printlogo


کد خبر: 209153تاریخ: 1398/2/16 00:00
روز سرنوشت‌ساز سرخابی‌ها در آسیا
برد، کلید صعود

امروز برای سرخابی‌های پایتخت روز سرنوشت‌سازی در آسیاست؛ پرسپولیس در تاشکند میهمان پاختاکور است و استقلال در تهران میزبان الدحیل. هر دو تیم هم تنها به برد فکر می‌کنند، چون تنها راه زنده مانده شانس اندک‌شان برای صعود همین 3 امتیاز است. در ابتدا به بازی سرخ‌های تهران در تاشکند می‌پردازیم که زودتر برگزار می‌شود. پرسپولیس در پنجمین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا 2019 امروز در ازبکستان به مصاف پاختاکور می‌رود. این بازی ساعت 17:30 آغاز می‌شود. سرخپوشان که عنوان نایب قهرمانی فصل گذشته آسیا را یدک می‌کشند، در این فصل در خطر حذف قرار دارند. پرسپولیس با 4 امتیاز آخرین تیم گروه است. در بازی رفت پاختاکور با گل آفساید یک امتیاز از شاگردان برانکو گرفت و اکنون پرسپولیسی‌ها برای جبران و صعود به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا باید ابتدا پاختاکور را شکست دهند و در بازی آخر هم مقابل السد قطر در ورزشگاه آزادی پیروز شوند تا جواز صعودشان صادر شود. پرسپولیس در 3 هفته اخیر در لیگ برتر ایران مقابل ذوب‌آهن، سپاهان و تراکتورسازی به 3 تساوی رسیده و پیروز نشده، با این حال هنوز صدرنشین لیگ برتر است. قطعا بازیکنان پرسپولیس برای آسیا انگیزه‌ای مضاعف خواهند داشت، زیرا نمی‌خواهند ناکام بزرگ مرحله گروهی لقب بگیرند. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس هم که به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش از سوی باشگاه ناراضی به نظر می‌رسد، همه چیز را حداقل در این 90 دقیقه فراموش خواهد کرد و عملیات نجات پرسپولیس را کلید می‌زند. روی کاغذ سرخپوشان ایرانی توانایی شکست دادن پاختاکور را دارند. در حال حاضر سرنوشت صعود در دستان خود پرسپولیسی‌هاست و هنوز هیچ اتفاق بدی برای پرسپولیس در آسیا رقم نخورده است. دیگر دیدار این گروه بین الاهلی عربستان و السد قطر برگزار می‌شود.
آزمون آسیایی مجیدی
از سویی استقلال ایران نیز امروز در دیدار پنجم خود در لیگ قهرمانان آسیا 2019 میزبان الدحیل قطر است. استقلال امشب ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی به مصاف الدحیل می‌رود، البته برخلاف بازی رفت دیگر وینفرد شفر روی نیمکت آبی‌پوشان حضور ندارد و فرهاد مجیدی سکاندار استقلال شده است. آبی‌پوشان در بازی رفت 3 بر صفر بازنده شدند تا شروعی ناامید‌کننده را در گروه مرگ داشته باشند، با این حال بعد از برد مقابل الهلال عربستان به صعود امیدوار شدند، هرچند بازی برگشت را به این تیم باختند. با این همه پسران آبی هنوز هم به زنده ماندن در گروه مرگ امیدوارند. استقلال با هدایت فرهاد مجیدی یک برد پرگل مقابل استقلال خوزستان به دست آورد و اکنون باید در خانه به مصاف تیم قدرتمند الدحیل برود که بازیکنان سرشناس و باکیفیتی چون بن‌عطیه را دارد. استقلال اگر بتواند با حمایت هوادارانش حریف قطری را شکست دهد 7 امتیازی می‌شود اما  هر نتیجه‌ای جز برد معنایش حذف استقلال از آسیاست. بنابراین استقلال با تمام توان مقابل الدحیل به میدان خواهد رفت. حمایت هواداران می‌تواند انرژی مضاعفی را به پسران آبی بدهد تا آنها با انگیزه بیشتری برای پیروزی تلاش کنند. این نخستین حضور فرهاد مجیدی در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان سرمربی است. هرچند کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس بخوبی مجیدی بازیکن را می‌شناسند اما از مربیگری او ‌شناختی ندارند. باید دید مجیدی در نخستین آزمون آسیایی چه نتیجه‌ای می‌گیرد. مسابقه دیگر این گروه بین الهلال عربستان و العین امارات برگزار می‌شود.
المعز علی: بازی بسیار سختی مقابل استقلال داریم
ستاره الدحیل قطر پیش از دیدار با استقلال اعلام کرد بازی سختی مقابل شاگردان مجیدی دارند. المعز علی، مهاجم گلزن تیم‌ملی قطر و عضو باشگاه الدحیل گفت: بازی با استقلال بسیار سخت خواهد بود، بویژه اینکه در میان هوادارانش بازی می‌کند اما ما هم در اوج آمادگی قرار داریم. وی افزود: بازیکنان با روحیه بالایی وارد این بازی می‌شوند و امیدوارم مقابل استقلال به هدف‌مان برسیم و به یک هشتم‌نهایی راه پیدا کنیم.
استقلال با 6 غایب مقابل الدحیل
فرهاد مجیدی نام گادوین منشا را از لیست استقلال برای بازی با الدحیل خط زد. به نقل از سایت باشگاه استقلال، سرمربی تیم فوتبال استقلال 19 بازیکن را برای دیدار با الدحیل قطر به اردوی این تیم دعوت کرد. بر این اساس مهدی رحمتی، حسین حسینی، پژمان منتظری، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، میثم تیموری، فرشاد محمدی‌مهر، وریا غفوری، امید نورافکن، فرشید باقری، علی کریمی، آیاندا پاتوسی، مرتضی تبریزی، رضا کریمی، مهدی قائدی، داریوش شجاعیان، روح‌الله باقری، طارق همام و ایسما به اردوی استقلال فراخوانده شدند. میلاد زکی‌پور و محمد دانشگر به دلیل محرومیت در این دیدار استقلال را همراهی نمی‌کنند. علاوه بر 2 محروم استقلال، خسرو حیدری، محسن کریمی و اللهیار صیادمنش به این بازی نمی‌رسند، ضمن آنکه طبق اعلام باشگاه استقلال مجیدی نام منشا را از فهرست این تیم خط‌ زده است. منشا به دلیل بی‌نظمی قبل از بازی با پدیده از حضور در تمرینات استقلال منع شده بود و روز یکشنبه به جمع آبی‌پوشان برگشت.
برانکو: سعی می‌کنیم از پاختاکور بهتر باشیم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست قبل از دیدار با پاختاکور ازبکستان درباره این بازی گفت: پاختاکور تیم خیلی بهتری شده است. آنها تازه لیگ ازبکستان را آغاز کرده‌اند و به همین دلیل فرم بهتری دارند. ترکیب تیمی خود را عوض کرده‌اند و یکی از نشانه‌های آن این است که مقابل لکوموتیو 3 بر یک برنده شدند. برانکو درباره داوری بازی هم گفت: یک اشتباه داوری در بازی رفت بود اما این اشتباه عمدی نبود. سعی می‌کنم دیدگاهم مثبت باشد و از بازی لذت ببرم. داور هم حق اشتباه دارد. در بازی با السد هم این اتفاق افتاد اما داور هم اشتباه می‌کند. ما دنبال این نیستیم که چرا باختیم. ما بازیکنان خودمان را آنالیز می‌کنیم تا مشکلات را مرتفع کنیم. از این اشتباهات رخ داده و شاید باز هم رخ بدهد. در لیگ قهرمانان آسیا داوران بیشترین سعی خود را انجام خواهند داد. وی درباره اینکه پرسپولیس 2 بازی خارج از خانه داشته و بازنده شده؛ برای این بازی چه فکری دارد، گفت: نقشه من همیشه یکسان است. مهم  نیست رقیب ما چه تیمی است، چرا که ما برای همه احترام قائل هستیم اما ما فلسفه خودمان را داریم. ما برای هر بردی می‌جنگیم و فلسفه ما این است که بیشترین برد را داشته باشیم. می‌دانیم بازی آسانی نیست اما سعی می‌کنیم که از پاختاکور تیم بهتری باشیم. من پاختاکور را می‌شناسم و می‌دانم تیم خوبی دارند.


Page Generated in 0/0056 sec