printlogo


کد خبر: 209179تاریخ: 1398/2/17 00:00
اخبار

پلمب ۲۵ واحد صنفی فروش پایان‌نامه
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اقدام پلیس امنیت درباره پلمب ۲۵ واحد صنفی عرضه و فروش پایان‌نامه خبر داد.  به گزارش میزان، حسین سیمایی صراف اظهار داشت: پس از چند ماه پیگیری و پیرو پرونده‌های قضایی که علیه عرضه‌کنندگان پایان‌نامه تشکیل شده بود، بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه یک دستور قضایی مؤثر برای پیگیری این موضوع توسط پلیس امنیت صادر کرد. وی افزود: پلیس امنیت هم از قبل با عملیات تجسس نسبت به شناسایی تعدادی از واحد‌های صنفی عرضه‌کننده پایان‌نامه اقدام کرده بود و دیروز معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم و پلیس امنیت، وارد میدان شدند و حدود ۲۵ واحد عرضه‌کننده را شناسایی کردند. معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: سیستم‌های کامپیوتری این مراکز ضبط و در این واحد‌ها برای رسیدگی قضایی پلمب شد.

فراخوان مشمولان به خدمت سربازی
سازمان وظیفه عمومی ناجا همه مشمولان دارای مدرک تحصیلی کاردانی، دیپلم و زیردیپلم را که برگه آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت‌ماه سال جاری دریافت کرده‌‌اند به خدمت سربازی فراخواند. به گزارش میزان، سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه مشمولان فارغ‌التحصیل مقاطع کاردانی، دیپلم و زیردیپلم که برگه آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ دریافت کرده‌‌‌‌اند، باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند. گفتنی است عدم حضور بموقع در زمان و محل‌های تعیین شده، غیبت محسوب شده و برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، محرومیت‌های اجتماعی را برای آنان در بر خواهد داشت.

واکنش به ورود دی‌جی‌های زیرزمینی به مدارس
این روزها کلیپ‌هایی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که حاکی از ورود دی‌جی‌های زیرزمینی به برخی مدارس است. به گزارش فارس، محمد محسن‌بیگی، مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش در این‌باره اظهار داشت: همه مدارس چه دولتی و چه غیردولتی موظف به رعایت قوانین و مقررات  در حوزه‌های علمی، آموزشی، تربیتی و فرهنگی هستند. وی ادامه داد: چنانچه خلاف ضوابط و قوانین اقدامی صورت گیرد با آنها برخورد قانونی می‌شود. گفتنی است مدت‌هاست فیلم‌هایی از رقص و شادی در برخی مدارس دیده می‌شود. اینکه این کلیپ‌ها به کدام مدارس و مراکز اختصاص دارند، یک بحث است اما تغییر نگرش‌ها در برخی مدارس کشور نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

برتری تیم چرتکه کودکان هوشمند ایران در مسابقات بین‌المللی
تیم چرتکه ایران در سطح B نهمین دوره از مسابقات بین‌المللی با نام سوروبان ژاپن که در لبنان برگزار شد، موفق به کسب مقام قهرمانی شد. به گزارش بسیج، نهمین دوره از مسابقات بین‌المللی چرتکه ژاپن، در لبنان برگزار شد که در این رویداد 2 نابغه ایرانی موفق به کسب مقام‌های اول و چهارم سطح B این دوره از مسابقات شدند. سینا تقی‌زاده از تهران موفق به کسب مقام قهرمانی و مبینا خلیلی‌نیا از آبادان موفق به کسب مقام چهارم شد. در این مسابقه که یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای بین‌المللی در زمینه محاسبات ذهنی با چرتکه به حساب می‌‌‌‌‌‌‌‌آید 13 کشور شامل ازبکستان، هند، عراق، عربستان، سوریه، ژاپن، امارات، مصر، ایران، اردن، کویت، لبنان و فلسطین حضور داشتند. طبق طرح پژوهشی موسسه کودکان هوشمند، از جمله مزایای یادگیری چرتکه می‌توان به توسعه مغز، بهبود عملکرد و سرعت 2 نیم‌کره مغز، ارتقای حافظه، تمرکز، خلاقیت و ایجاد اعتماد به نفس در کودکان اشاره کرد.
 


Page Generated in 0/0058 sec