printlogo


کد خبر: 209181تاریخ: 1398/2/17 00:00
اخبار

صدور بیش از ۵۰۰ جلد شناسنامه برای سیل زدگان
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از صدور بیش از ۵۰۰ جلد شناسنامه برای افراد حادثه‌دیده در سیل خبر داد. سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به صدور شناسنامه و کارت ملی برای افرادی که در سیل اخیر مدارک هویتی خود را گم کرده‌اند، اظهار کرد: براساس بخشنامه اعلامی به همه استان‌های کشور، تاکنون بیش از ۵۳۳ جلد شناسنامه برای افرادی که مدارک هویتی‌شان در سیل اخیر مفقود شده، صادر شده است. وی با بیان اینکه بیشتر آمار صدور شناسنامه مربوط به استان لرستان بوده است، افزود: تاکنون در استان‌های لرستان ۲۵۷، خوزستان ۸، گلستان ۷۱، مازندران ۱۹۱ و ایلام ۶ جلد شناسنامه صادر شده است. وی تصریح کرد: هزینه صدور این اسناد هویتی رایگان است و دولت آن را تقبل می‌کند. ابوترابی گفت: افرادی که اسناد هویتی‌شان در سیل مفقود شده است و تاکنون برای دریافت آن اقدام نکرده‌اند، می‌توانند به اداره ثبت احوال استان‌های محل سکونت خود مراجعه کنند.

حج عمره امسال برگزار نمی‌شود
معاون سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به عدم توافق مسؤولان وزارت حج عربستان و ایران و نیز از دست رفتن زمان اعزام، امسال به طور قطع عمره نخواهیم داشت. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر رضایی تصریح کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و عملیات‌های اعزام برای حج عمره از پایان ماه صفر آغاز و تا نیمه ماه مبارک رمضان به انجام می‌رسد، عملا از لحاظ زمانی نیز فرصتی برای اعزام در سال جاری وجود ندارد. وی ادامه داد: پس از به انجام رسیدن عملیات حج واجب امسال و در صورت فراهم بودن زمینه برای اعزام به حج عمره و به توافق رسیدن مسؤولان 2 کشور اقدامات اجرایی اعزام آغاز خواهد شد، در صورت توافق عربستان بر مبنای خواسته مسؤولان مربوط کشورمان با حفظ عزت و احترام زائران ایرانی و پس از عقد تفاهمنامه موضوع حج عمره نیز به انجام خواهد رسید. رضایی درباره اقدامات انجام شده برای حج واجب امسال نیز گفت: براساس برنامه‌های زمان‌بندی شده، اقدامات اولیه حج درباره اسکان در مکه و مدینه، حمل و نقل، جابه‌جایی و دیگر مسائل مربوط بخوبی انجام شده و بخشی از آن نیز در حال انجام است. وی افزود: امسال ۸۶ هزار و ۵۵۰ زائر از ۱۷ تیرماه در ۲۰ ایستگاه پروازی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
پیگیر دیه شهدای منا هستیم
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه دیه شهدای منا را پیگیری می‌کنیم، گفت: سهمیه اضافه برای حج 98 هنوز به ما اعلام نشده است. علیرضا رشیدیان درباره سهمیه اضافه حج افزود: هنوز این سهمیه مشخص نشده است اما ما به دنبال این هستیم سهمیه حجاج افزایش پیدا کند و مذاکراتی را نیز انجام داده‌ایم و به محض اعلام عربستان، سهمیه مازاد را متقاضیان اعلام خواهیم کرد. وی درباره دیه شهدای منا نیز افزود: براساس مذاکرات انجام شده قرار بود چک مربوط به شهدای منا به نماینده سازمان ملل داده شود و وزیر حج عربستان اعلام کرد این کار انجام شده است اما با پیگیری‌هایی که انجام دادیم مشخص شد هنوز این چک را تحویل نداده‌اند که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

آغاز ساخت مسکن برای مددجویان سیل‌زده
رئیس سازمان بهزیستی کشور از آغاز ساخت مسکن برای مددجویان در مناطق سیل‌زده طی چند هفته آینده خبر داد. وحید قبادی‌دانا در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به برنامه‌‌ریزی سازمان بهزیستی در ارتباط با فرآیند نوسازی و بازسازی منازل تخریب‌شده مددجویان در مناطق سیل‌زده،  افزود: با توجه به توافق انجام‌شده با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، قرار است نوسازی و بازسازی و احداث خانه‌های مددجویان در مناطق سیل‌زده در اولویت قرار گیرد. اسامی مددجویانی که منزل‌شان در سیل تخریب شده در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته و قرار است پس از بازدید، فرآیند ساخت منازل مددجویان آغاز شود. وی در ارتباط با تسهیلات در نظر گرفته شده برای ساخت و نوسازی منزل مددجویان گفت: این تسهیلات به صورت وام قرض‌الحسنه و بلاعوض خواهد بود، ضمن اینکه رقم تسهیلات در مناطق شهری و روستایی متفاوت خواهد بود. وی گفت: پیش‌بینی می‌شود طی هفته‌های آتی ساخت مسکن برای مددجویان در مناطق سیل‌زده آغاز شود.
 


Page Generated in 0/0056 sec