printlogo


کد خبر: 209189تاریخ: 1398/2/17 00:00
رونمایی از موشک جدید جهاد اسلامی
بدر 3؛ برگ برنده‌ای با 250 کیلو خرج انفجاری

اگر چه در جریان جنگ 2 روزه «آخر شعبان»، فلسطینی‌ها موفق شدند با موشک‌های دور پرتاب «منتقمش»، صهیونیست‌ها را حتی تا «بئر شعبا» در عمق50  کیلومتری سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دهند تا  این گونه برای «دیمونا» مهم‌ترین مرکز هسته‌ای اسرائیلی‌ها که درست پس از این شهرک قرار گرفته خط و نشان بکشند اما مقاومت غزه یک برگ برنده دیگر هم داشت.
گردان‌های قدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی دیروز از موشک جدیدی رونمایی کرد که در نبرد این هفته برای نخستین‌بار در جریان هدف قرار دادن نزدیک‌ترین بندر و مرکز جمعیتی صهیونیست‌ها به باریکه تحت محاصره غزه یعنی «اشکلون» یا همان «عسقلان» از آن استفاده شده بود.
به گزارش شبکه فلسطین الان، انتشار فیلم‌های مربوط به دپوی موشک‌های «بدر 3» همراه با هشتادویکمین آیه شریفه سوره هود [ إِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصُّبْحُ أَلَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ / بى‏‌گمان وعده‌گاه آنان صبح است مگر صبح نزدیک نیست] توسط گروه جهادی «سرایا القدس» یک پیام صریح از سوی مقاومت غزه به رژیم صهیونیستی و بندر‌نشینان اشکلون بود که در نزدیک‌ترین فاصله به شمال باریکه قرار گرفته است.
موشک‌‌های مقاومت حتی به شهرک‌ «عراد» که آن سوی تأسیسات «دیمونا» در 80 کیلومتری مرز غزه قرار دارد نیز اصابت کرد.
اهمیت عملیاتی «بدر 3» در این است که این موشک علاوه بر اندازه کوچک آن که خیلی از یک راکت گراد بزرگ‌تر نیست، علاوه بر ارزان بودن، چابکی، برد و هدفگیری مناسب و سهولت اختفا و پرتاب می‌تواند خرج انفجاری قادر ۲۵۰ کیلوگرمی را حمل کند. مجموعه این خصایص عملیاتی از  «بدر 3 » یک سلاح برتر در مواجهه با ماشین جنگی عریض و طویل رژیم صهیونیستی ساخته است. از مجموع 700 خاری که مقاومت طی 2 روز جنگ جانانه مقابل متجاوزان به سر و بدن دشمن اسرائیلی فرو کرد، اغلب پرتابه‌ها از نوع راکت‌های کاتیوشا (گراد) بودند اما با ورود این برگ برنده به معادلات میدانی و فرود آمدنش بر سر شهرک‌نشینان وحشت‌زده اشکلون، نتانیاهو و فرماندهان نظامی اسرائیل خیلی زود دست و پای  خود را جمع کردند، چرا که «بدر 3 » ثابت کرد می‌تواند برخلاف گرادهای چابک اما غیر دقیق و نه چندان مخرب، در فواصل بسیار بعیدتر خود را با دقت به مواضع دشمن برساند و انفجارهای بزرگی را سبب شود. در نتیجه علاوه بر اینکه به قصاص جنایات ارتش رژیم اسرائیل علیه مردم تحت محاصره غزه، امکان گرفتن تلفات جانی بیشتری از اراضی اشغالی وجود دارد، از این پس موشک‌های مقاومت بیش از مناطق مسکونی، زیرساخت‌های شهری و نظامی متجاوزان را هدف قرار می‌دهند.
همچنین حماس عصر یکشنبه تصاویر هدف قرار دادن یک خودروی نظامی اسرائیل با موشک هدایت ‌شونده «کورنت» در عمق اراضی اشغالی نزدیک خط ‌آهن منتهی به اشکلون را منتشر کرد. هلاکت 5 شهرک‌نشین صهیونیست و مجروح شدن بیش از 130 تن دیگر ظرف 48 ساعت نبرد به همراه صحنه‌های ماندگار و تاریخی فرار ژنرال ارتش عبری و نماینده کنست از مجامع عمومی از ترس پاسخ موشکی مقاومت غزه، یک زخم بزرگ و عمیق و آشکار  بر پیکر صهیونیست‌ها وارد آورد که مرهون تحول شگرف تسلیحاتی جهاد اسلامی فلسطین بود.
حمله دریایی حماس به اسرائیل
«معاریو» دیروز در خبری فوری از تلاش گردان‌‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس برای حمله دریایی به مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد. خبرنگار این روزنامه عبری بدون اشاره به موقعیت جغرافیایی حملات مزبور نوشت: «واحد دریایی گردان‌‌های قسام عصر یکشنبه 2 بار تلاش کردند از طریق دریا به مواضع رژیم صهیونیستی ضربه بزنند». همزمان یک مقام نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از تلاش گردان‌‌های قسام برای ضربه زدن به یک گشتی دریایی اسرائیلی با استفاده از قایق خبر داد، اگرچه آن را بی‌نتیجه دانست.
 


Page Generated in 0/0051 sec