشی و منشا بروز آن در داخل یا خارج از شبکه توزیع را بررسی کند. وی پیش‌بینی  و رصد بازار را از دیگر وظایف این کارگروه برشمرد. حسن‌پور خواستار برخورد قاطع اتاق اصناف و رؤسای اتحادیه‌ها با مقوله احتکار شد. در همین حال قاسم نوده‌فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه اصناف نه در قیمت‎گذاری، نه در تهیه و نه در واردات کالا دخالتی ندارند، گفت: در برخی شرایط خاص، ورود دولت به اقتصاد توجیه دارد اما تا زمانی که دولت به عنوان تاجر اقتصادی ایفای نقش کند کاری نمی‌توان از پیش برد. نوده‌فراهانی در نشست کارگروه ساماندهی و نظارت بر بازار ماه رمضان با تاکید بر اینکه اصناف خود در تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، هر روز با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند، افزود: دغدغه اصناف توزیع عادلانه کالا و تامین اجناس و اقلام مورد نیاز مردم است. وی تصریح کرد: برخی مراکز و افراد سودجو و فرصت‎طلب بی‎جهت توپ گرانی را به زمین اصناف می‌اندازند تا با مغشوش کردن فضا و مقصر جلوه دادن اصناف به سود و منفعت خود برسند. وی در ادامه گفت: در وضعیت کنونی اقتصاد و با وجود نوسانات لحظه‌ای قیمت‎ها، اصناف خود با چالش‌های بی‎شماری درباره تامین کالاهای مورد نیاز و توزیع آن میان مصرف‎کنندگان دست به گریبان هستند. وی همچنین از عملکرد برخی مراکز نسبت به مشارکت اصناف در مدیریت و تصمیم‎گیری‌های مهم انتقاد کرد و گفت: دولت باید تکلیف اصناف را مشخص کند، در برخی مواقع خود دولتی‌ها باید از سود خود بگذرند نه اینکه یک کاسب خرده‌فروش را مقصر جلوه دهند.

قیمت زولبیا و بامیه رمضان 98
رئیس اتحادیه قنادان تهران گفت: سازمان حمایت قیمت هر کیلوگرم زولبیا برای ماه رمضان امسال را بر اساس درجه‌‌‌بندی کیفی در شهر تهران ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان تعیین کرد و قرار شد روغن و شکر مورد نیاز قنادان به نرخ مصوب در اختیار آنها قرار گیرد. علی بهره‌مند در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: قیمت پیشنهادی  اتحادیه قنادان برای هر کیلوگرم زولبیا و بامیه بر اساس هزینه‌‌های تولید برای ماه رمضان امسال 25 هزار تومان بود. وی با اشاره به اینکه هزینه‌‌های تولید زولبیا و بامیه بالا رفته است، تصریح کرد: برای جبران بخشی از افزایش هزینه‌‌های تولید مقرر شد روغن و شکر به نرخ مصوب در اختیار قنادی‌ها قرار گیرد.

 رحمانی و حجتی درباره گرانی توضیح می‌دهند
این هفته 2 وزیر صنعت و جهاد کشاورزی برای ارائه توضیحات درباره گرانی کالاها به کمیسیون صنایع مجلس می‌روند. سعید باستانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به گرانی کالاها در سطح بازار، اظهار داشت: متأسفانه با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان بازار کالاها شاهد افزایش قیمت است که این موضوع باید در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد. این عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: باید وزرای صنعت و جهادکشاورزی که متولی تأمین کالاهای اساسی مردم هستند در رابطه با تغییر قیمت‌ها پاسخگو باشند.
 


Page Generated in 0/0064 sec