printlogo


کد خبر: 209136تاریخ: 1398/2/16 00:00
اخبار

۵ میلیون ایرانی دیابت دارند
«حدود 5 میلیون نفر در ایران به دیابت مبتلا هستند که البته طبق تحقیقات جهانی نیمی از مبتلایان به دیابت از بیماری خود اطلاعی ندارند». کامران نیکوسخن، رئیس انجمن دیابت ایران گفت: بسیاری از افراد دیابت را به‌عنوان یک بیماری ساده اختلال در قند خون می‌شناسند که فرد می‌تواند تا آخر عمر از طریق مصرف قرص‌های کاهنده قند خون و در نوع شدیدتر آن، تزریق انسولین به زندگی عادی‌اش ادامه دهد. در حالی که وجود اختلال در قندخون تنها یک بیماری ساده نیست بلکه در صورت عدم شناسایی و مراقبت می‌تواند منشأ بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر شده و بسیاری از اعضای مهم و اساسی بدن از جمله قلب، کلیه و چشم‌ها را از بین ببرد. وی افزود: توصیه می‌شود افراد بالای ۴۵ سال از لحاظ دیابت غربالگری شوند و آزمایش قند انجام دهند و هر 3 سال یک‌بار این آزمایش را تکرار کنند. وی تصریح کرد: اضافه وزن، سابقه خانوادگی و کم‌تحرکی از دیگر عوامل مهم ابتلا به دیابت است. وی افزود: مصرف شیرینی‌جات ما را به دیابت مبتلا نمی‌کند بلکه اضافه وزن نقش اصلی دارد و هر یک کیلوگرم اضافه وزن، 5 درصد خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد.

وعده تعزیرات برای نظارت  بر بازار ماه رمضان
«مراکز هدف طرح «ضیافت» در ماه مبارک رمضان شیرینی‌ و زولبیا و بامیه‌فروشی‌ها، خواربارفروشی‌ها، خشکبارفروشی‌ها، مراکز تهیه و توزیع گوشت قرمز و گوشت مرغ و همه اماکنی است که اقلام مورد نیاز مردم در ماه رمضان را تهیه و توزیع می‌کنند». سخنگوی سازمان تعزیرات با اشاره به اینکه طرح ضیافت سازمان تعزیرات از 9 اردیبهشت کلید ‌خورده است به فارس گفت: مردم می‌توانند گران‌فروشی‌های احتمالی، احتکار مواد غذایی و سودجویی را با شماره تماس‌های ۱۳۵ مربوط به سازمان تعزیرات و ۱۲۴ مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند. یاسر رایگانی اضافه کرد: هدف طرح «ضیافت» بهبود فضای کسب‌وکار، پیشگیری از انجام تخلفات و برخورد قاطع و سریع با سودجویان احتمالی بازار است و تا آخر ماه رمضان ادامه دارد.

وزیر کشور:
تهران در بزهکاری اول است در حال حاضر تهران با
11 میلیون نفر جمعیت، رتبه یک بزهکاری را دارد و ما گرفتار عدم توازن و تعادل در کشور شده‌ایم. به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جلسه شورای اجتماعی کشور درباره فعالیت‌های مرتبط با کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه‌نشین اظهار داشت: آنهایی که در حاشیه زندگی می‌کنند انسان هستند و‌ ما نمی‌توانیم تکلیف خود را نسبت به مهاجران نادیده بگیریم و باید حداقل‌های لازم را مهیا کنیم. وی افزود: ‌برنامه‌ریزی غلط، بودجه‌ریزی غلط، نظام اداری و مالی غلط موجب عدم این توازن و تعادل شده و در کنار آن شاهد حاشیه‌نشینی و مهاجرت نیز هستیم. رحمانی‌فضلی درباره بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده یادآور شد: رئیس‌جمهور موضوع بازسازی مراکز و مناطق فرسوده را مطرح کرده‌اند ولی موضوع راکد مانده و یک مدت وزارت راه‌‌وشهرسازی انگیزه‌ای برای انجام آن نداشت و در حال حاضر نیز اقدامات با سرعت لازم پیش نمی‌رود.

کاهش طرح ترافیک  و زوج و فرد در رمضان
به گفته رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور پایتخت، طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در ماه رمضان یک ساعت کاهش پیدا می‌کند. به گزارش مهر، محمد رازقی اظهار داشت: با توجه به حلول ماه رمضان از ۱۶ اردیبهشت،‌ برای رفاه حال شهروندان و روزه‌داران، طرح ترافیک و طرح زوج و فرد یک ساعت کاهش می‌یابد و در ساعت ۱۸ به پایان می‌رسد. وی ادامه داد: با توجه به موضوع فوق، پیش‌بینی می‌شود بار ترافیکی معابر بویژه معابر مرکزی پایتخت قبل از نماز مغرب متراکم شود.
 


Page Generated in 0/0072 sec