printlogo


کد خبر: 209228تاریخ: 1398/2/18 00:00
اخبار

راه‌اندازی عمره مفرده پس از تمتع
معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت، راه‌اندازی عمره مفرده را وابسته به پذیرش شرایط کشور دانست و تاکید کرد: مذاکرات برای راه‌اندازی عمره مفرده بعد از عملیات حج تمتع ۱۴۴۰ انجام می‌پذیرد. به گزارش مهر، اکبر رضایی اظهار داشت: حمایت‌های کنسولی از عمره‌گزاران ایران و توجه به عزت، امنیت و کرامت زائران از جمله شروط اصلی ما محسوب می‌شود که در مذاکرات برای راه‌اندازی عمره مفرده مورد تاکید خواهد بود. وی تصریح کرد: در صورت توافق طرفین و راه‌اندازی عمره مفرده، اعزام‌ها از سال آینده قمری یعنی ۱۴۴۱ هجری قمری آغاز خواهد شد. رضایی توضیح داد: امیدواریم در سال قمری بعدی، یعنی در ادامه سال ۹۸ هجری شمسی ازسرگیری عمره مفرده انجام پذیرد. وی اظهار داشت: حدود  6 میلیون نفر از مردم متقاضی عمره مفرده هستند که پس از توافق طرفین زمینه اعزام متقاضیان فراهم می‌شود.


رئیس کمیته امداد امام:
تلاش کنیم مددجویان فقیرتر نشوند
«هنر کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار و خودکفایی جامعه هدف است و کشف نبوغ و استعدادیابی میان مددجویان از مهم‌ترین کارها در این بخش است». به گزارش مهر، سیدپرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در همایش «راهبران شغلی در سال رونق تولید» با تاکید بر ضرورت استعدادیابی در حوزه اشتغال و خودکفایی مددجویان گفت: هنر کمیته امداد خودکفایی مددجویان تحت حمایت است. وی ادامه داد: افزایش صادرات محصولات داخلی یک فرصت خوب برای کشور است و باید از تخصیص ارز به واردات بی‌رویه جلوگیری شود. فتاح با بیان اینکه توانمندسازی افراد تحت حمایت مهم‌ترین مأموریت کمیته امداد است، گفت: پس از آموزش طرح‌های اشتغال و پرداخت تسهیلات، مددجویانی که به خودکفایی رسیده‌اند باید از چرخه حمایتی خارج شوند. وی افزود: از نظر اقتصادی باید طوری عمل کنیم که مددجویان فقیرتر نشوند. فتاح با تاکید بر تقویت و توسعه صنعت فرش برای کمک به مددجویان، گفت: صنعت قالی و فرش‌بافی مهم‌ترین زمینه اشتغال برای زنان سرپرست خانوار است که با شرایط خانه‌داری و انجام وظایف مادری آنان هم سازگاری دارد. کمیته امداد پس از برپایی دار قالی و انجام یک سوم بافت فرش، نسبت به خرید فرش بافته شده توسط مددجویان اقدام و بهای آن را پرداخت می‌کند. وی همچنین توسعه و راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی در استان‌های مستعد کشور همچون کرمان را یکی دیگر از راه‌های افزایش درآمد مددجویان عنوان کرد و گفت: وزارت نیرو مشتری خوش‌حساب خرید برق تولید شده توسط پنل‌های خورشیدی نصب شده در منازل مددجویان کمیته امداد است. در همین باره رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به گزارش رئیس کمیته امداد درباره اشتغال ایجاد شده برای مددجویان، از اقدامات این نهاد در ایجاد ۱۳۶ هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت، تقدیر کرد.


سردیس مشایخی به کارگاه بازگشت
شهرداری منطقه یک اعلام کرد سردیس مرحوم جمشید مشایخی برای شبیه‌سازی کامل به ایشان، به کارگاه هنری بازگشت. به گزارش فارس،‌ مجید صالحی فیروزآبادی، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک درباره سردیس جمشید مشایخی و حواشی ایجاد شده آن اظهار داشت: سردیس استاد جمشید مشایخی که به اذعان خالق اثر استاد حسن‌زاده، نیاز به شبیه‌سازی داشته، برای اصلاحات لازم و به منظور تمرکز بهتر و ایجاد شرایط مناسب کاری، به کارگاه استاد حسن‌زاده منتقل می‌شود تا در اسرع وقت اقدامات اصلاحی روی آن انجام شود. وی خاطرنشان کرد: انتقال و شبیه‌سازی اثر در زمره تعهدات  خالق اثر بوده و برای مجموعه شهرداری تهران هیچگونه هزینه‌ای در پی نخواهد داشت.
 


Page Generated in 0/0048 sec