printlogo


کد خبر: 209215تاریخ: 1398/2/18 00:00
اخبار

برخی وزرای دولت بریده‌اند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تمام مدیران اجرایی کشور باید سر خط خدمت به مردم قرار گیرند، خطاب به روحانی گفت: برخی وزرای شما بریده‌اند و شرایط خدمتگزاری در جنگ اقتصادی را ندارند. به گزارش خانه ملت، سیدحسین نقوی‌حسینی در نطق میان دستور خود در جلسه دیروز مجلس گفت: آقای رئیس‌جمهور! اجازه دهید بدون تعارف بگویم؛ برخی وزرای شما بریده‌اند و شرایط خدمتگزاری در جنگ اقتصادی را ندارند؛ در واقع زمانی که وزیری اعلام می‌کند قادر به اداره وزارتخانه‌‎اش نیست یا مشکل دارد، نمی‌توان توقع خدمت از وی را داشت، به‌واقع برخی از وزرا در شرایط فعلی منفعل هستند البته این موضوع را با دلسوزی عرض می‌کنم و تفکر جناحی و سیاسی در پشت این تاکید ندارم. نماینده مجلس افزود: باید اقدامی قاطع برای جلوگیری از افسارگسیختگی بازار انجام شود و این اقدامات شدنی است البته اگر انجام نمی‌شود ما کوتاهی می‌کنیم، باید تاکید کرد بازار آشفته نمی‌تواند در شرایط اقتصادی پاسخگوی مردم باشد. نقوی‌حسینی با اشاره به اینکه امروز صحبت از گران شدن بنزین شد اما نباید به هیچ‌وجه زیر بار چنین گرانی‌ای رفت، مطرح کرد: گران شدن بنزین یعنی آتش زدن به خرمن نارضایتی‌ها و ایجاد موج دوم گرانی‌ها، بنابراین ملت بدانند مجلس به هیچ‌وجه با گران شدن بنزین موافق نیست اما تدبیر برای مدیریت سوخت ضروری است.

استانی شدن انتخابات قابل اجرا نیست
عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: اجرای استانی شدن انتخابات در این شرایط شتابزده است و باید تبدیل به طرحی پخته و قابل اجرا شود. اسدالله عباسی در گفت‌وگو با مهر گفت: اجرای استانی شدن انتخابات در این شرایط تا حدی شتابزده است و نیاز به تأمل بیشتری دارد و باید بیش از این روی آن کار کارشناسی صورت گیرد تا تبدیل به طرحی پخته و قابل اجرا شود. همچنین دستگاه‌های اجرایی، قانونگذاری و قضایی باید دست به دست هم دهند و با عزم و اراده فراگیر و به صورت منسجم تلاش کنند این طرح پخته شود تا شاهد برگزاری انتخاباتی ایده‌آل و در سطح مطلوب باشیم. وی افزود: از آنجایی که تجربه اول‌مان در این زمینه است، ابهاماتی درباره برگزاری انتخابات و نظارت بر آن وجود دارد و مشخص نیست بتوانیم به آن اهداف ترسیم‌شده در این طرح برسیم یا خیر.

باید برآورد آمریکا و اروپا تغییر کند
فواد ایزدی، استاد دانشگاه درباره نحوه پاسخ متقابل ایران به خروج آمریکا از برجام می‌گوید: به نظر من ایران باید 4 اقدام را انجام دهد، گام اول افزایش فعالیت‌هایی است که نقض برجام نیست ولی برای طرف مقابل پیام دارد که نمونه این مورد را می‌توان فعال کردن سایت هسته‌ای شیراز عنوان کرد، گام دوم خروج محدود از برجام است که این به معنای انجام و عدم انجام برخی تعهدات برجامی است، اقدام سوم ما خروج کامل از برجام و گام آخر هم می‌تواند خروج ایران از NPT باشد. ایزدی به مهر گفت: ایران باید از سال گذشته این اقدامات را انجام می‌داد ولی متأسفانه دولت در انجام این کارها خیلی جدی نبود. نکته‌ای که هست اینکه طرف مقابل باید به این باور برسد که ایران این اقدامات را انجام می‌دهد، در واقع دلیل آنکه اروپایی‌ها در انجام تعهدات خود تعلل کردند این بود که احساس می‌کردند ایران در برجام خواهد ماند. یعنی در ذهن اروپایی‌ها این‌طور بود که چه فشاری اعمال بشود چه نشود، چه اروپا تعهداتش را انجام بدهد یا ندهد، چه آمریکا در برجام بماند یا نماند، تحت همه این شرایط ایران در برجام خواهد ماند. ایزدی تصریح کرد: یکی از دلایلی که باعث شده امروز در این وضعیت قرار داشته باشیم، برآورد طرف مقابل از دولت فعلی است. بنابراین محاسبات طرف مقابل را باید اصلاح کنیم تا روند فشار کمتر یا به طور کامل متوقف شود. اگر این‌طور نشد و طرف مقابل هزینه‌ای را پرداخت نکرد، افزایش روند فشارها بر ایران قابل پیش‌بینی است.
 


Page Generated in 0/0056 sec