printlogo


کد خبر: 209137تاریخ: 1398/2/16 00:00
اخبار

مانعی دیگر بر سر راه ضمانت وام ازدواج
بانک‌ها کارت یارانه‌ را نمی‌پذیرند
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از آغاز پرداخت وام ۳۰ میلیونی ازدواج جوانان خبر داد. محمد‌مهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پرداخت وام ازدواج در سال ۹۸ از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده است، گفت: تا شنبه گذشته ۲۷ هزار و ۲۱۶ نفر وام ۳۰ میلیونی ازدواج را دریافت کرده‌اند. وی در ادامه درباره نحوه تضامین تسهیلات ازدواج جوانان افزود: سال گذشته مجلس استفاده از کارت یارانه بانکی را به عنوان ضمانت وام ازدواج پیشنهاد داد، معاونت جوانان نیز با استقبال از این پیشنهاد، آن را پیگیری کرد اما یکی از مشکلات این طرح این است که عدد بازپرداخت وام خیلی بیشتر از سقف یارانه پرداختی است و بانک‌ها در این باره به مشکل برخورده‌اند. وی توضیح داد: ما به بانک مرکزی اعتراضات را اعلام کردیم، البته نباید فراموش کرد با توجه به افزایش مبلغ وام ازدواج، میزان ضمانت‌ها نیز افزایش می‌یابد که برای تسهیل آن باید با بانک مرکزی به توافق برسیم و تصمیمات جدید از طریق هیات مدیره ابلاغ شود.

سیستان 200 مدرسه خشتی دارد
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه تا آخر سال ۹۷ بالغ‌ بر ۵۸۰ کلاس درس خشتی و گلی را جمع‌آوری کرده‌ایم، گفت: از ۴۰۰ مدرسه خشتی و گلی باقیمانده نیز ۲۰۰ مورد آن در سیستان‌وبلوچستان قرار دارد، حدود ۸۰ مدرسه در اصفهان، ۸۰ مدرسه در کرمان و تعدادی در استان‌های دیگر است. مهرالله رخشانی‌مهر در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: یک مشکل این است که ۲۰۰ مدرسه در سیستان‌وبلوچستان است، اگر در استان‌های مختلف پراکنده بود، هر استانی توان آن را داشت چند مدرسه را جمع‌آوری کند اما حذف ۲۰۰ مدرسه در یک استان کمی مشکل است.

بیکاری ۱۵ هزار «ماما» در کشور
رئیس جمعیت مامایی ایران با بیان اینکه از مجموع ۴۰ هزار فارغ‌التحصیل مامایی در کشور ۱۵ هزار نفر بیکار هستند، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال موضوع بیمه پایه مامایی برقرار شود. به گزارش فارس، زهرا عابدی ادامه داد: عمده مشکل ما در مامایی این است که ورودی به دانشگاه در این رشته در چند سال اخیر متناسب با ایجاد بازار کار نبوده است. وی ادامه داد: دانشگاه‌های غیردولتی با گسترش شعب خود نتوانسته‌اند متناسب با برنامه‌های استخدامی کشور عمل کنند. وی در پاسخ به این پرسش که «در روز ماما چه خبر خوشی برای ماماها دارید؟»، اظهار داشت: با جلسات متعددی که با اعضای کمیسیون بهداشت مجلس برگزار کرده و می‌کنیم تلاش می‌شود بیمه پایه مربوط به ماماها را تا پایان سال جاری حل‌وفصل کنیم.

آغاز طرح تخفیف در میادین میوه‌
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از آغاز طرح تخفیفات ویژه ماه مبارک رمضان در میادین میوه و تره‌بار همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان خبر داد. به گزارش فارس، سیدسعید راد افزود: میانگین قیمت انواع میوه و سبزیجات در میادین میوه و تره‌بار به طور متوسط 34 درصد زیر قیمت سطح شهر است که این اختلاف قیمت درباره برخی میوه‌ها به 50 درصد نیز می‌رسد. وی با اشاره به اینکه طرح تخفیفات ویژه ماه مبارک رمضان همه محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره‌بار را شامل می‌شود، اظهار کرد: این تخفیفات برای انواع عسل 20 درصد، انواع دستمال کاغذی در بسته‌بندی پلاستیکی 15 درصد، انواع آب معدنی و آب آشامیدنی 15 درصد و انواع نمک، ادویه و سبزیجات خشک بسته‌بندی شده 15 درصد است. وی با اعلام اینکه انواع فرآورده‌های گوشتی همچون سوسیس، کالباس، همبرگر و ناگت، انواع نان حجیم و غیرحجیم بسته‌بندی شده و انواع سس و تن ماهی از 8 درصد تخفیف برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: میزان تخفیفات انواع محصولات بهداشتی شامل شوینده و پاک‌کننده، کیسه فریزر و کیسه زباله نیز 6 درصد است. وی افزود: مدت زمان اجرای این طرح از 16 اردیبهشت تا 14 خرداد است.


Page Generated in 0/0075 sec