printlogo


کد خبر: 209152تاریخ: 1398/2/16 00:00
اخبار

فیلم‌های اکران عید فطر مشخص شدند
سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه اعضای هیات‌مدیره جدید شورای صنفی نمایش مشخص شده‌‌‌‌اند، اسامی فیلم‌‌‌هایی را که برای اکران عید فطر قرارداد بسته‌‌‌‌اند، اعلام کرد. به گزارش مهر، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه اعضای شورای صنفی نمایش مشخص شده‌‌‌‌اند، گفت: به اتفاق آرا محسن امیریوسفی به عنوان رئیس شورای صنفی نمایش، سیدمحمود رضوی نایب‌رئیس و غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش انتخاب شدند. همچنین در جلسه شورای صنفی نمایش در سرگروه آزادی بعد از فیلم «زندانی‌ها» قرارداد فیلم «تولدت مبارک» به کارگردانی سمیه زارعی‌نژاد بسته شد که این فیلم از چهارشنبه همین هفته در سینماهای کشور اکران می‌شود. همچنین اکران «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی برای عید فطر ثبت شد. در سرگروه آستارا قرارداد فیلم «خانه دیگری» به کارگردانی بهنوش صادقی ثبت شد. همچنین قرارداد «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی بعد از «خانه دیگری» در این گروه بسته شده است. در سرگروه استقلال قرارداد فیلم «وکیل مدافع» به کارگردانی سلما بابایی ثبت شد و بعد از آن قرارداد فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار برای اکران عید فطر ثبت شد. همچنین در سرگروه باغ کتاب قرارداد فیلم «سامورایی در برلین» به کارگردانی مهدی نادری برای اکران از چهارشنبه همین هفته بسته شد.


با بهبود حال عمومی جمال شورجه
جزئیات جدیدی از سریال «موسی(ع)» اعلام شد
تهیه‌کننده سریال «موسی(ع)» جزئیات جدیدی از مراحل ساخت این سریال را عنوان کرد. به گزارش ایسنا، احمد میرعلایی از انتخاب بازیگران مجموعه «موسی(ع)» خبر داد و درباره‌ نحوه انتخاب آنها در توضیحاتی گفت: این روزها در حال رایزنی برای انتخاب بازیگران این مجموعه هستیم. با توجه به اینکه حدود ۸۰۰ نقش در این سریال وجود دارد، نوع چیدمان بازیگران و بویژه بازیگر نقش حضرت موسی(ع) را بررسی می‌کنیم و در حال حاضر در حال گمانه‌زنی و بررسی انتخاب نوع بازیگران هستیم که آیا از حرفه‌ای‌ها استفاده کنیم یا هنرمندان غیرحرفه‌ای و آماتور.  اما این روزها خبر بستری شدن جمال شورجه در بیمارستان بر اثر عارضه مغزی، نگرانی‌هایی را برای این کارگردان و همچنین پروژه حضرت موسی(ع) به همراه داشت که به گفته تهیه‌کننده سریال «موسی(ع)» حال عمومی وی در حال حاضر رو به بهبود است.


انتصاب مدیر جدید دفتر موسیقی و سرود صدا و سیما
رئیس رسانه ملی در حکمی محمدمهدی نراقیان را به سمت مدیر دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیما منصوب کرد. به‌ گزارش «وطن‌امروز»، دکتر علی‌عسکری در این حکم از نراقیان خواست با به‌کارگیری تدابیر مناسب و شیوه‌های هنرمندانه، در تحقق اهداف و راهبردهای کلان رسانه ملی، در تقویت مرجعیت سازمان در حوزه موسیقی و توجه جدی به مقوله هنر متعهد از طریق تولید آثار ماندگار در حوزه شعر و موسیقی با بهره‌‌‌گیری از مولفه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی اهتمام کند.


حسین انتظامی برای «ریاست سازمان سینمایی» حکم گرفت
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی حسین انتظامی را که پیش از این سرپرستی سازمان سینمایی، سمعی و بصری را عهده‌دار بود به عنوان معاون وزیر و رئیس این سازمان منصوب کرد. به‌گزارش «وطن‌امروز»، انتظامی بزودی در یک نشست خبری سیاست‌ها و برنامه‌های خود در سازمان سینمایی، سمعی و بصری را اعلام خواهد کرد.


Page Generated in 0/0172 sec